باتری خودرو

این شرکت با توجه به‌استانداردهای طبقه‌بندی‌شده، یک تولیدکننده باتری لیتیوم یون Tier1 در جهان شناخته می‌شود که باتری‌های لیتیوم یونی با بالاترین کیفیت را برای استفاده در صنعت‌خودرو تولید می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،وسایل نقلیه الکتریکی به‌مرور جایگزین مدل‌های احتراق‌داخلی می‌شوند؛ درست همچون زمانی ‌که وسایل نقلیه درون‌سوز و احتراقی جایگزین مدل‌هایی مانند کالسکه‌ها شدند. گرچه در این میان نام برخی تولیدکنندگان مانند تسلا برای اکثر افراد آشناست، اما یک اکوسیستم کامل از تولیدکنندگان باتری و شرکت‌های استخراج لیتیوم وجود دارد که در این تحول نقش مهمی دارند.
چهار شرکت گن‌فنگ لیتیوم، پاناسونیک، لیونگ و شرکت فناوری امپرکس، نقش اصلی را در این اکوسیستم ایفا می‌کنند و پاناسونیک ژاپن با بیش از 100 سال سابقه، سومین تامین‌کننده بزرگ باتری‌های الکتریکی در جهان است.
این شرکت با توجه به‌استانداردهای طبقه‌بندی‌شده، یک تولیدکننده باتری لیتیوم یون Tier1 در جهان شناخته می‌شود که باتری‌های لیتیوم یونی با بالاترین کیفیت را برای استفاده در صنعت‌خودرو تولید می‌کند. تلاش‌های این شرکت در زنجیره تامین باتری‌های الکتریکی به‌ویژه از طریق ارتباط با شرکت تسلا کاملا مشهود است و در سال 2014 پاناسونیک و تسلا با مشارکت Giga Nevada بزرگ‌ترین کارخانه تولید باتری لیتیوم یون در جهان را راه‌اندازی کردند.
به‌تازگی پاناسونیک کار روی سلول باتری ویژه تسلا با نام 4680.9 را آغاز کرد و انتظار می‌رود این فرمت جدید، انرژی بیش‌تری را ذخیره کند و روند تولید آن را آسان‌تر سازد و به‌کاهش هزینه‌های تولید باتری منجر شود.
درحال حاضر یک باتری تقریبا 29 درصد از هزینه کل یک خودرو را شامل می‌شود و تا امروز پاناسونیک تنها تامین‌کننده باتری‌های لیتیوم یون برای ‌تسلا بوده؛ اما برنامه‌های این شرکت روی گسترش مشتریان آن متمرکز شده است.
این شرکت اخیرا با تویوتا برای ساخت یک کارخانه لیتیوم یون در ژاپن به‌منظور تامین 500 هزار دستگاه الکتریکی در سال 2022 همکاری کرده است.
شرکت LG Chem به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده در این بخش، در این بازار سهم 26.5درصدی دارد و درعین حال این سهم برای شرکت CATL به 25.8 درصد رسیده و این شرکت را در جایگاه دومین تولیدکننده بزرگ این‌گونه باتری‌ها قرار داده است. سهم پاناسونیک نیز از این بازار به 20.6 درصد می‌رسد.
بعد از آن دو شرکت بزرگ SDI و BYD در رتبه‌های چهارم و پنجم جهانی قرار دارند و به‌ترتیب سهمی معادل 6.8 و 6.2 درصد را به‌خود اختصاص داده‌اند. سایر تولیدکنندگان باتری‌های لیتیومی نیز درمجموع سهمی معادل 14.1 درصد از این بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =