دی‌مکس

وانت‌بارها یکی از متنوع‌ترین انواع خودروهایی است که در اکثر بازارهای آسیایی هم در دسترس قرار دارد؛ پیکاپ‌هایی مدرن مانند نمونه‌هایی که در سراسر دنیا به فروش می‌رسند، اغلب می‌توانند از نظر راحتی و ویژگی‌های داخلی، با سایر خودروهای پنج‌نفره مطابقت داشته باشند.

به گزارش «اخبار خودرو»،وانت‌بارها یکی از متنوع‌ترین انواع خودروهایی است که در اکثر بازارهای آسیایی هم در دسترس قرار دارد؛ پیکاپ‌هایی مدرن مانند نمونه‌هایی که در سراسر دنیا به فروش می‌رسند، اغلب می‌توانند از نظر راحتی و ویژگی‌های داخلی، با سایر خودروهای پنج‌نفره مطابقت داشته باشند. علاوه بر این، اکثر پیکاپ‌ها می‌توانند به‌آسانی در مناطق ناهموار قرار بگیرند.
اکثر این مدل‌ها دارای قابلیت 4*4 هستند و حتی‌ مدل‌هایی که دارای تنظیمات 4*2 هستند هم از فاصله قابل توجهی از سطح زمین برخوردارند. بنابراین چاله‌ها و ناهمواری‌های جاده هیچ مشکلی برای کاربران به وجود نمی‌آورند. با برخورداری از این ویژگی‌ها پیکاپ‌ها توانسته‌اند به یکی از پرطرفــــــــدارترین انواع خودروها در سایر کشورها تبدیل شوند.
این خودروها می‌توانند به‌عنوان خودروهای خانوادگی، یک راه‌حل لجستیکی برای تجارت، یک وسیله ماجراجویی و نیز به‌عنوان یک وسیله کاربردی همه‌منظوره مورد استفاده قرار گیرند. بازارهای آسیایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. درحال‌حاضر تویوتا هایلوکس، نیسان ناوارا، فورد رنجر و ایسوزو دی‌مکس چهار مدل پرطرفدار پیکاپ‌ها در بازارهای آسیایی هستند.

سلطه پیکاپ‌های ژاپنی بر بازارهای آسیایی

تویوتا هایلوکس
یکی از پرطرفداترین پیکاپ‌های موجود در بازار کشورهای آسیایی، تویوتا هایلوکس است که خاستگاه آن نیز در این همین منطقه است. از سپتامبر 2021، برند ژاپنی نسخه فیس‌لیفت‌شده‌ای را ارائه کرد که دارای ویژگی‌های جدیدی مانند داشبور با دسترسی بهتر، صفحه لمسی بهتر و همچنین جلوپنجره جدید است. در قسمت پیشرانه نیز این هایلوکس جدید از یک موتور توربودیزل 2.4 لیتری یا توربوردیزل 2.8 لیتری برخوردار است که تا 148 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. موتور قدرتمند دیگر در نظر گرفته شده برای این خودرو هم تا 201 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. هر دو موتور با دو نسه 4*2 و 4*4 در دسترس هستند و گیربکس‌ شش سرعته دستی یا اتوماتیک شش سرعته هم برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. قیمت این پیکاپ‌ها از 60 هزار دلار شروع می‌شود.

سلطه پیکاپ‌های ژاپنی بر بازارهای آسیایی


ایسوزو دی‌مکس
پیکاپ دیگری که مورد توجه آسیایی‌ها قرار گرفته، ایسوزو دی‌مکس است. نکته قابل توجه این است که این کامیون ساخت ایسورو درحال‌حاضر در نسل سوم خود تولید می‌شود. این پیکاپ در مارس 2021 به دست برخی از بازارهای آسیایی رسید. این پیکاپ از یک سیستم کمک‌ راننده پیشرفته ایسوزو ADAS بهره می‌برد که مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی فعال را در اختیار دارد. پیشرانه جدید دی‌مکس یک توربودیزل جدید 3 لیتری است که می‌تواند 188 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. موتور دیزل 1.9 لیتری RZ4E نیز برای این خودرو در دسترس است که حداکثر قدرت آن 148 اسب‌بخار و گشتاور 350 نیوتون‌متر است. برای هر دو نسخه 1.9 و 3 لیتریُ هر دو گیربکس شش سرعته دستی یا گیربکس شش سرعته اتوماتیک در دسترس است. این خودرو با قیمت پایه 54 هزار دلار در دسترس بازارهای جهانی قرار می‌گیرد.

سلطه پیکاپ‌های ژاپنی بر بازارهای آسیایی

نیسان ناوارا
نیسان ناوارا نیز یک پیکاپ عالی برای جاده‌های آسیایی است. از مارس 2021 یک نسخه لیفت‌شده از این خودرو ارائه شد که دارای یک جلوپنجره جدید و یک فرمان جدید است. یکی‌ از پیشرانه‌های این پیکاپ یک موتور 2.5 لیتری است که در نسخه ناوارا EL تا 190 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. ناوارا 2021 می‌تواند با گیربکس اتوماتیک 7 سرعته یا دستی شش سرعته عرضه شود. بسته به نوع 2*4 و 4*4 این گیربکس‌ها در دسترس خواهند بود. ناوارا همچنین یکی از معدود وانت‌های موجودی است که از سیستم تعلیق چند پیوندی برای قسمت عقب خود استفاده می‌کند. این پیکاپ آسیایی‌تبار با حدود قیمت 34 هزار دلار عرضه می‌شود.

سلطه پیکاپ‌های ژاپنی بر بازارهای آسیایی


فورد رنجر
درحالی‌که اکثر وانت‌های موجود در این فهرست از برندهای ژاپنی بوده‌اند اما مدل فورد رنجر نیز یک پیکاپ پرطرفدار در کشورهای آسیایی است. جدیدترین نسخه‌ آن رنجر FX4 Max است. ویژگی خاص این تریم خاص این است که قدرت موتور 2 لیتری biturbo فورد را با سیستم تعلیق معمولی رنجر ترکیب می‌کند. به طور خلاصه این پیکاپ هم برای کار و هم برای استفاده شخصی بسیار عالی است. این خودرو دو موتور با دوموتور عرضه می‌شود؛ 2 لیتری biturbo که می‌تواند 210 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این موتور یا گیربکس 10 سرعته اتوماتیک جفت می‌شود. موتور دیگر نسخه توربودیزل 2.2 لیتری است که قادرت است 158 اسب‌بخار قدرت و 358 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این موتور با دو گیربکس شش سرعته دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. قیمت این پیکاپ نیز در بازارهای جهانی از حدود ۴۵ هزار دلار در دسترس خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =