باتری‌های یو‌پی‌اس

بازار باتری مدت‌هاست که با مشکلات قیمتی مواجه است و فعالان بازار از چندنرخی شدن محصولات مختلف و البته زیرفروشی برخی افراد گلایه می‌کنند. دراین خصوص اتحادیه مسئولیت این مشکل را برعهده شرکت اصلی می‌داند و معتقد است باید جلو چندنرخی شدن باتری در بازار گرفته شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، بازار باتری مدت‌هاست که با مشکلات قیمتی مواجه است و فعالان بازار از چندنرخی شدن محصولات مختلف و البته زیرفروشی برخی افراد گلایه می‌کنند. دراین خصوص اتحادیه مسئولیت این مشکل را برعهده شرکت اصلی می‌داند و معتقد است باید جلو چندنرخی شدن باتری در بازار گرفته شود. درهمین زمینه با محمدرضا فلاح، رئیس اتحادیه باتری‌سازان و باتری‌فروشان تهران به‌گفت‌وگو پرداختیم.

چرا اتحادیه نسبت به‌تعیین و اعلام قیمت باتری اقدامی انجام نمی‌دهد؟
دراین خصوص انجمن تولیدکنندگان باتری نیز ضمن اعلام فهرست قیمت‌های کلیه کارخانه‌ها از ما درخواست کردند نسبت به‌تعیین قیمت فروش در بازار اقدام کنیم. اتحادیه‌ پس از بررسی موضوع متوجه شد که تعدادی از بنکداران محصولات یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده باتری (که تعدادشان کمتر از انگشتان دو دست است) با قرار گرفتن در یک مسیر خاص بیش‌تر از یک‌سال است هر آمپر باتری را حدود 800 تا یک‌هزار تومان کمتر از نرخ کارخانه ارائه می‌کنند. این روند سبب به‌هم‌ریختگی بازار فروش باتری شده است.

چگونه این بنکداران قادر به‌انجام چنین کاری شده‌اند؟
به‌نظر می‌رسد آن‌ها توانسته‌اند در زمینه جابه‌جایی باتری‌های مستعمل و سرب آن درآمدهایی کسب کنند و همین مساله آن‌ها را قادر به‌چنین کارهایی کرده است.

کمی در این خصوص شفاف‌سازی کنید؟
این را باید مدیران این شرکت پاسخ بدهند که چگونه محصولات یک کارخانه را بیش از یک سال است زیر قیمت کارخانه می‌فروشند، بی‌آنکه کارخانه و آن عده معدود از بنکداران دچار زیان شوند!
چرا فکر می‌کنید این شرکت‌ و بنکداران فوق دچار زیان نمی‌شوند؟
تا آنجایی که ما اطلاع داریم و این افراد را می‌شناسیم، هیچ‌یک قادر به‌تحمل زیانی به‌این آشکاری آن‌ هم در بلندمدت نیستند. بنابراین به‌نظر می‌رسد سود خود را در جای دیگری جست‌وجو می‌کنند.

دراین شرایط اتحادیه چگونه می‌تواند نسبت به‌تعیین قیمت واحد و معقول برای فروش اقدام کند؟
البته ما می‌توانیم محصول کارخانه‌های دیگر را تعیین قیمت کنیم. اما با توجه به‌شرایطی که توضیـــح داده شد، باتری‌هـــــای چندنرخی شرکت مذکور را نمی‌توانیم قیمت‌گذاری کنیم. به‌طور کلی مسئولیت بازار چندنرخی محصولاتشان به‌عهده مدیران این شرکت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =