هایما S7 پلاس

تولید و عرضه محصولات هایما در ایران با همکاری ایران‌خودرو صورت می‌گیرد و تاکنون سه‌محصول هایما S7، هایما S7 توربو و هایما S5 از این برند به‌بازار کشورمان عرضه شده‌اند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،طی دو دهه اخیر همگام با افزایش تمایل مشتریان به‌خرید خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور، رشد سریع خودروسازان چینی سبب شد بازار خودرو کشورهای درحال‌ توسعه و مناطقی همچون خاورمیانه تحت‌اختیار آن‌ها باشد و محصولاتی همچون هایما S7 توربو بین مشتریان ایرانی محبوبیت پیدا کنند.

تولید و عرضه محصولات هایما در ایران با همکاری ایران‌خودرو صورت می‌گیرد و تاکنون سه‌محصول هایما S7، هایما S7 توربو و هایما S5 از این برند به‌بازار کشورمان عرضه شده‌اند.
عرضه محصولات هایما توسط ایران‌خودرو با دو هدف انجام شد: نخست آن‌که عرضه محصولاتی همانند هایما S7 توربو سبب می‌شد این خودروساز بزرگ همچنان در کورس رقابت با کرمان‌موتور و مدیران‌خودرو باقی بماند و محصولاتی مطابق خواست مشتریان به‌بازار عرضه کند. هدف دوم نیز ارائه محصولی جایگزین برای سوزوکی گرندویتارا بود که محصولی قدیمی محسوب می‌شد و ضرورت داشت آن را با خودرو جدیدی نظیر هایما S7 توربو جایگزین کرد.
تولید هایما S7 توربو به‌عنوان نسخه ارتقایافته و جایگزین هایما S7 معمولی از سال 1396 آغاز شد و با وجود همه مشکلات، این خودرو در تیراژی محدود همچنان تولید می‌شود.
دو رقیب اصلی این خودرو در بازار کشورمان چری تیگو 5 مدیران‌خودرو و جک S5 کرمان‌موتور هستند. هرچند محصولات کمترشناخته‌شده‌ای همچون هن‌تنگ X5 را نیز می‌توان به‌عنوان رقبای این خودرو تلقی کرد. Haima s7 توربو همانند هرخودرو دیگری مزایا و معایبی دارد و خرید آن برای مشتری با مجموعه‌ای از ارزش‌های مثبت و منفی همراه است.

مزیت اول: پیشرانه قدرتمند نسبت به رقبا
اگر به‌مشخصات فنی خودروهای چینی که طی سال‌های اخیر وارد بازار کشورمان شده‌اند توجه کنیم، درمی‌یابیم که وجه مشترک آن‌ها استفاده از پیشرانه‌های 1.5 لیتری توربوشارژ است که سبب می‌شود این محصولات توانایی‌های حرکتی مشابهی نسبت به‌یکدیگر داشته باشند. خوشبختانه یکی از مزایای هایما S7 توربو در این حوزه، قوای فنی متفاوت و قدرتمند آن است که این خودرو را نسبت به‌رقبایش متمایز جلوه می‌دهد.
پیشرانه درنظرگرفته‌شده برای نسخه توربوشارژ S7 از نوع 1.8 لیتری توربوشارژ است که حداکثر 170 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.
این ارقام در ترکیب با گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک، عملکردی معجزه‌آسا برای هایما S7 توربو ایجاد می‌کند و این خودرو را قادر می‌سازد تا در زمانی بین 10 الی 11 ثانیه، از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. در بازاری که توسط کراس‌اوورهای کند با جعبه‌دنده‌های CVT اشباع شده است، خرید هایما S7 توربو برای مشتری ارزش افزوده قابل‌توجهی در حوزه توانایی‌های حرکتی به‌همراه خواهد داشت.

مزیت دوم: امکانات رفاهی متعدد
برخلاف رویه چینی‌ها در عرضه خودروهای فول‌آپشن، این محصولات در کشورمان مورد دست‌کاری قرار می‌گیرند و درنتیجه، بسیاری از امکانات رفاهی آن‌ها حذف می‌شود. خوشبختانه بهره‌مندی از امکانات رفاهی متعدد، همچنان یکی از مزایای هایما S7 توربو محسوب می‌شود و این خودرو حین مونتاژ در ایران‌خودرو، دستخوش تغییرات ناخواسته نشده است. برخی امکانات رفاهی محصول بلندقامت هایما عبارتند از: چهار کیسه‌ هوا، فرمان برقی، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف، دوربین 360 درجه، سنسور نور و باران و دوربین عقب که خرید این خودرو را به‌یک تجربه دلپذیر برای مشتری تبدیل می‌کند.

مزیت سوم: کابین راحت و جادار
هایما یکی از برندهای زیرمجموعه گروه فاو است و براساس همکاری نزدیک فاو و مزدا شکل گرفته است. هایما در ابتدا محصولات مزدا را با برند خود به‌بازار چین عرضه می‌کرد و پس از چند سال، موفق شد به‌دنبال همکاری با شریک ژاپنی، به‌یک خودروساز تبدیل شود. با وجود استقلال هایما از مزدا، همکاری‌های این دو شرکت در زمینه خودروسازی همچنان ادامه دارد و نسخه توربو Haima S7 نیز بر اثر همین همکاری‌ها توسعه یافته است.
هایما S7 توربو براساس پلت‌فرمی مشترک با مزدا تریبیوت توسعه یافته است و از این رو، کابین جادارتری نسبت به‌رقبایش همچون چری تیگو 5 و جک S5 دارد. این مورد از مزایای هایما S7 توربو در بازاری که مشتریان کراس‌اوورها را برای استفاده خانوادگی خریداری می‌کنند، به‌شدت مهم و تاثیرگذار است.

مزیت چهارم: ظاهر زیبا و متناسب
با وجود پیشرفت‌های شگرف خودروسازان چینی طی دهه‌های اخیر، همچنان خودروهای چینی از نظر طراحی ظاهری درشرایط کاملا مطلوبی قرار ندارند. به‌جز چند برند شناخته‌شده و معروف چینی که نسبت به‌استخدام طراحان شناخته‌شده اقدام کرده‌اند، باقی شرکت‌ها همچنان روند الگوبرداری از دیگر خودروسازان را ادامه می‌دهند که نتیجه آن، خلق محصولاتی عجیب و ناهماهنگ است.
خوشبختانه هایما در فرآیند توسعه مدل S7 از همکاری‌های نزدیک خود با مزدا بهره برده و محصولی زیبا را روانه بازار کرده است که تمام قطعات ظاهری آن با یکدیگر همخوانی دارند و می‌توان گفت که زیبایی ظاهری یکی از مزایای هایما S7 توربو محسوب می‌شود.

جمع‌بندی
این‌ها مزایای هایما S7 توربو بودند که دلایل منطقی برای خرید این خودرو از سوی مشتریان ایرانی محسوب می‌شوند. با این وجود، عرضه چنین مزایایی از سوی هایما S7 توربو برای مصرف‌کنندگان ایرانی کفایت نمی‌کند و آن‌ها به‌دنبال نقاط قوت بیش‌تری در یک کراس‌اوور چینی مونتاژ داخل هستند.
با گشت‌وگذاری در بازار، به‌راحتی می‌توان متوجه شد که هایما S7 توربو در مقابل دو رقیب عمده خود یعنی چری تیگو 5 و جک S5، حرف چندانی برای گفتن ندارد و همچنان بازار تحت‌تسلط این دو خودرو قرار دارد.
شکی نیست که ارائه خدمات پس‌ازفروش ضعیف در کنار قیمت بالاتر نسبت به‌رقبا، کار را برای هایما S7 سخت کرده است و البته عرضه این خودرو نیز چندان قدرتمند صورت نمی‌گیرد. برخلاف انتظاری که مشتریان از ایران‌خودرو به‌عنوان یک خودروساز بزرگ و باسابقه دارند، تولید محصولات مونتاژی همچون دانگ‌فنگ H30 کراس و هایما S7 توربو پس از تحریم‌ها با مشکل مواجه شده است. این اتفاق درحالی رخ داد که سایر خودروسازان خصوصی همچنان به‌تولید خودرو ادامه می‌دهند و به‌همین سبب سهم بازار هایما S7 توربو بیش‌تر از همیشه در معرض تهدید قرار گرفته است.
در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که هایما S7 توربو خودرویی با عملکرد فنی مطلوب، کابینی جادار و امکانات رفاهی متعدد است؛ اما برای موفقیت در بازار ایران به‌شایستگی‌های بیش‌تری نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    1 0
    اینهمه پاچه خواری و مزیت برای یه لگن چینی که توی ایرانخودروی لگن‌ساز مونتاژ میشه و به قیمت تویوتا به ملت فروخته میشه؟!
  • مهدی IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 0
    این خودرو قطعا ژاپنیه فقط تو هاینان چین تولید میشه من خیلی تحقیق کردم راجع بهش و یکی از فامیل هامون داره به شدت راضیه البته از نسخه ی اصلاح شده پلاس 1401....امیدوارم بیاد زیر یک میلیارد و چهارصد تا بتونم بخرمش رنگ سفیدش واقعا معرکست! تویوتا که حرف نداره ولی کی داره 7 میلیارد پاش پول بده!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =