باتری خودروهای الکتریکی

پیش‌بینی می‌شود طی ‌سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ بازار باتری خودروهای الکتریکی با رشد ۳۷ میلیارد دلاری مواجه شود. چرا که این روند حتی با وجود شیوع ویروس کرونا و درگیر شدن جهان با آن نیز کاهش نیافته است.

به گزارش «اخبار خودرو»،نیاز به‌باتری برای خودروهای الکتریکی هرسال رو به‌افزایش است و به‌همین منوال سال ۲۰۲۰ نیز با وجود شیوع ویروس کووید-۱۹ و قرنطینه‌های سراسری درجهان و با وجود این‌که فروش خودرو به‌شکل کلی کاهش یافت، درعین حال شاهد افزایش فروش خودروهای برقی توسط خودروسازان بزرگ جهان بودیم و محصولات باکیفیتی که سال گذشته عرضه شده بود، مشتریان خود را پیدا کرد. از این حیث پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری و سال‌های آینده نیز روند روبه‌رشد فروش خودروهای برقی ادامه یابد.
به‌این ترتیب پیش‌بینی می‌شود طی ‌سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ بازار باتری خودروهای الکتریکی با رشد ۳۷ میلیارد دلاری مواجه شود. چرا که این روند حتی با وجود شیوع ویروس کرونا و درگیر شدن جهان با آن نیز کاهش نیافته است.
درعین حال باتری‌های لیتیوم‌-یون بیش‌ترین تقاضا را طی سال‌های آینده به‌خود اختصاص خواهد داد و پیش‌بینی می‌شود با سرمایه‌گذاری در حوزه مربوط به‌فناوری جدید باتری و کاهش قیمت ساخت آن طی پنج سال‌ آینده، خودروهای الکتریکی بیش‌ترین درآمد را برای خودروسازان به‌همراه داشته باشند. بنابراین طی سال‌های آینده نه‌تنها لزومی به‌پرداخت سوبسید برای فروش خودروهای برقی از سوی دولت‌ها نیست، بلکه تولید باتری و خودروهای برقی به‌سبب راحت‌تر بودن نسبت به‌دیگر مدل‌ها، بیشترین سود را برای خودروسازان به‌همراه خواهند داشت. همچنین فعالان بازار خودرو نیز نسبت به‌مدل‌های برقی اقبال بسیار خوبی پیدا کرده‌اند و دربخش مربوط به‌این‌گونه خودروها نیز سود قابل توجهی فراهم شده است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که درخصوص زیرساخت‌های مربوط به‌شارژ خودروهای برقی نیز با پیشرفت‌های قابل توجهی مواجهیم و درعین حال سرمایه‌گذاری درحوزه باتری به‌یک امر ملی بدل شده و دولت‌ها از شرکت‌های خودروساز به‌منظور دستیابی به‌تکنولوژی‌های روز حمایت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =