کد خبر: 235293
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
تصادف خودران

با این‌که هیاهوی زیادی درمورد خودران‌ها به‌پا شده، هنوز یک خودران تمام‌عیار قابل دسترس برای عموم از لحاظ تجاری وجود ندارد. اما فناوری‌های لازم برای خودران شدن خودروها بسیار گران هستند و تولید انبوه و استفاده رایج از آن‌ها به‌زمان بیش‌تری نیاز دارد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،با این‌که هیاهوی زیادی درمورد خودران‌ها به‌پا شده، هنوز یک خودران تمام‌عیار قابل دسترس برای عموم از لحاظ تجاری وجود ندارد. اما فناوری‌های لازم برای خودران شدن خودروها بسیار گران هستند و تولید انبوه و استفاده رایج از آن‌ها به‌زمان بیش‌تری نیاز دارد.
حتی تسلا هم که فناوری «اتوپایلوت» یا «خودخلبان» را معرفی کرده و به‌آن می‌بالد، حرکت خودرو بدون کنترل، توجه و هوشیاری راننده را مجاز نمی‌داند. بخشی از این موضوع به‌خاطر تصادف‌هایی است که اتفاق افتاده و هنوز هم ادامه دارد. در آوریل امسال یک خودرو تسلا تصادف کرد که در این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند. درست پیش از حرکت، شاهدان عینی گفته‌اند سرنشینان این خودرو درحال تست آن بودند؛ بدون آن‌که راننده از امکانات اتوپایلوت تسلا درحال استفاده باشد. تسلا مدعی است که تصادف به‌این خاطر اتفاق افتاده که هیچ‌کس پشت فرمان نبوده است.
همچنین این کمپانی خودروساز می‌گوید به‌طور دقیق دستورالعمل استفاده از امکان اتوپایلوت را به‌رانندگان گوشزد کرده است. همچنین در وبسایت آن‌ها به‌صراحت گفته شده که رانندگی با نظارت و مراقبت راننده الزامی است. با این حال هنوز هم در تبلیغات خود اتوپایلوت را به‌عنوان خودران معرفی می‌کنند. بنابراین پیش از آن‌که در تصادف‌ها درباره مقصر صحبت کنیم، نخست باید درک صحیحی از پیچیدگی‌های خودران‌ها داشته باشیم. درحال حاضر 80 کمپانی در حال تست 1400 مدل خودرو خودران هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =