عرضه خودرو در بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز ‌دوشنبه ششم اردیبهشت بالغ بر ۱.۱ میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۲۲۹ میلیارد تومان است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای این صنعت بورسی دو راه مختلف را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو و گروه بهمن مثبت شدند. اما درمقابل نمادهای سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، کرمان‌خودرو، صنایع ریخته‌گری ایران و رینگ‌سازی مشهد منفی خوردند. این در حالی است که در گروه خودرویی روز سه‌شنبه طی ۷۹هزار نوبت معاملاتی، ۲.۷میلیارد سهم به ارزش ۵۳۵میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر ۱۹۳هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز با افزایش بیش از ۱۵هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۰۲هزار واحد قرار گرفت.

مصوبات دولت برای حمایت از بازار سرمایه

روز گذشته ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تصمیمات مهمی برای حمایت از بازار سرمایه و توسعه بسترهای سرمایه‌گذاری در بورس و پشتیبانی از تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های اقتصادی کشور اتخاذ کرد.

در راستای مصوبات دیروز و براساس مصوبه تخصیص یک درصد منابع خلاق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، مقرر شد؛ منابع ریالی معادل ۲۰۰میلیون دلار توسط بانک مرکزی کارسازی شده و در وجه صندوق تثبیت پرداخت شود.

همچنین تصویب شد ممنوعیت اعطای تسهیلات بانکی به شرکت‌های سرمایه‌گذاری، هولدینگ‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاری برای حمایت از بازار و توسعه سرمایه‌گذاری آن‌ها در سهام لغو شود. همچنین به‌منظور تشویق سرمایه‌گذاری، به سرمایه‌گذاران خارجی که طبق ضوابط، ۲۵۰هزار دلار در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنند، اقامت پنج‌ساله جمهوری اسلامی ایران اعطا می‌شود.

معافیت‌ های مالیاتی تشویقی

طبق مصوبات مذکور، قرار است ۸۰ درصد درآمد ناشی از مالیات نقل‌وانتقال سهام در سال ۱۴۰۰ به‌عنوان آورده دولت برای حمایت از بازار سهام و تشویق سرمایه‌گذاری در این حوزه به حساب صندوق تثبیت بازار واریز ‌شود.

صفر شدن مالیات آن بخش از سود انباشته شرکت‌های بورسی که به حساب افزایش سرمایه منظور شود، از دیگر تصمیمات دیروز ستاد اقتصادی دولت بود. همچنین امهال مالیاتی یک‌ساله ۵۰ درصد مبلغ خرید شرکت‌هایی که نسبت به خرید سهام خودشان یا زیرمجموعه‌شان با هدف حمایت از بازار و مبتنی بر ضوابط شورای عالی بورس اقدام می‌کنند، ازجمله تصمیمات مهم اتخاذشده در این جلسه بود که بعد از تصویب در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اجرایی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =