کد خبر: 234761
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
راه هشتگرد-طالقان

نماینده عالی دولت در استان البرز از افتتاح جاده هشتگرد طالقان خبر داد و گفت: راه اصلی طالقان-هشتگرد به طول ۴۲ کیلومتر مسیر سفر از طالقان به سمت کرج و تهران را حدود ۴۰ کیلومتر نزدیک‌تر کرده و به نصف می‌رساند.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایسنا، عزیزاله شهبازی روز شنبه هشتم خرداد ماه گفت: فردا یکشنبه 9 خرداد ماه 1400 با تدابیری که اندیشیده شد، پروژه مهم هشتگرد-طالقان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در مدت دو سال پیگیری مجدانه و جلب توجه و اعتبارات ملی، شاهد 37 درصدد پیشرفت در پروژه معطل مانده هشتگرد-طالقان بودیم و اکنون نیز این پروژه مهم و حیاتی پس از دو دهه انتظار مردم آماده بهره برداری است.

شهبازی با بیان اینکه این جاده از سال 79 آغاز شده، افزود: در مدت دو سال اخیر، تمامی موانع پیشرفت این پروژه که در حدود مسئولیت دولت بود با پیگیری‌های جدی برطرف شد تا پیمانکار با فراغ بال به کار خود ادامه دهد.

وی گفت: در ابتدا این مسیر یک جاده دسترسی روستایی بود و زیرساخت مناسبی برای آن تامین نشده بود ولی اکنون تمامی برنامه‌ریزی‌های لازم جهت استفاده گردشگری و جاده‌ای شهری برای تردد مردم طالقان به سمت شهرجدید هشتگرد پیش بینی شد.

وی افزود: بیش از 130 میلیارد تومان تاکنون برای این جاده هزینه شده و در خصوص تونل نیز امور در حال انجام است و حفاری آن صورت گرفته و 100 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل تونل نیز لازم است.

استاندار البرز اضافه کرد: راه اصلی طالقان-هشتگرد به طول 42 کیلومتر مسیر سفر از طالقان به سمت کرج و تهران را حدود 40 کیلومتر نزدیک‌تر کرده و به نصف می‌رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =