سیامک شاهسواری، مدیرعامل جدید شرکت پرشیا خودرو

شاهسواری: در سال جدید ما به‌دنبال توسعه بیش‌تر و نتیجه‌محور پرشیا خودرو در حوزه‌های مدیریت، تولید و کسب ‌و کارهای جدید هستیم. که شاید به‌این امر در سال‌های گذشته توجه چندانی نمی‌شد

طی ۱۶ سالی که از فعالیت شرکت پرشیا خودرو می‌گذرد، مجموعه مدیریتی این شرکت همواره در تلاش برای بهبود روند فعالیت‌ها و افزایش سطح بهره‌وری و همچنین ارتقای کمی و کیفی عملکرد خود بوده و در این مسیر، بنا به‌سیاست‌های کلان و برای رسیدن به‌اهداف تعیین‌شده، شاهد تغییراتی بوده است. گذر زمان نشان داده که برآیند تغییرات درمجموع مثبت ارزیابی می‌شود و به‌حضور پرشیا خودرو در جایگاه فعلی به‌عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های صنعت‌خودرو کمک به‌سزایی کرده است.

در همین زمینه با «سیامک شاهسواری» که در هفته‌ پایانی سال ۹۹ به‌عنوان مدیرعامل شرکت پرشیاخودرو منصوب شده به‌گفت‌وگو پرداختیم. در این مصاحبه از مدیرعامل پرشیاخودرو درباره برنامه‌های آتی این شرکت سوال کردیم.

جناب شاهسواری در ابتدا انتصاب جنابعالی را به‌سمت مدیرعاملی شرکت معظم پرشیا خودرو تبریک می‌گوییم و از شما می‌خواهیم در ابتدا مختصری از سوابق کاری خود بگویید.

با سلام و عرض تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن سال نو، سیامک شاهسواری متولد سال ۱۳۴۹ و فارغ‌التحصیل مهندسی صنایع و مدیریت اجرایی MBA هستم. همچنین دوره‌های متعددی را در حوزه‌های مدیریت، مدیریت نوین و زنجیره تامین، برنامه‌ریزی استراتژیک، استانداردهای مدیریت کیفیت و مدیریت بازرگانی در ایران و خارج از کشور گذرانده‌ام. از زمان دانشجویی کارهای متنوعی انجام دادم؛ اما شروع کارم با هرتل آلمان بوده است. همچنین حضور در چندین پروژه بزرگ و نهایتا کسب رتبه اول در پروژه‌های ارتقای ساپکو در سال هفتاد و شش، آغاز فعالیت حرفه‌ای من بود.

بعد از تاسیس شرکت شتاب‌کار از سطح کارشناسی تا مدیریت کیفیت و تامین این مجموعه را به‌عهده داشتم.سپس حدود ۱۰ سال در ساپکو در پروژه‌های متنوعی از برنامه‌ریزی و مشاوره راه‌اندازی خطوط تولید گرفته تا فروش، خدمات پس از فروش و توسعه بازار افترمارکت فعالیت داشتم.

همچنین مدتی نیز به‌عنوان دبیر ستاد عالی خدمات پس ‌از فروش ایران‌خودرو فعالیت داشتم. بعد از آن چندسالی را در ایران حضور نداشتم که در این مدت در صنایع مختلف و High-tech خصوصا در زمینه تولید موتورهای هیدروژنی خودرو مشغول به‌کار بودم. درسال‌های اخیر عمده‌فعالیت‌های من در بخش خصوصی و دولتی درحوزه بازرگانی بوده و در سمت‌های مدیریت، معاونت و مشاوره شرکت‌های تولیدی و بازرگانی فعالیت داشتم. 

آخرین سمت من قبل از حضورم در گروه موفق فرزانگان فارس نیکو، معاونت بازرگانی شرکت آسیا ناما، بزرگ‌ترین تولیدکننده مخازن CNG بوده است. در این گروه نیز ابتدا به‌عنوان عضو و رئیس هیات‌مدیره شرکت امید آرکا شروع به‌کار کردم و نهایتا درهفته آخر اسفندماه ۱۳۹۹ بنا به‌صلاحدید مدیریت محترم مجموعه، به‌سمت مدیریت عامل شرکت پرشیاخودرو منصوب شدم.

شروع کار شما در سمت مدیرعامل پرشیا خودرو تقریبا همزمان شد با آغاز سال جدید. این شروع را چگونه می‌بینید و نظرتان درمورد پرشیا خودرو چیست؟

پرشیا خودرو برند معتبر و خوشنامی است که در کشور ما فروش و خدمات پس از فروش محصولات خودروسازان بزرگ جهان همچون ب‌ام‌و و مینی را برعهده دارد و فصل جدیدی از برنامه‌ریزی و مدیریت در پرشیا خودرو با سال نو تلاقی کرده که جای بسی خوشحالی است. در سال جدید ما به‌دنبال توسعه بیش‌تر و نتیجه‌محور پرشیا خودرو در حوزه‌های مدیریت، تولید و کسب ‌و کارهای جدید هستیم که شاید به‌این امر در سال‌های گذشته توجه چندانی نمی‌شد. همچنین قصد ورود به‌پروژه‌هایی را داریم که شاید درنگاه نخست نوعی بلندپروازی باشد؛ اما اعتقاد داریم باید این پروژه‌ها را اجرایی کنیم و نام و برند پرشیا را آن‌چنان‌ که بوده حفظ کنیم و ارتقا دهیم. در اینجا از مدیرانی که قبل از اینجانب در این شرکت حضور داشته‌اند نیز قدردانی می‌کنم.

با توجه به‌این‌که پرشیاخودرو به‌عنوان شرکت ارائه‌دهنده خدمات فروش و پس از فروش خودروهای ب‌ام‌و و مینی شناخته می‌شود، برنامه شما برای بخش فروش خودرو در سال ۱۴۰۰ چیست؟

ما بحث فروش خودرو را در سه‌بخش مجزا پیش خواهیم برد؛ در بخش نخست، خودروهای کارکرده پس از کارشناسی و بازدید فنی و رفع ایرادهای احتمالی مطابق با استاندارد BMW و تایید اصالت مدارک خودرو با گارانتی پرشیا به‌صورت نقدی و اعتباری به‌فروش می‌رسد. حتما می‌دانید که درحال حاضر پرشیا خودرو بزرگ‌ترین ظرفیت فروش اعتباری و لیزینگ را در کشور دارد و در بخش دوم خودروهای کلاسیک را با استاندارد بالا و حتی به‌صورت سفارشی بازسازی و آماده فروش خواهیم کرد. ارائه خودروهای کلاسیک با گارانتی و خدمات پس از فروش قطعا نظر هواداران این خودروهای خاطره‌انگیز و زیبا را جلب خواهد کرد. در بخش سوم خودروهای جدیدی را به‌سبد فروش اضافه خواهیم کرد که در آینده نزدیک اخبار خوشی را در این مورد خواهید شنید.

درمورد برنامه بخش خدمات پس از فروش شرکت پرشیا خودرو و در سال جدید توضیح دهید.

بخش خدمات پس‌ از فروش شرکت پرشیا خودرو از گذشته بسیار توانمند حضور داشته و خدمات خوبی را به‌مجموعه مشتریانش ارائه داده است. اما درشرایط کنونی و با توجه به‌محدودیت‌های کرونا، به‌منظور ارائه بهترین خدمات به‌شهرهای دور و نزدیک، به ‌دنبال آن هستیم که از طریق راه‌های ارتباطی غیرحضوری همچون پیامک، تلفن، وبسایت و شبکه‌های اجتماعی با مشتریان در ارتباط باشیم و نیازهایشان را دریافت و در اسرع وقت به‌آن‌ها پاسخ مناسب بدهیم. درهمین راستا درحال توسعه ساختار بخش امداد خودرو پرشیا خودرو هستیم و این ساختار به‌زودی در حد یک سازمان توسعه پیدا خواهد کرد و پاسخگوی بخش زیادی از نیازهای مشتریان در محل زندگی یا کار آن‌ها خواهد بود.

با توجه به‌سیاست ایجاد و پیشبرد کسب و کارهای جدید، وضعیت این کسب و کارها در سال جدید چگونه خواهد بود؟

کسب و کارهای جدیدی که تاکنون ایجاد شده، درحقیقت نهال‌های جوانی هستند که کاشته شده‌اند و قصد داریم آن‌ها را تبدیل به‌باغ و بوستانی کنیم که بتوانند سبد محصولات و خدمات پرشیا خودرو را توسعه دهند. درواقع درتمام حوزه‌هایی که مربوط به‌خودرو است، فعالیت و پروژه تعریف خواهیم کرد. دراینجا لازم می‌دانم از تمام پژوهشگران و متخصصین که در این حوزه‌ها ایده‌های نو و ارزشمندی دارند، دعوت به‌همکاری کنم و این عزیزان به‌ویژه در زمینه تولید محصولات High-tech الکتریکی و الکترونیکی خودرو می‌توانند روی چتر حمایتی ما  حساب ویژه‌ای باز کنند. درعین حال این وعده را می‌دهم که تا یکی، دو سال آینده چند شرکت دیگر از دل پرشیا خودرو متولد شوند و سازمان‌ موفقی از استارت‌آپ‌ها خواهیم داشت. سیستم منحصربه‌فرد هیات‌عاملی و مدیریت کسب و کارهای این‌ شرکت نیز با نظر اساتید فن به‌عنوان یک زنجیره‌ به‌هم ‌پیوسته ارزش درحوزه کسب و کار، مدون و معرفی خواهد شد.

سخن پایانی و اگر نکته‌ای باقی مانده است، بفرمایید.

هدف مهم من این است که این سازمان بتواند با تمام محدودیت‌ها و مشکلاتی که در فضای بیرونی کسب‌ وکار وجود دارد، با یک انرژی مضاعف و درون‌سازمانی برای فائق آمدن برمشکلات، در حوزه تولید نیز همانند فروش و خدمات موفقیت چشمگیری کسب کند و اگر بخواهم رویکردهای کلی پرشیا خودرو را درسال جدید دسته‌بندی کنم مورد اول توسعه مشتری ‌مداری و بازاریابی با رویکرد جدید خواهد بود. رویکرد دوم تداوم و تسریع حرکت پرشیا خودرو درعرصه تولید خودرو و محصولات مرتبط است و توسعه نفوذ، تولید و صادرات درمناطق آزاد تجاری، افزایش سهم کسب ‌وکارهای جدید در سبد درآمدی شرکت و بهبود مستمر فرآیندها مطابق شرایط روز نیز از دیگر رویکردهای قابل بیان است. اجازه دهید عرایضم را با این جمله معروف به‌پایان ببرم که «بهترین راه پیش‌بینی آینده، ساختن آن است.» منتظر نخواهیم ماند تا ببینیم آینده به‌چه سویی می‌رود و بهترینِ خود خواهیم بود تا بهترین آینده را در پرشیا خودرو رقم بزنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =