کد خبر: 236132
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
خودروهای تجاری

عضو هیات‌مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور ساخت پلتفرم مشترک و حمایت‌های مالی دولت را در داخلی‌سازی خودروهای تجاری ضروری دانست. 

به گزارش «اخبار خودرو»،عضو هیات‌مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور ساخت پلتفرم مشترک و حمایت‌های مالی دولت را در داخلی‌سازی خودروهای تجاری ضروری دانست.
رضا رضایی با بیان اینکه که یکی از ارکان توسعه‌یافتگی هر کشوری رشد صنعت خودروهای تجاری است، اظهار داشت: متاسفانه صنعت خودروهای تجاری در ایران از 30 سال گذشته تاکنون مورد غفلت قرار گرفته و در سال‌های اخیر تحریم‌ها نیز مزید بر علت شده و صنعت خودروهای تجاری ایران را با رکود مواجه کرده است.
وی گفت: ساخت داخل خودروهای تجاری نیازمند سرمایه‌گذاری فراوانی در حوزه ماشین‌آلات و... است که به دلیل کمبود نقدینگی خودروسازان و قطعه‌سازان امکان آن در شرایط فعلی وجود ندارد. ضمن اینکه ساخت قطعات خودروهای تجاری به دلیل تیراژ پایین برای قطعه‌سازان صرفه اقتصادی ندارد. عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با اشاره به معضل فرسودگی ناوگان خودروهای تجاری یادآور شد: در دو سال اخیر فرسودگی ناوگان تجاری و وضعیت جاده‌های کشور موجب گله‌مندی کامیونداران به ویژه کامیون‌های حامل محصولات کشاورزی شده است زیرا محصولاتی صیفی باید در زمان مشخص به مقصد برسند که فرسودگی ناوگان جاده‌ای زمینه‌ساز مشکلات بسیاری در این حوزه شده است. رضایی در خصوص گله‌مندی کامیونداران از کیفیت نامطلوب خودروهای تجاری مونتاژ داخل تشریح کرد: با توجه به اینکه ساخت داخل خودروهای تجاری در برنامه دولت نبوده اقدامی در جهت کیفی‌سازی آنها نیز انجام نشده است. ضمن اینکه کیفیت این کامیون‌ها را باید در سطح خود و متناسب با قیمت آن سنجید و گاه برخی اظهارنظرها علمی نیست.
وی با تاکید بر طراحی و ساخت پلت‌فرم مشترک خودروهای تجاری در کشور عنوان کرد: از آنجا که تولید خودروهای تجاری نیازمند سرمایه‌گذاری فراوان است و به راحتی ممکن نیست، خودروسازان بزرگ دنیا با ساخت پلت‌فرم مشترک به دستاوردهای بزرگی در تولید خودروهای تجاری دست یافتند و تنها خودروسازان در آپشن‌ها و ظاهر خودرو سلیقه خود را اعمال می‌کنند. بنابراین یکی از ملزومات داخلی‌سازی خودروهای تجاری طراحی و ساخت پلت‌فرم مشترک است. به گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در پایان خاطرنشان کرد: بدون حمایت و تامین منابع مالی از سوی دولت خودروسازان و بخش خصوصی به تنهایی قادر به سرمایه‌گذاری در حوزه خودروهای تجاری نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =