باتری خودرو

باتری خودرو نیز همچون اقلام دیگر با افزایش قیمت مواجه می‌شود و بالا رفتن بهای سرب به‌عنوان یکی از مواد اصلی به‌کار رفته در ساختار باتری، تاثیر عمده‌ای بر این وضعیت دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،باتری خودرو نیز همچون اقلام دیگر با افزایش قیمت مواجه می‌شود و بالا رفتن بهای سرب به‌عنوان یکی از مواد اصلی به‌کار رفته در ساختار باتری، تاثیر عمده‌ای بر این وضعیت دارد. به‌گفته فعالان حوزه باتری، قیمت سرب و همچنین باتری‌های اسقاطی امسال نیز افزایش یافته و به‌همین دلیل افزایش قیمت باتری در آینده‌ نزدیک دور از ذهن نخواهد بود.
هرچند در این خصوص برخی فعالان در این حوزه صادرات سرب را عاملی برای افزایش قیمت آن و درنهایت قیمت باتری می‌دانند، اما عضو هیات‌مدیره انجمن سرب ایران این مساله را رد کرده و صادرات سرب را در افزایش قیمت آن بی‌تاثیر می‌داند.
یک فعال حوزه باتری دراین‌باره به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «طی سال جاری قیمت سرب روند افزایشی به‌خود گرفته و همچنین نرخ باتری اسقاطی نیز بالا رفته است و ادامه این روند چاره‌ای برای تولیدکنندگان باتری درخصوص افزایش قیمت محصول باقی نخواهد گذاشت.»
این فعال حوزه باتری تصریح می‌کند: «قیمت باتری اسقاطی و سرب به‌ترتیب ۱۳ و ۱۴ درصد افزایش یافته است. همچنین مدت ۲۰ روز است سرب توسط تولیدکنندگان در بورس عرضه نمی‌شود و این‌ها از علل افزایش قیمت هستند.»
وی می‌افزاید: «بیش از ۶۰ درصد قیمت باتری را سرب تشکیل می‌دهد و طی ماه‌های گذشته قیمت آن بیش از ۱۰ هزار تومان افزایش یافته است. درعین حال باتری‌های اسقاطی نیز افزایش قیمت داشته است. بنابراین به‌زودی با بالا رفتن بهای باتری مواجه خواهیم شد و تولیدکنندگان بزرگ دوباره قیمت محصولاتشان را افزایش خواهند داد.»
این فعال حوزه باتری همچنین با بیان این‌که سنگینی کفه ترازو به‌سمت عرضه بیش‌تر باتری است، اظهار می‌کند: «معمولا در این بخش عرضه تا حدی بیش‌تر از تقاضاست و درصورتی که قیمت سرب کاهش یابد و روند با ثباتی به‌خود بگیرد، می‌توان به‌عدم افزایش قیمت امیدوار بود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =