استفاده از نیوبیوم در تولید لنت ‌ترمز

لنت‌ترمز یک کالای به‌شدت مصرفی در خودرو محسوب می‌شود و با لحاظ پارامترهای کمی و کیفی، این قطعه با طول عمر مناسب، گیرایی خوب، عملکرد نرم و بی‌صدا و بدون خورندگی دیسک و با رعایت الزامات و استانداردها می‌تواند رضایت راننده را در پی داشته باشد.

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار قطعات یدکی این‌روزها با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کند و با وجود این‌که در این بازار از رکود سخن گفته می‌شود، اما شاهد افزایش قیمت بسیاری از قطعات هستیم. کاهش واردات به‌دلیل افزایش شدید بهای ارز سبب شده است قیمت‌ها در بازار نیز به‌صورت سلیقه‌ای تعیین شود. این روند درخصوص برخی قطعات ‌شکل عجیبی به‌خود گرفته است.
به‌عنوان مثال در بازار قطعات یدکی خودروهای وارداتی با برخی برندهای خارجی لنت‌ترمز با قیمت‌های گزاف مواجهیم که گاه تا چند میلیون‌تومان فروخته می‌شود! درواقع واردکنندگان این قطعات افرادی را هدف قرار می‌دهند که ذهنیت به‌شدت مثبت و نامتعارفی نسبت به‌کالاهای خارجی دارند و برای انتخاب محصول تنها به‌برند آن اکتفا می‌کنند.درحالی که لنت‌ترمز یک کالای به‌شدت مصرفی در خودرو محسوب می‌شود و با لحاظ پارامترهای کمی و کیفی، این قطعه با طول عمر مناسب، گیرایی خوب، عملکرد نرم و بی‌صدا و بدون خورندگی دیسک و با رعایت الزامات و استانداردها می‌تواند رضایت راننده را در پی داشته باشد.
درهمین راستا هم‌اکنون برندهای ایرانی در این بخش از بازار حضور دارند و برای انواع خودروهای وارداتی با کیفیت بالا و درسطح استانداردهای جهانی محصول تولید کرده و حتی صادر می‌کنند. حال آن‌که قیمت آن‌ها نیز به‌مراتب پایین‌تر از نمونه‌های مشابه خارجی است. حمایت از فعالیت این تولیدکنندگان نیز که با صرف هزینه‌ زیاد اقدام به‌ساخت قالب‌های متنوع و تولید لنت‌ترمز مدل‌های خارجی و لوکس کرده‌اند تنها با ممانعت از ورود کالاهای خارجی ممکن خواهد بود.
درحالی که با توجه به‌قیمت مناسب و کیفیت بالای این دسته از لنت‌های ایرانی عملا از مصرف‌کننده نیز حمایت می‌شود. همچنین بررسی وضعیت لنت‌های با کیفیت خارجی نشان از بالا بودن قیمت این دسته از قطعات دارد. یعنی اصولا لنت‌ترمز خارجی با کیفیت با قیمت پایین یا وجود ندارد، یا لنت‌های تقلبی و درجه‌چندم وارداتی به‌مشتری عرضه می‌شود. لنت‌ترمز قطعه‌ای است که با حمایت بیش‌تر از تولیدکنندگان آن در داخل، می‌توان به‌اشتغالزایی بیش‌تر در این شاخه کمک کرد و همچنین با توجه به‌قیمت مناسب لنت‌ترمز ایرانی باید برای صادرات آن نیز حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان به‌عمل آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =