کد خبر: 234457
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
جعفر قادری

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: قیمت نهایی خودرو باید قادر به پوشش هزینه‌های تولید  و با درصدی سود معقول همراه باشد تا انگیزه افزایش تیراژ برای خودروساز ایجاد شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: قیمت نهایی خودرو باید قادر به پوشش هزینه‌های تولید و با درصدی سود معقول همراه باشد تا انگیزه افزایش تیراژ برای خودروساز ایجاد شود.
جعفر قادری اظهار کرد: اتفاقی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، این است که مابه‌التفاوت قیمت کارخانه و بازار و رانت موجود در بازار خودرو، نصیب ثبت‌نام‌کنندگان در طرح‌های فروش می‌شود و این موضوع در کاهش انگیزه خودروسازان بر افزایش تولید موثر است. نماینده مردم شیراز در مجلس با تاکید بر اینکه قیمت خودرو باید هر چه سریع‌تر تعدیل شود، گفت: در چنین شرایطی، پیروی خودروسازان از شیوه کاهش تولید اقدامی نامناسب است، اما در عین حال در صورت تعدیل قیمت‌ها، انگیزه لازم و کافی برای حفظ تولید و افزایش تیراژ ایجاد خواهد شد. قادری در خصوص مزیت‌های رقابتی داخلی‌سازی قطعات که خودروسازان را به سوی استفاده از قطعات ساخت داخل در صورت لغو تحریم‌ها سوق می‌دهد، تصریح کرد: تلاش تولیدکنندگان باید در جهت کاهش ارزبری خودروهای تولیدی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی باشد که این امر عملا به کاهش هزینه تمام شده، مصونیت تولیدکنندگان در برابر شوک‌های ارزی و بهره‌مندی از اشتغال ایجادشده و درآمدهای حاصل از آن می‌انجامد.
وی در ادامه داد: هر چند تامین قطعه برای خودروسازان حائزاهمیت است اما حتی‌الامکان قطعاتی که امکان ساخت داخل آن فراهم است، کشور تامین و تولید شود. ممکن است در کوتاه‌مدت خودروسازان ناچار از واردات قطعات هستند اما در بلندمدت استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی ارجحیت دارد تا بدین ترتیب وابستگی خودروهای تولیدی به خارج کشور کاهش یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =