کد خبر: 236702
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲
تاکسی ‌های اینترنتی

سهمیه بنزین رانندگان تاکسی‌های اینترنتی هرماه باید طبق میزان پیمایش برای آنان واریز شود، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی چند ماه گذشته، واریز این سهمیه عقب افتاده است.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوانسهمیه بنزین رانندگان تاکسی‌های اینترنتی هرماه باید طبق میزان پیمایش برای آنان واریز شود، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی چند ماه گذشته، واریز این سهمیه عقب افتاده است. براین اساس این رانندگان از طریق شرکتی که در آن فعالیت می‌کنند، همچنان پیگیر موضوع هستند.

این در حالی است که هفته گذشته، سرانجام سهمیه بنزین ۲۱ خرداد تا ۲۰ تیر برای رانندگان تاکسی های اینترنتی واریز شده است. البته این اولین بار نیست که سهمیه بنزین رانندگان اینترنتی عقب افتاده، در واقع در اکثر مواقع سهمیه‌ بنزین این گروه با تاخیر واریز می‌شود. خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از شرکت‌های فعال حوزه تاکسیرانی اینترنتی این موضوع را پیگیری کرد.


سهمیه بنزین دو دوره پرداخت نشده است


کسری قانع، مدیر روابط عمومی شرکت تپسی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سهمیه سوخت رانندگان تاکسی اینترنتی گفت: نزدیک به دو سال از زمان سهمیه‌بندی سوخت می‌گذرد، در طول این مدت در موارد متعددی واریز اعتبار بنزین، برای رانندگان تپسی و سایر تاکسی‌های اینترنتی، از سوی نهادهای تصمیم‌گیر با تاخیر رو به رو شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر میزان پیمایش سفیران در تپسی، بیستم هر ماه محاسبه و برای وزارت کشور ارسال می‌شود. متاسفانه علی رغم تمام پیگیری هایی که ما انجام داده‌ایم، واریز سهمیه بنزین در حال حاضر با دو دوره تاخیر مواجه شده است.

قانع بیان کرد: اعتبار سهمیه سوخت تاثیر مستقیم بر روی درآمد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی دارد و عدم واریز آن، منجر به ایجاد چالش و نارضایتی بین این قشر پر تلاش می‌شود.

اعلام سهمیه بنزین ویژه‌ کاربران راننده بر اساس پیمایش


پیگیری های باشگاه خبرنگاران جوان از روابط عمومی اسنپ به اینجا ختم شد که؛ اسنپ مشخصات و میزان مسافت طی شده کاربران راننده خود را به نهادهای مسئول اطلاع رسانی می‌کند و توزیع اعتبار سهمیه سوخت بر عهده این نهادهاست؛ بنابراین، اسنپ هیچ اعتبار یا سهمیه سوختی دریافت و توزیع نمی‌کند. در حال حاضر سهمیه بنزین ویژه‌ کاربران راننده فعال در تاکسی‌های اینترنتی بر اساس پیمایش و به صورت ماهانه در اختیار نهادهای مرتبط قرار می‌گیرد. معمولا پس از اعلام اطلاعات پیمایش کاربران راننده‌ اسنپ به وزارت کشور، بررسی، تبادل اطلاعات بین دو وزارتخانه و متعاقبا واریز سوخت توسط وزارت نفت، حدود یک ماه زمان می‌برد. اسنپ هیچ‌گاه در ارسال مشخصات و میزان پیمایش کاربران راننده تاخیر نداشته و اطلاعات در زمان مقرر ارسال شده است. با توجه به توضیحات ارائه شده، زمان واریز شدن سهمیه سوخت در اختیار اسنپ نیست. در حال حاضر اعتبار سهمیه سوخت تا تاریخ ۲۰ تیر برای کاربران راننده واریز شده است.


اطلاعات رانندگان تاکسی‌های اینترنتی وارد سامانه «سماس» نشده است


برای پیگیری بیشتر موضوع عدم واریز سهمیه سوخت رانندگان اینترنتی در موعد مقرر، با رضا الفت نسب سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی نیز، به گفت و گو پرداختیم.

الفت نسب درباره به تاخیر افتادن دو دوره واریزی سهمیه سوخت رانندگان اینترنتی، گفت: رانندگان تاکسی اینترنتی، قشر آسیب پذیری هستند و باید سهمیه سوخت آن‌ها همواره پیگیری شود. رفع مشکل سهمیه بنزین رانندگان اینترنتی باید از طریق سامانه «سماس» هر چه سریع‌تر پیگیری تا مشکل تاخیر در پرداخت سهمیه سوخت این قشر زحمت کش با متوسل شدن به این سامانه حل شود.

پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان به همین جا ختم نشد و چرایی مشکل سهمیه سوخت رانندگان اینترنتی را از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز جویا شدیم.

بر این اساس، پیگیری‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، حاکی از آن است که سرانجام روز دوشنبه ۱۵ شهریورماه، سهمیه سوخت کسب و کارهای اینترنتی واریز شده است.

البته این شرکت در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علت تاخیر و تعویق این مسئله را تاخیرهای وزارت کشور اعلام کرد. بر اساس قوانین، در مرحله نخست اطلاعات مربوط به میزان پیمایش این گروه باید در سامانه «سماس» وزارت کشور ثبت و سپس به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام شود.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز، ۴۸ ساعت پس از دریافت اطلاعات از وزارت کشور، واریز سهمیه سوخت را انجام می‌دهد. لازم به ذکر است که این سهمیه، به صورت اعتباری در کارت‌های بانکی مشمولان، شارژ می‌شود.

طبق این گزارش، شرکت‌های تاکسیرانی اینترنتی هر ماه در زمان مقرر فهرست سفیران و رانندگان و میزان پیمایش آن‌ها را برای وزارت کشور ارسال می‌کنند، اما در اکثر مواقع این واریزی با تاخیر رو به رو می‌شود. آن طور که گفته می‌شود مشکل اصلی به سامانه سماس برمی‌گردد، اگر اطلاعات رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به این سایت داده شود، ظرف ۴۸ ساعت سهمیه سوخت آن‌ها واریز خواهد شد. تا لحظه تهیه این خبر، دو دوره از سهمیه سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی واریز نشده و تمامی نهادها این اختلال را از سمت وزارت کشور می‌دادند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد رضا IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    8 1
    اگر واریز نکنن به دادگاه شکایت میکنم شک نکن
  • محمد رضا IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    7 1
    اگر واریز نکنن به دادگاه شکایت میکنم شک نکن از اسنپ شکایت میکنم
  • محمد IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    5 0
    واقعان من بنزین ۳ هزار تومانی زیاد خریدم مسافر عزیز دوردونه اسنپ جابه جا کردم اگر نریزن به داستانی شکایت اسنپ میکنم شک نکن
  • ناشناس IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    2 1
    چراسهمیه بنزین واریز نمیکنید
  • امیر IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    8 0
    اخه خدارو خوش میاد با این تورم گرونی ترافیک تهران مسافر جابجا کنیم بنزین ۳ هزار تومنی بزنیم لوازم ماشین که دیگه سر به فلک میکشه با تمام این شرایط این چند تومن واریزیه بنزین انقدر بازی داشته باشه ادمو سرکار بزارین خدا وکیلی برای عوض کردن دیسک و صفحه رفتم پول قرض کردم با اینکه روزی ۳۰۰ تومن کار میکنم ولی چیزی نموند که مجبور بشم قرض کنم انقدر که بفکر مسافر هستین اگه یخرده هم بفکر رانندها باشین مشکل حل میشه
    • عباس IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      2 0
      واقعا درسته.هیچ نهادی هم حمایت نمیکنه.شده بخور و نمیر
  • عباس IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    واقعا افتضاحه.بعد از دوسال هنوز ی تاریخ مشخصی نداره واریزی بنزین.راننده که اب نمیریزه توی باک مسافر جابجا کنه.دردمون رو به کی بگیم .مجبوریم که اسنپ کار میکنیم ولی چ فایده فقط حمالیه
  • ج IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    دزدی دیگه از این واضح تر
  • فضلی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 0
    ظاهرا بر خلاف دستور رییس جمهور که فرمودند کارها انقلابی انجام شود وزارت کشود در ارسال لیست به وزارت نفت سه ماه عقب افتاده است
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    خدا ازتون نگذره
  • اکبیر IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    اینها همش حرفه این رئیس جمهور اون رئیس جمهور نداره کلا همشون عین همن
  • احسان طالبی IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    منکه شکایت کردم از اسنپ.با شماره۱۶۳۳ تماس بگیریدو شکایت کنید
  • حامد مرادی IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    باسلام خدمت متسدی های اسنپ ماتوشهر خرم اباد هستیم قیمت که شما میدید سفرو پنج هزار هفت هزار وجدانن این پولو بدید دست بچه خودتون میتونه باهاش اب نبات بخره خواهشن قیمت ببرید بالا خود مسافر قیمت پاینی که شما میدید خجالت میکشن خودشون مبلغ اضاف میدن خودتونو بزارید جای ما نون دونه ای ۵۰۰ اونم لواش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =