جک S5 جدید

زمزمه اولیه تولید جک اس ۵ نیوفیس به‌سال ۱۳۹۶ بازمی‌گردد. اما با برگشتن تحریم‌های صنعت‌خودرو این پروژه نیز مانند بسیاری از پروژه‌های دیگر به‌تعویق افتاد و احتمالا به‌زودی شاهد ورود خودرو جذاب و احیاشده جک S5 به‌خیابان‌های کشور خواهیم بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،زمزمه اولیه تولید جک اس ۵ نیوفیس به‌سال ۱۳۹۶ بازمی‌گردد. اما با برگشتن تحریم‌های صنعت‌خودرو این پروژه نیز مانند بسیاری از پروژه‌های دیگر به‌تعویق افتاد و احتمالا به‌زودی شاهد ورود خودرو جذاب و احیاشده جک S5 به‌خیابان‌های کشور خواهیم بود. درهمین رابطه شرکت کرمان‌موتور به‌تازگی و برای نخستین‌بار، اطلاعات کاملی از خودرو جک S5 جدید را منتشر کرد و در فروردین‌ماه بود که شرکت کرمان‌موتور هم‌زمان با آغاز فروش ویژه اردیبهشت‌ماه، جک S5 نیوفیس را برای نخستین‌بار در سبد محصولات خود قرار داد. در این طرح فروش خریداران این خودرو توانستند با پیش‌پرداخت 350 میلیون‌تومان این محصول جدید را ثبت‌نام کنند. همچنین کرمان‌موتور برای خریداران S5 نیوفیس تخفیف نقدی 4.5 میلیون‌تومانی درنظر گرفت و اعلام کرد که نخستین‌سری این خودرو به‌روزشده را در پاییز 1400 به مشتریان تحویل می‌دهد.

نسخه نیوفیس جک S5 شباهت انکارناپذیری با مدل اولیه این خودرو دارد و نشان می‌دهد طراحان جک یک نیوفیس جزئی را روی این کراس‌اوور اعمال کرده‌اند. بیش‌تر تغییرات ظاهری این خودرو روی قسمت جلویی آن اتفاق افتاده است؛ جایی که روی جلوپنجره نسبتا بزرگ جک S5 یک لبخند کرومی اضافه شده و پلاستیک مشکی‌رنگ بزرگی نیز قسمت میانی را پوشانده است. طراحی چراغ‌های مه‌شکن نسبت به‌مدل اولیه تغییر کرده و چهره‌ای زیباتر و تهاجمی‌تر به‌خود گرفته است. جک S5 نیوفیس درحقیقت تلاش کمپانی JAC به‌منظور احیای این خودرو خوش‌فروش بوده که چندسالی است در سبد محصولات این خودروساز قرار گرفته و در بازار چین عرضه شده است. همانند اکثر فیس‌‎لیفت‌های جزئی، درنمای جانبی خودرو تغییری ایجاد نشده و همچنان همان ظاهر اولیه را شاهدیم. همچنین نمای عقبی خودرو نیز تغییر خاصی نداشته و به‌نظر می‌رسد طراحان جک S5 از این قسمت از خودرو نیز به‌قدر کافی راضی بوده‌اند. نیوفیس جک S5 در سال ۲۰۱۷ صورت گرفته و از این رو لوگو ستاره‌مانند جک را در این خودرو شاهدیم؛ هرچند مدتی بعد لوگو جدید نیز به‌جلوپنجره این خودرو افزوده شد.

تفاوت ظاهری جک نیوفیس با نسخه فعلی
در نمونه نیوفیس جک S5 شاهد تغییر جلوپنجره، سپر و چراغ‌های مه‌شکن نسبت به‌نسخه موجود هستیم و استفاده از تریم دو رنگ، از دیگر تفاوت‌های S5 نیوفیس با مدل‌های قبلی است. به‌طوری که استفاده از تریم دو رنگ مشکی و قهوه‌ای چرم صندلی‌ها و رودری‌ها را در نسخه جدید شاهدیم.

مشخصات فنی S5 نیوفیس
مهم‌ترین تغییر جک S5 جدید را باید تغییر موتور آن دانست. جایی که به‌یمن استفاده از فناورهای جدید، پیشرانه این خودرو از 2 لیتر به 1.5 لیتر رسیده است. موتور جدید جک S5 از نوع 1.5 لیتری توربو شارژ بوده که با فناوری پاشش سوخت مستقیم ( GDI )همراه است و به‌دلیل داشتن توربو به‌آن TGDI نیز می‌گویند.
در نمونه‌های فعلی موتور 2 لیتری خودرو توان تولید 174 اسب‌بخار با گشتاور 255 تا 260 نیوتون‌متر را دارد که در جک S5 نیوفیس نیز موتور 1.5 لیتری جدید توان تولید همین میزان اسب‌بخار قدرت با گشتاور 251 نیوتون‌متر را دارد. همچنین با توجه به‌این‌که گشتاور 251 نیوتون‌متری در موتورهای جدید از دور 1500 وارد مدار می‌شود، بنابراین نسبت به‌موتورهای فعلی 2 لیتری شاهد شتاب بیش‌تری در خودرو هستیم که این نکته در رانندگی با این خودرو به‌خوبی احساس می‌شود. موتور 1.5 لیتری جک S5 جدید را می‌توان قوی‌ترین موتور 1.5 لیتری توربو شارژ دانست که در بازار ایران وجود دارد.

امکانات جدید S5 نیوفیس
سامانه پارک اتوماتیک (اتوپارک)، چراغ‌شوی، کروزکنترل و سقف پانوراما در این مدل قابل سفارش است و همچنین روی این خودرو امکان نصب دو نوع دیفرانسیل وجود دارد و می‌توان جک S5 جدید را با قدرت حرکتی بیش‌تر در اختیار داشت. دکمه ثابت نگه داشتن ضرایب انتقال قدرت به‌چرخ‌های جلو و عقب هم در پنل ترمز پارک برقی S5 جانمایی شده و در بحث امکانات علاوه‌بر وجود تمام تجهیزات و آپشن‌ها نسخه فعلی در مدل نیوفیس آپشن کروزکنترل و چراغ روشنایی روز به‌صورت استاندارد روی آن اضافه شده است. پیش از این جک S5 اتوماتیک بدون این دو آپشن در ایران مونتاژ می‌شدند و مالکان این خودروها باید این آپشن‌ها را به‌صورت غیررسمی روی آن نصب می‌کردند. همچنین دی‌لایت، کنترل سرعت در سرازیری، سیستم کنترل پایداری، حسگرهای پارک، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، ترمز پارک برقی، اتولایت، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، تنظیم برقی ارتفاع نور جلو، فرمان برقی حساس به‌سرعت با روکش چرم، نمایشگر لمسی داشبورد همراه با نویگیشن و دوربین عقب، بلوتوث و درگاه USB، ورود و استارت بدون کلید، تهویه اتوماتیک دوگانه، تنظیم شش‌حالته برقی صندلی راننده با مموری، گرم‌کن صندلی‌های جلو، روکش صندلی چرمی، خروجی ۱۲ ولت صندوق‌عقب، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرم‌کن و سانروف از دیگر ویژگی‌های S5 نیوفیس است.

قیمت و بازار جک S5 نیوفیس
جک S5 نیوفیس با مشخصات فنی جدید، در بازار ایران رقیبانی دارد. نقطه قوت اصلی جک S5 نیوفیس در مقابل رقبا، پیشرانه قابل قبول این خودرو است که دربین خودروهای 1.5 لیتری توربوشارژ در بازار منحصر به‌فرد بوده و از قدرت بیش‌تری برخوردار است.
همچنین قیمت این خودرو در نمایندگی‌های کرمان‌موتور حدود 750 میلیون‌تومان اعلام شده است که ‌نسبت به‌رقبا بهای کمتری دارد. از طرف شرکت کرمان‌موتور موعد تحویل این خودرو مهر، آبان یا آذرماه سال جاری اعلام شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    5 1
    با سلام، این ماشین هرچی باشد )خوب، بد ، با کیفیت...( کاری ندارم، مشکل این است که کرمان موتور اصلا به مشتری هایش ارزشی نمیدهد، متاسفانه، عین یک کلاه بردار عمل میکند، یک ماهه ثبت نام میکند، بعد 6 ماه میگه یک تاخیر عادی است، توصیه میکنم اصلا از این شرکت خرید نکید،
    • کاوه IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      1 0
      چ فایده فقط یک قشر پولدار می تونن بخرن ادمهای که قدرت خرید یک پراید ندارن فقط باید اون نگاه کنند..واقعان چای تاسف وتسلیت داره
    • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      1 0
      کرمان موتور مشتری مدار هست من از سال ۹۵ مشتری این شرکت هستم، (دارای خودروی لیفان ۸۲۰) کاملا رضایت دارم. مشتری مدار هستن و منظم. حتما شما رغیب این شرکت هستید.
    • میلاد IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      2 0
      اون دوست عزیزی که میگه کرمان موتور مشتری مدار هست،برید از اونایی که سال ۹۶ خودرو جک s3 ثبت نام کردن بپرسید،که شرکت قرار بود بابت تاخیر در تحویل خودرو درصدی به مشتریان بازگرداند،کدامیک از مشتریان شامل آنها شد؟!!!
  • علی IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    5 2
    نظرات مشتریان را میتوانید در لینک زیر مشاهده فرمایید،
  • مصطفی کیانی IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    1 0
    آخه این چه مدل خودرو فروختن است والا هیچ جای دنیا اینجوری نیست پول بده مشتری چند ماه بعد خودرو دریافت کنند
  • ذباران IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    3 2
    تعارف نکنید، کره شمالی هم هست، برید تکنولوژی بیارید، حتی تتا موتورز هند هم از چین بهتره
  • امید IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    1 4
    واقعا بهترین ماشین هست عالی خیلی راضیم
    • حسین IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      0 0
      از بس ماشین ندیده ای که به این میگی خوب،،،،:)
  • رضا IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    0 0
    اها اول خدمات پس از فروش درست کنید قیمت قطعات وحشتناک برند بی اسم چین خدا نکنه دکمه تو ماشینت خراب بشه دیگه گیرت نمیاد فقط بلدن تبلیغ کنن
  • قربانی GB ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    0 0
    واقعا درست میگن شرکت خوبی نیست به وعده هاش عمل نمی کنه
  • رسول DE ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    0 0
    اگر قصد ماشین چینی خریدن دارید حتما جک بخرید جوابشو پس داده
  • شیرازی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    0 0
    از خودروی پرایدو پیکان،بهتره.
  • محمد IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 0
    سلام من از سال95جک اس5 اتومات خریدم خودرو عالی پرشتاب سرویس ها به بهترین نحوممکن توسط نمایندگی کرمان موتور انجام میشه 5سال و 150هزار کیلومترگارانتی داره از همه لحاظ عالیه فقط اگه آبشن ها رو هم خودش روی ماشین نصب کنه مثل کروز که عالی تره.
  • فتعلی اویسی IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 0
    واقعا ننگ بر شما تا کی میخوایید این اشغالهارو به مردم بفرشید برید تو اینترنت به لاتین بزنید جک اس ۵ فایو اصلا چنین چیزی توگوگل پیدا نمیکنید تنها کشوری که ای ماشین دار چرخش میچرخه فقط ایرانه ..حتی تو کیفیت رنگ هم ازش زده شده
  • میلاد IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 0
    سلام، این هم حتما همانند جک s3 ,که گفتن تخفیفات اعمال میشه و بابت دیر کرد تحویل خودرو درصدی به مشتری برمیگرده،که از طرف کرمان خودرو محقق نشد،

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =