لنت ترمز

استفاده از پشم‌آهن با مشخصات فنی مناسب و با مقادیر تعریف‌شده برحسب نوع فرمولاسیون درتمام کشورها و نزد کلیه شرکت‌های معتبر و مشهور بین‌المللی مرســـوم و مورد تایید است.

به گزارش «اخبار خودرو»،پیرو درج مطلبی تحت‌عنوان تولید پشم‌آهن از میلگرد در شماره 1457 مورخ 27/04/1400 روزنامه «دنیای‌خودرو» یکی از تولیدکنندگان معتبر انواع لنت‌ترمز طی تماس با خبرنگار این روزنامه توضیح داده که بحث استفاده از پشم‌آهن به‌عنوان یکی از الیاف‌های مورد استفاده در انواع لنت‌ترمز نه تازگی داشته و نه صرفا مختص تولیدکنندگان ایرانی است.
درتوضیح این تولیدکننده لنت‌ترمز همچنین آمده است: «استفاده از پشم‌آهن با مشخصات فنی مناسب و با مقادیر تعریف‌شده برحسب نوع فرمولاسیون درتمام کشورها و نزد کلیه شرکت‌های معتبر و مشهور بین‌المللی مرســـوم و مورد تایید است.
بنابراین عنوان شدن به‌کارگیری پشم آهن توسط تولیدکنندگان لنت‌ترمز و تولید آن از میلگرد به‌نحوی که درکیفیت محصولات تولیدی برای خوانندگان و مصرف‌کنندگان تردید و شبهه ایجاد کند، نه‌تنها موجب اعتراض است، بلکه هیچ‌گونه مبنای علمی و تخصصی ندارد. ضمن آن‌که باید یادآور شد درصورت تامین کیفیت فنی و عملکردی محصولات تولیدی براساس ویژگی‌های فنی و استانداردهای لازم و به‌کارگیری مواداولیه مجاز در تولید آن‌ها، ورود به‌جزئیات کیفی و خصوصیات مجزای هریک از مواداولیه مصرفی درعرصه عمومی جامعه و مطبوعات نه‌تنها کمکی به‌آحاد جامعه و مصرف‌کنندگان نمی‌کند، بلکه موجب سردرگمی و تشویش اذهان عمومی خواهد شد.»
درادامه توضیحات این تولیدکننده لنت‌ترمز به‌استفاده از مواداولیه مرغوب در تولید لنت‌های ایرانی اشاره شده است. دراین جوابیه آمده است: «از طرفی جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از هرگونه شک و شبهه مصرف‌کنندگان نسبت به‌کیفیت انواع لنت‌ترمز تولید داخل، لازم به‌توضیح می‌دانم که کلیه تولیدکنندگان معتبر و رسمی لنت‌ترمز در کشور، قبل از به‌کارگیری هرگونه مواداولیه در فرمولاسیون محصولات تولیدی خود، از مشخصات فنی و انطباق آن‌ها با ویژگی‌های مورد نیاز برای دستیابی به‌محصول نهایی با کیفیت و منطبق با استانداردهای لازم، مطمئن شده و پس از کنترل و آزمایشات لازم از آن‌ها استفاده می‌کنند و طبعا پشم‌آهن مصرفی در لنت‌های ترمز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و جای هیچ‌گونه نگرانی برای خریداران و مصرف‌کنندگان نیست. به‌شرط آن‌که از لنت‌ترمزی استفاده کنند که توسط تولیدکننده معتبر، رسمی و تحت‌پوشش سازمان ملی استاندارد و با برند شناخته‌شده تولید شده باشد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =