تجاری‌ های  برقی

ورود تکنولوژی به بازار جهانی خودرو، طی دهه‌های اخیر توانسته پیشرفت‌های چشمگیری را در این صنعت به دست بیاورد که از جمله آنها می‌توان به افزایش تقاضا برای برخی خودروها و خروج برخی دیگر از خطوط تولید اشاره کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،ورود تکنولوژی به بازار جهانی خودرو، طی دهه‌های اخیر توانسته پیشرفت‌های چشمگیری را در این صنعت به دست بیاورد که از جمله آنها می‌توان به افزایش تقاضا برای برخی خودروها و خروج برخی دیگر از خطوط تولید اشاره کرد. همین موضوع باعث شده است ذائقه خریداران در تمام سگمنت‌های خودرویی تغییر کرده و به دنبال محصولاتی باشند که بیشترین حجم از تکنولوژی را در اختیار دارند. فناوری‌های جدید به دنیای خودروهای تجاری هم وارد شده‌ و این صنعت را هم‌راستا با دیگر بخش‌های خودروسازی متحول کرده‌اند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است هم‌زمان با گسترش تکنولوژی در این خودروها تا سال 2028 نرخ رشد مرکب سالانه این صنعت به 5.2 درصد برسد.


پیش‌بینی بازار 1.8 تریلیون‌ دلاری تجاری‌ها تا سال 2028
پیش‌بینی می‌شود حجم بازار جهانی وسایل نقلیه تجاری تا سال 2028 به 1.8 تریلیون دلار برسد. همچنین انتظار می‌رود این بازار از سال 2021 تا 2028 با نرخ رشد مرکب سالانه 5.2درصدی همراه باشد. اصلی‌ترین دلیل برای دستیابی به این رشد را می‌توان در توسعه فناوری این خودروها ارزیابی کرد. توسعه زیرساخت‌ها و رشد صنایع ساختمانی و معدنی و درپی آن نیاز به توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای نیز باعث رشد بازار این خودروها می‌شود. رشد بی‌وقفه صنعت تجارت الکترونیک که طی این سال‌ها روی صنعت لجستیک تاثیر گذاشته، تقاضا برای خودروهای تجاری را افزایش داده است. فناوری پیشرفته و ادغام مداوم قابلیت‌های تله‌ماتیک و ارتباطات با وسایل نقلیه تجاری نیز نشان‌دهنده رشد بازار در دوره مورد پیش‌بینی است.


پیش‌بینی افزایش تولید خودروهای تجاری بعد از افت در 2020

شیوع بیماری همه‌گیر کووید-19 در سال 2020 تقاضا برای وسایل نقلیه تجاری را به دنبال داشت. قرنطینه‌های اعمال شده در نقاط مختلف جهان به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، چندین صنعت از جمله تولید این خودروها را تحت تاثیر قرار داد.
حجم جهانی تولید خودرو در سال 2020 کاهش یافت که دلیل اصلی آن را می‌توان کاهش حجم تولید قطعه در آمریکای‌شمالی و اروپا و سایر نقاط دنیا دانست. براساس گزارش سازمان بین‌المللی تولیدکنندگان خودرو، تولید جهانی خودروهای تجاری از 91میلیون و 786 هزار و 861 دستگاه در سال 2019 به 77 میلیون و 621 هزار و 582 دستگاه در سال 2020 کاهش یافت که نشان از کاهش 15درصدی تولید این خودروها داشته است. با این حال پیش‌بینی می‌شود طی سال‌های بعد یعنی از 2021 تا 2028 این صنعت در تمام سگمنت‌ها با رشد همراه باشد و فاصله به وجود آمده در سال 2020 را هم جبران کند.


استقبال مشتریان تجاری‌ها از محصولات ایمن و تکنولوژیک

بازار خودروهای تجاری به‌طور مداوم در راستای پیشرفت تکنولوژی و تغییر نیاز کاربران نهایی در حال پیشرفت است. نیاز به اطمینان از ایمنی و راحتی در سفر، پیشرفت‌های تکنولوژیکی را به دنبال دارد که می‌تواند ایمنی کامیون‌های آینده را افزایش دهد.
در همین راستا مشتریانی هم که مایل به سرمایه‌گذاری در خودروهای تجاری هستند در جست‌وجوی خدمات بیشتر و به‌روزتری مانند خدمات تامین مالی، خدمات اجاره و لیزینگ هستند. تقاضای روزافزون برای راه‌حل‌های فردی روند دیگری است که به طور فزاینده‌ای در این بازار مورد استقبال قرار می‌گیرد و هر ناوگانی به دنبال برخورداری از فناوری‌های موردنیاز خود در محصولات خودروسازان است. با این حال اما به طور کلی تمرکز تولیدکنندگان از ایمنی در خودروهای تجاری برای کاهش تصادفات به تدریج کم شده و به سمت جلوگیری از تصادف تغییر می‌کند. بنابراین مشتریان خودروهایی را انتخاب می‌کنند که مجهز به ویژگی‌های ایمنی جدید هستند که به طور بالقوه می‌تواند از تصادفات جلوگیری کند. دلیل این موضوع را می‌توان در توسعه ناوگان هوشمند و تله ماتیک ارزیابی کرد.

آمریکای شمالی؛ جایگاه نخست رشد بهره‌وری از تجاری‌های تکنولوژیک

آمریکای شمالی در سال 2020 حدود 50درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده و تخمین زده می‌شود که در طول دوره پیش‌بینی نرخ مرکب سالانه رشد 3درصدی را به ثبت برساند. جدا از افزایش قدرت خرید مردم در آمریکای شمالی، این منطقه شاهد سرمایه‌گذاری مداوم در توسعه زیرساخت‌ها نیز خواهد بود. درعین‌حال، دولت‌های کشورهای آمریکای شمالی تمرکز ویژه‌ای روی تولید خودروهای داخلی دارند. انتظار می‌رود دیجیتالی شدن کامیون‌ها مطابق با نیاز کاربران، فرصت تجاری جدیدی را برای تولیدکنندگان اصلی ازجمله فولکس‌واگن، دایملر، مان و ولوو ایجاد کند. انتظار می‌رود این تولیدکنندگان به طور جدی روی فناوری‌های تله‌ماتیک سرمایه‌گذاری کنند که در نتیجه آن به رشد بازار منطقه در طول دوره پیش‌بینی کمک می‌کند.

بیشترین رشد نرخ مرکب در اختیار تجاری‌های سبک

برآورد می‌شود که بخش وسایل نقلیه تجاری سبک بالاترین نرخ رشد مرکب یعنی حدود 5درصد را در این دوره به دست بیاورند. این رشد را می‌توان به ماهیت پویای این خودروها نسبت داد که برای حمل‌ونقل کالا و همچنین مسافران کاربرد دارند. لجستیک بزرگترین بخش در سال 2020 بود و پیش‌بینی می‌شود در دوره پیش‌بینی به بیش از 530میلیارد دلار برسد. افزایش فعالیت‌های تجاری در اقتصادهای در حال توسعه همراه با تقویت زیرساخت‌های لجستیکی برخی از عوامل اصلی هستند که انتظار می‌رود رشد خودروهای تجاری به ویژه در بخش باری را به ثبت برسانند. این در حالی است بسیاری از خودروسازان در سال‌های اخیر روی توسعه تکنولوژی در خودروهای سبک تجاری سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =