خودروهای برقی

با شتاب گرفتن تولید خودروهای برقی و با نزدیک شدن به‌پایان ضرب‌العجل دولت‌های اروپایی درخصوص تولید این مدل خودرو و جایگزینی آن‌ها با خودروهای سوخت فسیلی، شرکت‌های بزرگ خودروسازی نیز دست به‌کار شده‌اند و دربحث تولید باتری سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری کرده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،با شتاب گرفتن تولید خودروهای برقی و با نزدیک شدن به‌پایان ضرب‌العجل دولت‌های اروپایی درخصوص تولید این مدل خودرو و جایگزینی آن‌ها با خودروهای سوخت فسیلی، شرکت‌های بزرگ خودروسازی نیز دست به‌کار شده‌اند و دربحث تولید باتری سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری کرده‌اند. یکی از شرکت‌هایی که دست به‌کار شده و در این حوزه سرمایه‌گذاری فراوانی کرده، برند رنو-نیسان است. این شرکت به‌منظور جا نماندن از دیگر رقبا و همچنین برای پاسخ دادن به‌نیاز بزرگ‌ترین بازار وسایل نقلیه اروپایی، تاسیسات جدید تولید را در این قاره راه‌اندازی کرده است.
رنو با همکاری یک شرکت چینی، کارخانه تولید باتری را در شهر دوآی در شمال فرانسه راه‌اندازی کرده و به‌گفته کارشناسان، این کارخانه قرار است باتری‌های جدیدی را برای حمایت از جاه‌طلبی‌های شرکت رنو-نیسان تولید کند. درواقع شرکت رنو قصد دارد عرضه محصولات برقی را طی سال‌های آینده افزایش دهد.
این غول خودروسازی همچنین توافق‌نامه‌ای را با شرکت تازه‌تاسیس فرانسوی verkor امضا کرده و براساس آن قرار است در زمینه تولید باتری‌هایی با کارایی بسیار بالا همکاری شود. رنو همچنین ۲۰ درصد از مالکیت این شرکت را به‌دست خواهد آورد.
نیسان، دیگر عضو این غول خودروسازی در جهان قرار است فعالیت خود را برای تولید عمده باتری در شهر ساندرلند انگلیس پیگیری کند. جایی که درحال حاضر یک کارخانه تولید وسایل نقلیه بزرگ در آن وجود دارد و براساس گزارش‌ها این اقدام ضمن ایجاد هزاران شغل می‌تواند همراه با عرضه یک مدل جدید الکتریکی باشد.
با بزرگ شدن بازار وسایل نقلیه برقی دراروپا، شرکت‌های مختلف به‌دنبال سرمایه‌گذاری در این بخش هستند و دراین شرایط شرکت‌هایی مانند رنو- نیسان برای جا نماندن از سایر رقبا به‌تولید باتری‌ به‌عنوان جزء اصلی ساختار خودرو در آینده روی آورده‌اند.
درحال حاضر شرکت رنو-نیسان بیش از ۱۳ درصد از وسایل نقلیه برقی ثبت‌شده در ۱۸بازار اصلی اروپا را به‌خود اختصاص داده‌ است و محصولات برقی این شرکت در انگلیس، نروژ، ایسلند و سوئیس طرفداران بسیاری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =