محصولات جدید ایران‌ خودرو

میزان رضایت‌ از رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات در ایران‌خودرو نیز به میزان ۳۱ درصد افزایش و زمان رسیدگی به درخواست‌های ارجاع شده ۲۸ درصد کاهش یافته و ۹۹.۵ درصد از درخواست‌ها و شکایات بررسی و به نتیجه رسانده شده است.

یکی از مهم‌ترین خواسته‌ها و توقعات مشتریان خودروهای داخلی، ارتقای کیفی این خودروها و همچنین افزایش ایمنی، استحکام و دوام آن‌ها است. گروه صنعتی ایران‌خودرو برای پاسخگویی به همین انتظار و در راستای تحقق اهداف خود در زمینه کیفیت تولید، هدف‌گذاری کیفی پنج محصول خود را برای سال ۱۴۰۰ اعلام کرد. ارتقای دو محصول راناپلاس و سورن‌پلاس به سطح کیفی چهارستاره و هایما اس۷ به سطح کیفی پنج‌ستاره از جمله اهداف امسال ایران خودرو است. این خودروساز، محصول تارا با گیربکس دستی را با ۴ ستاره و نسخه اتوماتیک آن را نیز با ۵ ستاره کیفیت، امسال به بازار عرضه خواهد کرد.

تولید نخستین خودرو تمام‌ایرانی با ۵ ستاره کیفی

ایران‌خودرو با افزودن یک ستاره کیفی به محصول سمند، تولید محصول پارس سایت خراسان با ۳ ستاره، آغاز تولید دناپلاس توربو دستی با ۴ ستاره و تولید نخستین خودرو تمام‌ایرانی با ۵ ستاره کیفی در سال گذشته، توانست اهداف خود در زمینه ارتقای کیفیت محصولات را محقق کند و همین مسیر را در سال جاری با تعریف پروژه‌های بهبود، ارتقای کیفیت محصولات  ادامه دهد.

در سال ۱۴۰۰ برنامه و نقشه‌راه فرآیند داخلی‌سازی قطعات با مشارکت قطعه‌سازان توانمند داخلی و همچنین با ترکیب قطعه‌سازان کوچک در قالب شرکت‌های هلدینگ، با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.

همچنین در راستای مانع‌زدایی‌، با تامین مواداولیه مناسب، قطعات و مجموعه‌های باکیفیت، همچنین با اجرای فرآیند تضمین کیفیت سازندگان در تکوین قطعات جدید، تلاش‌ها در راستای ارتقای کیفیت در حوزه تامین و چابک‌سازی فرآیند تاییدیه قطعات صورت خواهد پذیرفت.

بهبود ۱۰درصدی سطح کیفی محصولات نسبت به سال ۹۸

ایران‌خودرو افزایش رضایت مشتریان از کیفیت محصولات و خدمات پس‌ازفروش را با جدیت دنبال می‌کند؛ بهبود در برخی مکانیزم‌ها و سیستم‌های خودرویی و موتور ازجمله پروژه‌های بهبود کیفیت در حوزه محصولات، سیستم و قطعات است که در سال جاری اجرایی خواهد شد. همچنین ۲۸۳ برنامه بهبود زیرساختی و ۶۲ پروژه بهبود کیفیت برای محصولات و مجموعه ها برای سال ۱۴۰۰ تعریف شده است.

ازسوی‌دیگر، این خودروساز بزرگ کشور، در شرایط تحریم و کرونای سال گذشته، توانست سطح کیفی محصولات خود را به میزان ۱۰درصد نسبت به سال ۹۸ ارتقا دهد. در سال گذشته، شاخص‌های رضایت‌مندی مشتریان از کیفیت محصولات و خدمات پس‌ازفروش ایران‌خودرو نیز ۴ درصد بالاتر از متوسط صنعت قرار داشته است. این شرکت در ارزیابی صورت‌گرفته از رضایت مشتریان در خدمات پس‌ازفروش، با اختلاف ۵ امتیازی، در صدر جدول رده‌بندی خودروسازان داخلی در این شاخص قرار دارد.

رشد ۳۱درصدی رضایت مشتریان

میزان رضایت‌ از رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات در ایران‌خودرو نیز به میزان ۳۱ درصد افزایش و زمان رسیدگی به درخواست‌های ارجاع شده ۲۸ درصد کاهش یافته و ۹۹.۵ درصد از درخواست‌ها و شکایات بررسی و به نتیجه رسانده شده است.

بهره‌گیری از روش تمرکز در پاسخ‌گویی و افزایش کانال‌های ارتباطی با مشتریان به‌رغم افزایش ۹ درصدی تحویل خودرو در سال ۹۹، نقش مهمی در ارتقای رضایت مشتریان داشته و در سال گذشته سرانه درخواست‌ها و شکایات نسبت به فرآیند تحویل خودرو ۶۴ درصد نسبت به سال ۹۷ و ۴۷ درصد نسبت به سال ۹۸ کاهش یافته است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما اسکندری IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 0
    به نظرم سورن پلاس عالیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =