کد خبر: 236082
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
سیل چین

انجمن داد و ستد شهر ژنگ‌ژو در چین، که اخیراً طعمه سیل‌های سنگین شده، برآورد کرده که این بلای طبیعی به حدود ۴۰۰ هزار خودرو آسیب وارد کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، براساس گزارشی که اخیرا منتشر شده در گوشه گوشه این شهر سیل‌زده خودروهای آسیب‌دیده را می‌توان یافت که منتظرند با سرنو.شت خود روبه‌رو شوند.

در سال ۲۰۱۷ سیا بزرگ در هیوستون تگزاس نیز تقریبا همین تعداد خودرو را به دست کشاند. تعداد فراوان خودروهای آسیب‌دیده تنها نشان‌دهنده بخش کوچکی از فاجعه‌ای است که سیل اخیر در استان هنان چین به بار آورده است.

دولت محلی برآورد کرده که سیل‌های آخر ژوئیه زندگی بیش از ۱۴ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده و ۹۳۰ هزار تن را وادار به جابه جایی کرده است.

متاسفانه در این سیل بزرگ ۳۰۲ نفر جان خود را از دست دادند و ۵۰ نفر هنوز پیدا نشده‌اند.

اکثریت قربانیان این سیل در شهر ژنگ‌ژو قرار داشتند که تنها طی یک ساعت ۲۰۰ میلی‌متر باران در آن بارید و جاده‌ها را به رودهایی بدل کرد که خودروها را با خود می‌بردند.

مقامات استان هنان قول داده‌اند که به زودی رایط اولیه زندگی و تولید را در این منطقه فراهم کنند.

به گفته مقامات این ناحیه بازگشت به شرایط پیش از سیل دست کم یک سال طول می‌کشد و در همین زمان آن‌ها اقدامات بهتری را برای مقابله با سیل‌های این چنینی ترتیب خواهند داد و ظرفیت تخلیه سیلاب‌ها را ظرف دو تا سه آینده بهبود خواهند بخشید.

براساس برآوردها خسارت این سیل بزرگ حدود ۱۳۳.۷ میلیارد یوآن (معادل ۲۰.۶۳ میلیارد دلار) بوده است. هرچند همان‌طور که در مورد سیل تگزاس هم اتفاق افتاد می‌توان انتظار داشت که در این ناحیه دست‌کم برای مدتی محدود بازار خودرو حسابی داغ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =