کد خبر: 234381
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
بازار خودرو ایران

با مصوبه شورای رقابت، قیمت رسمی (کارخانه‌ای) محصولات ایران خودرو به طور متوسط 8.2 درصد و خودروهای سایپا به طور میانگین 8.9 درصد افزایش یافت.

به گزارش «اخبار خودرو»، با مصوبه شورای رقابت، قیمت رسمی (کارخانه‌ای) محصولات ایران خودرو به طور متوسط 8.2 درصد و خودروهای سایپا به طور میانگین 8.9 درصد افزایش یافت.

شورای رقابت قیمت محصولات ایران خودرو را افزایش داد. طبق مصوبه جدید این شورا، بر اساس تورم بخشی یک ساله اعلام شده توسط بانک مرکزی، پس از کسر تورم‌های اعمال شده قبلی در سه ماه اول و دوم سال 99 و نیز پس از اعمال متغیرهای کیفیت و بهره وری، برای شرکت ایران خودرو به طور متوسط 8.2 درصد و برای شرکت سایپا به طور متوسط 8.9 درصد افزایش قیمت محاسبه شده است.

این افزایش قیمت، برای تمامی خودروهای مشمول دستورالعمل قیمت‌گذاری شورا، تا پایان شهریور ۱۴۰۰ اعمال و اجرا می‌شود. مصوبه شورای رقابت تاکید کرده است که برای تمامی کسانی‌که تا پایان سال 99 برای خرید خودرو ثبت نام کرده و پیش پرداخت داشته‌اند و مشمول دریافت سود نیستند، افزایش قیمتی تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش ایران جیب از خراسان، اگر چه شورای رقابت «میانگین» رشد قیمت خودروسازان را اعلام کرده و برای قیمت های نهایی باید منتظر جزئیات بیشتر بود، با این حال می توان به صورت سرانگشتی حدود قیمت رسمی خودروها را مطابق جدول محاسبه کرد. در همین حال برخی کارشناسان به گران شدن خودرو با وجود ارزان شدن قیمت ارز و کاهش هزینه های ارزی خودروسازان و افت قیمت مواد اولیه خودرو نظیر فولاد انتقاد کردند.

جدول قیمت احتمالی برخی از خودروهای داخلی اعلام شد

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    در حال حاضر که قیمت ارز کاهش یافت افزایش قیمت یعنی چه
  • حسن IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    میشه بیشتر درمورد افرادی که مشمول دریافت سود میشوند توضیح بدید اگر این سود کمتر از افزایش قیمت باشه چی ینی ما باید زیان ببینیم این که نامردیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =