خودرو شما با دو سوخت متفاوت و با عدد اکتان‌های مختلف کار می‌کند. بنابراین باید در نظر داشته باشید که هر شش‌ماه یک‌بار تمام قطعات موتور را بررسی کنید.

خودرو تیبا دوگانه‌سوز مدل 1395 دارم و حدود 10 روز است بعد از تمام شدن سوخت گاز و استفاده از سوخت بنزین، خودرویم در سرعت‌های بالاتر از 50 یا 60 کیلومتر برساعت کشش خوبی ندارد. یعنی فرآیند بالا رفتن سرعت به‌سختی انجام می‌شود. از طرفی موقع ترمزگیری باید پدال ترمز را دو مرتبه فشار دهم تا سرعت کاهش یابد. همچنین چندروزی است چراغ کمربند پشت آمپر روشن می‌ماند و خاموش نمی‌شود. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،خودرو شما با دو سوخت متفاوت و با عدد اکتان‌های مختلف کار می‌کند. بنابراین باید در نظر داشته باشید که هر شش‌ماه یک‌بار تمام قطعات موتور را بررسی کنید. سیستم سوخت‌رسانی خودروهای دوگانه نسبت به‌خودروهای تک‌گانه، در بازه زمانی کمتری با اشکال مواجه می‌شود و مشکل خودرو شما به‌خرابی یکی از قطعات سیستم سوخت‌رسانی خودرو مربوط می‌شود. طبق گفته‌های شما در زمان استفاده از سوخت بنزین، خودرویتان کشش لازم را ندارد و در این حالت لازم است صافی بنزین را بررسی کنید. زیرا اگر این قطعه مکانیکی باتوجه به‌ماهیت آن کثیف شده باشد، برای رفع مشکل نیاز به‌تعویض دارد. سوخت بنزین مورد استفاده از ذراتی برخوردار است که در بلندمدت، منجر به‌گرفتگی صافی بنزین می‌شود و بسیاری به‌اشتباه این صافی را به‌وسیله دستگاه باد تمیز و دوباره آن را روی خودرو نصب می‌کنند. اما این قطعه درصورت گرفتگی باید حتما تعویض شود. اگر با تعویض صافی بنزین مشکل خودرو شما برطرف نشود، در مرحله بعدی عیب‌یابی باید رگلاتور سوخت بررسی شود. زیرا اگر این قطعه معیوب شده باشد، فشار لازم را برای ارسال سوخت تامین نمی‌کند و در این حالت خودرو به‌اصطلاح کم می‌آورد. بنابراین باید رگلاتور سوخت نیز بررسی شود. درنظر داشته باشید که تمام مراحل عیب‌یابی باید توسط شخص مکانیک دنبال شود. همچنین این نکته را فراموش نکنید که احتمال دارد پمپ‌بنزین خودرو نیز معیوب شده باشد. زیرا باتوجه به‌کارکرد خودرو شما، ممکن است عمر مفید این قطعه الکترومکانیکی به‌پایان رسیده باشد و یکی از وظایف مهم پمپ‌بنزین تامین فشار لازم برای ارسال سوخت در دورموتور و سرعت‌های بالاست. بنابراین باید پمپ بنزین نیز تعویض شود. اما به‌اصطلاح دوپا کارکردن سیستم ترمز، به‌تنظیم نبودن این سیستم مربوط می‌شود و به‌عبارت دیگر وجود هوا در سیستم ترمز، منجر به‌عدم کارکرد صحیح آن می‌شود. بنابراین در این حالت باید سیستم ترمز به‌طور کامل هواگیری شود. همچنین اگر سیلندر ترمز اشکال داشته باشد، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد و برای رفع آن باید سیلندر ترمز نیز تعویض شود. از سوی دیگر اگر هرگونه نشتی در سیستم ترمز وجود داشته باشد، می‌تواند در بروز این مشکل تاثیرگذار باشد. درمجموع با تعویض سیلندر ترمز، هواگیری و رفع نشتی ترمز، مشکل برطرف می‌شود. درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما نیز باید گفت در مدار مربوطه اتصال کوتاه به‌وجود آمده است و این مشکل سبب ثابت باقی ماندن چراغ کمربند در پشت آمپر می‌شود. برای رفع این اشکال باید مدار مربوطه بررسی شود. همچنین نیاز است سگک مربوط به‌کمربند نیز تعویض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =