ترمز اضطراری

طی سال‌های اخیر این شرکت قول داده به‌شکل فراگیر از سیستم ترمز اضطراری خودکار روی محصولاتش استفاده کند و مدیران این شرکت اظهار کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۲ تجهیزات استاندارد ترمز اضطراری خودکار را به‌طور گسترده در دسترس قرار خواهند داد.

به گزارش «اخبار خودرو»،ترمز و به‌طور کلی سیستم ترمز جزو اصلی‌ترین بخش‌های خودرو به‌شمار می‌رود و عملکرد بالا و با کیفیت این سیستم جزو ضروریات است. حتی اگر قوای محرکه کمترین اسب‌بخار را در اختیار راننده بگذارد و خودرو یک مدل ضعیف و اقتصادی باشد، اما سیستم ترمز نمی‌تواند ضعیف و با فناوری قدیمی باشد.
بنابراین این سیستم در خودرو روز به‌روز درحال پیشرفت است. حدود 95 درصد از خودروهای جدید به‌آپشن ترمز اتوماتیک مجهز هستند و گفته شده که AEB (ترمز اضطراری) یکی از مهم‌ترین دلایل برای گرفتن پنج ستاره در تست‌های ایمنی استانداردی مانند euroncap است.
شرکت‌های بزرگ خودروساز نیز سیستم‌های جدیدی را روی خودروهای خود سوار می‌کنند و یکی از شرکت‌هایی که در این زمینه پیشرو بوده، شرکت فولکس‌واگن است. طی سال‌های اخیر این شرکت قول داده به‌شکل فراگیر از سیستم ترمز اضطراری خودکار روی محصولاتش استفاده کند و مدیران این شرکت اظهار کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۲ تجهیزات استاندارد ترمز اضطراری خودکار را به‌طور گسترده در دسترس قرار خواهند داد. بنا به‌تاکید مدیران این شرکت خودروهای جدید به‌لطف این فناوری ایمن‌تر خواهد شد و در سال ۲۰۱۶ این فناوری به‌طور محدود و انتخابی روی برخی مدل‌های این خودروساز نصب شد.

ترمز اضطراری خودکار چگونه کار می‌کند؟
نحوه عملکرد این سیستم بسیار ساده است و در ترکیب با هشدار برخورد جلو، سنسورها برای هشدارهای تصویری و شنیداری به‌کار می‌افتند. البته در این مرحله رانندگان باید ترمز را فشار داده و سرعت خود را کم کنند. در این مرحله اگر فشار بر ترمز به‌اندازه کافی نباشد، ترمز اضطراری خودکار وارد عمل می‌شود. این سیستم درصورت لزوم با فعال کردن ترمزها برای کاهش سرعت خودرو، به‌راننده کمک می‌کند از برخورد احتمالی جلوگیری کند.
بنابراین فولکس‌واگن متعهد شده تا سال ۲۰۲۲ ترمز اضطراری خودکار را روی محصولات جدید خود به‌عنوان یک گزینه استاندارد نصب کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =