فولکس‌واگن پولو

پس از گذشت سه‌روز از رقابت سنگین درنهایت ناصر العطیه قطری توانست به‌راحتی مقام نخست رالی اردن را که تحت‌رقابت‌های قهرمانی رالی خاورمیانه «MERC» برگزار می‌شد، کسب کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،پس از گذشت سه‌روز از رقابت سنگین درنهایت ناصر العطیه قطری توانست به‌راحتی مقام نخست رالی اردن را که تحت‌رقابت‌های قهرمانی رالی خاورمیانه «MERC» برگزار می‌شد، کسب کند. این برای بار چهاردهم است که العطیه مقام قهرمانی این رالی را کسب می‌کند و این پیروزی به‌واسطه ثبت زمان ۱۷ دقیقه و چهار ثانیه و 8/0 ثانیه به‌ثبت رسیده است. برای کسب این پیروزی او از فولکس‌واگن پولو GTi استفاده کرده و در کنار او کمک‌راننده فرانسوی یعنی متیو بومل قرار گرفته است. این راننده قطری تا به‌امروز توانسته ۷۸ قهرمانی را در مسابقات قهرمانی رالی خاورمیانه کسب کند و البته در این میان ۲۷ قهرمانی با همراهی بومل کسب شده است. پس از پایان این رقابت سنگین العطیه گفت: «حس خوبی دارم؛ روز خوبی بود. یک مسابقه رالی عالی برای ما بود. یک پیروزی دیگر، برای چهاردهمین بار در اردن و ما توانستیم فاصله خوبی با رقبا در رالی قهرمانی خاورمیانه به‌ثبت برسانیم. قدم بعدی هم در رالی لبنان است که ما قصد داریم از مقام سال گذشته خود دفاع کنیم.» در دسته‌بندی MERC2 التفیری از کویت موفق شد با اختلاف ۴۰ ثانیه مقام دوم را با خودرو میتسوبیشی لنسر ایو ایکس کسب کند. درحالی که توانسته بود رقیب اصلی خود یعنی الکس فقالی را مقلوب کند. فقالی گفت: «همه‌چیز خوب بود و من هم از جایگاه سوم خود راضی هستم و ‌امیدوارم درمراحل بعدی موفقیت بیش‌تری کسب کنم. این برای نخستین‌بار بود که ما رالی اردن را درحالی به‌پایان می‌رساندیم که روی جایگاه بودیم. بنابراین این شرایط فوق‌العاده است.» شادی شبان، راننده اردنی رالی اردن را از دست داد تا جایگاه چهارم به‌خالد جمعه برسد. او از این بابت متاسف بوده و دلیل ترک میدان را ثبت تاخیرهای زیاد دانست. اما او امید خود را از دست نداده و قصد دارد درمرحله نهم MERC امتیازهای از دست رفته را جبران کند. شادی الفخیح راننده لبنانی نیز مشکلات زیاد فنی را تجربه کرد و در دو مرحله پایانی با مشکل تایرهای صاف و دیفرانسیل جلو دست‌وپنجه نرم کرد و درنهایت به‌خاطر مشکلات کلاچ از میدان خارج شد. صالح السیف، راننده عربستان سعودی از مرحله دوم پس از وقوع تصادف و مشکلات گیربکسی توانست به‌جایگاه ششم دست پیدا کند و البته با وجود این مشکلات، دیگر راننده محلی رالی اردن را به‌جایگاه هفتم بفرستد.

گزارش روز شنبه
العطیه بخش اول ۳۱ کیلومتر و ۵۷ متری کنار رود اردن را با افزایش فاصله با رقبای خود و ثبت زمان ۱۲ دقیقه و ۲ ثانیه به‌پایان رساند و در پایان این مرحله گفت: «ما تا اینجا از مسیر لذت بردیم. هنوز مسیر زیادی باقی مانده و ما حس خوبی داریم. از نتایج راضی هستیم. مراحل امروز را درست برخلاف شرایط روز قبل تجربه کردم و مطمئنم سایر راننده‌ها نیز با این نظر موافق هستند. کار خوب تیم برگزاری سبب شد همه‌چیز طبق روال پیش‌برود. خودرو نیز عملکرد خوبی داشت و هنوز دو مرحله باقی مانده...» در این مرحله فقالی قصد داشت التفیری را پشت‌سر بگذارد؛ اما در روز دوم شرایط جاده به‌نفع او نبود. راننده کویتی درنهایت با اختلاف ۴۰ ثانیه‌ای مسابقه را به‌پایان رساند. فقاهی گفت: «حالا ما باید مسیر را صرفا مستقیم ادامه دهیم تا حداقل مقام سوم را کسب کنیم. با فاصله ایجادشده صرفا تمرکز خود را روی ادامه مسیر و کسب تجربه خواهیم گذاشت تا در مسابقات بعدی کسب امتیاز کنیم. اما به‌هرحال کسب جایگاه برای ما محتمل است.» در این رالی غیر از مقام اول که از فولکس‌واگن پولو GTi نفرات دوم تا چهارم از میتسوبیشی لنسر ایو ایکس استفاده می‌کردند، جایگاه پنجم «ناصر خلیفه قطری» با فورد فیستا از خط پایان عبور کرد و مقام ششم به‌واسطه خودرو چرخ‌باز «کَن» ‌ام موریک ایکس ۳ کسب شد. آصم عارف، راننده اردنی با خودرو رنو کیلیو RS مقام هشتم را کسب کرد و آخرین راننده این رقابت هنری کاهی بود که با اشکودا فابیا جایگاه هشتم را کسب کرد. دور بعدی رقابت‌های قهرمانی رالی خاورمیانه در کشور لبنان طی روزهای سوم الی پنجم سپتامبر برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =