هوآوی

در عین حال که هوآوی مشتریان بیشتری را به سوی سیستم های‌کار جذب می‌کند، همچنین در همکاری با خودروسازان چینی، پیشرفت شتابانی را در زمینه توسعه و ساخت خودروهای هوشمند تجربه کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، پس از آن که کمپانی چینی هوآوی تکنالوجیز در سال ۲۰۱۹ به اتهام تهدید امنیت ملی ایالات متحده توسط دولت ترامپ در لیست سیاه قرار گرفت، این شرکت فعالیت‌های خود را به ماموریت‌هایی فراتر از ارتباطات تلفنی و ساخت تلفن‌های هوشمند در چین گسترش داده است. یکی از صنایع داخلی که این غول فناوری چینی به سرعت آن را هدف قرار داده خودروسازی است. هوآوی در ابتدا در نمایشگاه خودروی شانگهای سال ۲۰۱۹ برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ خود را برای تبدیل شدن به تامین‌کننده خودروهای هوشمند و متصل معرفی کرد.

نخستین فناوری خودرویی هوآوی

نخستین محصولی که به این شرکت امکان داد به سرعت در صنعت خودروسازی پایگاهی از مشتریان را برای خود دست و پا کند یک سیستم هوشمند تعاملی مربوط به کابین ماشین بود که در اواخر سال ۲۰۱۹ رونمایی شد. این سیستم که که با نام هوآوی های‌کار به بازار معرفی شد به رانندگان اجازه می‌دهد تا خودروهای خود را به گوشی‌های هوشمندشان متصل کنند و خدماتی را از قبیل یاری‌رسان هوشمند و مسیریاب صوتی ارائه می‌دهد.

هوآوی های‌کار نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۹ توسط برند خودروسازی بائوجون مورد استفاده قرار گرفت که جزو زیرمجموعه‌های کمپانی سایک-جی‌ام وولینگ است؛ یک جوینت ونچر تولید خودروهای سبک که از همکاری گروه‌های سایک موتور و جنرال‌موتورز پدید آمده است.

بیش از ۳۰ برند خودروسازی فعال در چین نیز از آن زمان به بعد این سیستم را به کار گرفته‌اند که شامل برندهای لوکسی مانند ولوو و آئودی و همچنین برندهای اصلی چینی می‌شوند. هوآوی چنین برآورد می‌کند که در سال ۲۰۲۱ حدود ۵ میلیون خودروی جدید و وانت سبک در چین در حالی به فروش خواهند رسید که به این سیستم مجهز هستند.

خودروهای برقی هوشمند

در عین حال که هوآوی مشتریان بیشتری را به سوی سیستم های‌کار جذب می‌کند، همچنین در همکاری با خودروسازان چینی، پیشرفت شتابانی را در زمینه توسعه و ساخت خودروهای هوشمند تجربه کرده است.

در روزهای اخیر کمپانی چینی جیانگ‌هوآی اعلام کرد که با هوآوی همکاری‌ای را در زمینه توسعه و ساخت سنسورها و کاکپیت‌های هوشمند برای نسل بعدی خودروهای برقی آغاز کرده است. از سوی دیگر جک هم چهارمین مشتری هوآوی در میان خودروسازان بزرگ و اصلی چینی است که به منظور توسعه خودروهای برقی هوشمند همکاری‌ای جدی را با هوآوی آغاز کرده است.

ماه گذشته جک موتور، که یک خودروساز چینی متعلق به دولت است، فاش کرد که قصد دارد ۸۰۰ میلیون یوآن (معادل ۱۲۳ میلیون دلار) را صرف ساخت یک خودروی شاسی‌بلند برقی هوشمند کند که قرار است با همکاری هوآوی ساخته شود.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این شاسی‌بلند برقی هوشمند قرار است از اواخر ۲۰۲۳ به صورت انبوه تولید شود. این خودرو به فناوری حسابگری و ارتباطی هوآوی مجهز خواهد بود و براساس اعلان جک سطح ۴ از رانندگی خودران را ارائه می‌دهد. بایک موتور هم در نمایشگاه شانگهای امسال که در ماه آوریل برگزار شد، از نسخه به روزرسانی‌شده شاسی‌بلند برقی رونمایی کرد که به فناوری سطح ۳ خودران که توسط هوآوی ساخته شده، مجهز بود. قرار است فروش این خودرو در سه ماهه چهارم سال میلادی جاری در چین آغاز شود.

هوآوی همچنین در حال همکاری با شرکت خودروسازی چانگان است تا با هم یک کراس‌اوور الکتریکی را با هدف رقابت با تسلا مدل Y و فولکس‌واگن ID.۶ در چین تولید کنند. انتظار می‌رود در ماه نوامر این کراس‌اوور در نمایشگاه خودروی گوانژو به نمایش در آید.

جلوگیری از انحصار

اما همه خودروسازان چینی به اندازه یکسان در باره همکاری با هوآوی برای توسعه و ساخت خودروهای برقی مشتاق نیستند. در نشست سهامداران گروه خودروسازی سایک موتور که در اواخر ماه ژوئن برگزار شد، چن هونگ رئیس هیات مدیره این شرکت که بزرگترین شرکت خودروسازی دولتی چینی محسوب می‌شود به‌طور آشکار اعلام کرد که این کمپانی فناوری رانندگی خودران را به عنوان «تنها» مسیر برای آینده خودروهای برقی هوشمند خود در نظر دارد. به همین خاطر سایک می‌خواهد کنترل کاملی را روی این فناوری داشته باشد و برای توسعه محصولات خود از کمپانی‌های فناوری مانند هوآوی کمک نگیرد. هوآوی بزرگترین شرکت تامین کننده تجهیزات تلفنی و یکی از بزرگترین سازندگان خودروهای هوشمند در جهان است که از سال ۲۰۱۹ از ورود به بازار آمریکا منع شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =