کد خبر: 236427
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
لنت ترمز

لنت‌ترمزها در گذشته با استفاده از آزبست ساخته می‌شدند و آزبست گرمای تولیدشده لنت در اثر اصطکاک را می‌گرفت و پراکنده می‌کرد. اما این ماده‌ یک مشکل جدی داشت و آن ایجاد گرد و غبار هنگام ترمز گرفتن بود که برای سلامتی انسان به‌شدت زیان‌آور بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،لنت‌ترمز از دو بخش محکم شامل کفشک و لقه لنت تشکیل شده است و سطح اصطکاکی لنت پس از فشار دادن پدال ترمز به‌روتور ترمز می‌چسبد و خودرو را متوقف می‌کند. لنت‌ترمزها در گذشته با استفاده از آزبست ساخته می‌شدند و آزبست گرمای تولیدشده لنت در اثر اصطکاک را می‌گرفت و پراکنده می‌کرد. اما این ماده‌ یک مشکل جدی داشت و آن ایجاد گرد و غبار هنگام ترمز گرفتن بود که برای سلامتی انسان به‌شدت زیان‌آور بود. به‌همین دلیل امروزه لنت‌ها از مواد آلی بی‌زیان ساخته می‌شوند که جنس بیش‌تر آن‌ها شیشه، لاستیک و رزین است و آلودگی تولید نمی‌کنند.
البته این نوع لنت‌ترمزها بیش‌تر برای خودروهای معمولی به‌کار می‌روند و گزینه مناسبی برای خودروهای سنگین و مسابقه‌ای نیستند. چراکه وزن خودروهای سنگین و سرعت مدل‌های مسابقه‌ای بالاست و گاهی نیاز است خودرو در سرعت زیاد متوقف شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =