در زمان روشن بودن پیشرانه و حرکت قطعات، ذرات شناوری مانند گرد و غبار، فلزات و سایر ناخالصی‌ها در روغن‌موتور به‌گردش در آمده و سبب ایجاد خوردگی و خش روی قطعات داخلی پیشرانه می‌شود.

اخیرا درمورد افزایش طول عمر مفید پیشرانه با استفاده از فیلترروغن مگنتی تبلیغاتی به‌چشم می‌خورد و آیا این موضوع صحت دارد و درکل فیلترروغن‌ آهن‌ربایی چه‌مقدار در کاهش استهلاک موثر است؟

به گزارش «اخبار خودرو»،در زمان روشن بودن پیشرانه و حرکت قطعات، ذرات شناوری مانند گرد و غبار، فلزات و سایر ناخالصی‌ها در روغن‌موتور به‌گردش در آمده و سبب ایجاد خوردگی و خش روی قطعات داخلی پیشرانه می‌شود. برای پیشگیری از این حالت، فیلتر روغن‌موتور در پیشرانه‌ها تعبیه شد و این قطعه وظیفه تصفیه سیال موجود در پیشرانه را برعهده دارد. اما نمی‌تواند ذرات 10 میکرونی یا کمتر از آن را جذب و تصفیه کند و این ذرات سبب ایجاد افزایش استهلاک و خرابی در پیشرانه می‌شود. مهندسان برای حل این معضل، فیلترهای مگنتی را طراحی و تولید کردند. زیرا عمده‌ذرات معلق در سیال روغن جنس فلزی دارد و زمینه لازم برای خرابی پیشرانه را فراهم می‌کند. فیلتر مگنتی با جذب این ذرات فلزی نه‌تنها سبب کاهش استهلاک در پیشرانه شده، بلکه عمرمفید قطعات داخلی موتور را نیز افزایش می‌دهد. بنابراین استفاده از این نوع فیلترها مشروط بر با کیفیت بودن آن‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی بر عملکرد پیشرانه در درازمدت داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =