گروه خودروسازی سایپا با توقف تولید پراید، طراحی و عرضه خودروی‌ ملی شاهین و برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای جدید، درصدد است تا اعتماد از دست رفته در صنعت خودرو را برگرداند و نگاه مردم را نسبت به خودروهای تولید داخل تغییر دهد، این بخشی از صحبت های مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران در بازدید از سایپا و دیدار با مدیران ارشد این گروه خودروسازی بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،رستم قاسمی، پس از بازدید از مرکز تحقیقات سایپا و خط تولید خودرو شاهین و نیز جلسه با مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا، روندی که این مجموعه در سخت ترین دوران تحریم و شیوع ویروس کرونا طی کرده است را قابل قبول توصیف کرد و افزود: اعتماد عمومی نسبت به صنعت خودرو کاهش یافته و نمی توان آن را نفی کرد؛ بدین جهت ضرورت دارد همه بخش های صنعت خودرو برای جلب نظر و اعتماد مردم همکاری کنند.

وی با بیان اینکه تحول و تغییر در گروه خودروسازی سایپا اتفاق افتاده است، تصریح کرد: وضعیت گروه خودروسازی سایپا امیدوار کننده است، چرا که با برنامه‌های توسعه ای و تولید محصولات جدید، این مجموعه در مسیر جدیدی قرار گرفته است.

قاسمی اظهار داشت: گروه خودروسازی سایپا آینده خوبی دارد چرا که به زودی محصولات جدیدی وارد بازار خواهد کرد.

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: سردار شهید سلیمانی همیشه می‌گفتند ما باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، امروز شاهد هستیم که مجموعه سایپا هم با بهره گیری از توان و علم مهندسان جوان ایرانی، تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: تحریم کنندگان منتظر بودند که بعد از تحریم همه جانبه صنعت خودرو، خطوط تولید شرکت‌های خودروسازی متوقف و تعطیل شوند، ولی دقیقا عکس این موضوع اتفاق افتاد و طی این مدت ما شاهد ارتقاء کیفیت، افزایش تولید، طراحی محصولات جدید در صنعت خودرو و به ویژه گروه خودروسازی سایپا باشیم.

تغییر فکری مردم نسبت به صنعت خودرو

قاسمی تاکید کرد: با توجه به دستاوردهایی که گروه خودروسازی سایپا داشته است، ضمن قدردانی از کارگران، مهندسان و مدیران این شرکت، این امید را به مردم عزیز می‌دهم که با عرضه محصولات جدید سایپا به بازار، صنعت خودرو ریل‌گذاری خود را تغییر خواهد داد.

وی با بیان اینکه گروه خودروسازی سایپا دیگر پرایدساز نیست، اظهار داشت: صنعت خودرو سال‌ها به خاطر خودروی پراید مورد انتقاد قرار گرفت و حالا که تولید این خودرو متوقف و خودروی ملی شاهین به بازار عرضه شده است، می‌توان آینده بسیار بهتری را برای صنعت خودرو متصور بود.

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: همکاری صنعت خودرو با نیروهای مسلح و صنایع دفاع به ارتقاء این صنعت کمک قابل توجهی خواهد کرد و می‌تواند میزان وابستگی شرکت های خودروسازی به خودروسازان و قطعه سازان خارجی را کاهش دهد.

قاسمی اظهار داشت: ۱۵ چالش اصلی در کشور شناسایی شده که یکی از آنها صنعت خودرو است، بر این اساس و با توجه به اثرگذار بودن خودرو در بین خانواده‌ها ضرورت دارد با هوشمندی، مشکلات رفع شود.

داخلی سازی ۴۰ قطعه در صنعت خودرو

سید جواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز درباره همکاری این مجموعه صنعتی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و طرح های مشترکی که در حال اجرا است، گفت: خوشبختانه در دو سال اخیر، همکاری های خوبی با وزارت دفاع و مجموعه نیروی هوا فضای سپاه در زمینه تولید قطعات "های‌تک" صنعت خودرو آغاز شده است و در این حوزه توانسته ایم به داخلی سازی تعداد زیادی از قطعات دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: یکی از موفقیت هایی که در حوزه یاد شده و در سخت شرایط تحریمی به دست آمده، داخلی سازی ۴۰ قطعه بوده است؛ این امر سبب شده میزان وابستگی به واردات قطعات بیش از ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه برای اولین بار پروژه های خاص در صنعت خودرو با برخی از زیرمجموعه های سپاه در حال اجراست، گفت: امیدوارم پروژه های تعریف شده به سرعت به نتیجه برسد.

وی با اشاره به حضور مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران در گروه خودروسازی سایپا، اظهارداشت: امیدوارم با حضور و حمایت‌های آقای قاسمی، پروژه های مشترک با سرعت بیشتری انجام شود و روز به روز میزان وابستگی به شرکت ها و قطعه سازان خارجی کاهش پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =