تایر

گنجی اظهار امیدواری کرد با تلاش تایرسازان و عوامل فروش توزیع این کالا،‌ ثبات قیمتی و عرضه در بازار مانند گذشته برقرار شود تا مسئولان بتوانند با خیالی آسوده درباره حذف فروش سامانه‌ای تایر به‌ عنوان یکی از موانع تولید تصمیم‌ گیری کنند.

کارگروه تخصصی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی پس از بررسی مشکلات سامانه تخصیص تایر بر حذف فروش سامانه‌ای تایر در پایان خردادماه، ‌به شرط ثبات قیمت و حفظ نظام توزیع تایر در بازار تاکید کرد. هنوز یک هفته از نامه قاطعانه قائم‌مقام وزیر صمت در اموربازرگانی درخصوص اعطای مجوز به شرکت‌های تولیدکننده تایرهای سنگین برای فروش خارج از سامانه نیمی از تایرهای نخی 12- 24 نگذشته بود که درخواست انجمن زنجیره ارزش لاستیک برای تشکیل جلسه و بررسی مشکلات سامانه تخصیص تایر در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی منجر به برگزاری یک جلسه شد.

به گزارش «دنیای‌ خودرو» اعضای این شورا، وزرای اقتصاد؛ ‌نیرو؛ جهادکشاورزی؛ تعاون،کارورفاه اجتماعی؛ ‌نفت؛ ‌صنعت، معدن‌وتجارت؛‌کشور و روسای بانک‌مرکزی، سازمان مدیریت‌وبرنامه‌ریزی کشور به‌نمایندگی از دولت و معاون حقوقی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به نمایندگی از قوه قضائیه هستند. از سوی قوه مقننه نیز روسای چهار کمیسیون تخصصی صنایع‌و معادن، ‌اقتصادی،‌ برنامه‌وبودجه و کشاورزی حضور دارند. 

روسای اتاق‌بازرگانی، ‌اتاق تعاون و اصناف ایران نیز از دیگر اعضای  این شورا هستند. این جلسه که اواخر هفته گذشته با حضور مجازی دکتر محمدرضا گنجی، رئیس هیات‌مدیره انجمن زنجیره ارزش لاستیک و نماینده‌های وزارت صمت،‌ وزارت راه و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد،‌ اعضا؛ ضمن استماع نظرات انجمن زنجیره ارزش لاستیک با استنادهای رئیس هیات‌مدیره انجمن برای حذف این سامانه به منظور مانع‌زدایی از تولید و فروش کالای ایرانی موافقت کردند. 

اما آنچه باعث شد فروش سامانه‌ای تایر در همین جلسه حذف نشود، تصمیم قائم‌مقام وزیر صمت بود.

محمدرضا گنجی دراین‌باره گفت: «در این جلسه باتوجه به تصمیم قائم‌مقام وزیر صمت در خصوص آزاد بودن فروش نیمی از تایرهای 12-24داخلی خارج از سامانه، عدم نیاز به ثبت خرده‌فروشی تایرهای سواری و ثبت کدملی خریدار در سامانه مذکور ‌مقرر شد تا پایان خردادماه طبق دستور قائم‌مقام وزارت صمت شیوه فروش تایر اصلاح شود و در صورت حفظ نظام توزیع تایر در بازار و همچنین ثبات قیمت‌ها، ‌این شوار جلسه بعدی را برگزار و نسبت به حذف دائمی فروش تایر از طریق سامانه کالا و جامع تجارت تصمیم‌گیری کند.»

گنجی اظهار امیدواری کرد با تلاش تایرسازان و عوامل فروش توزیع این کالا،‌ ثبات قیمتی و عرضه در بازار مانند گذشته برقرار شود تا مسئولان بتوانند با خیالی آسوده درباره حذف فروش سامانه‌ای تایر به‌عنوان یکی از موانع تولید تصمیم‌گیری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =