باتری

همکاری این خودروساز آمریکایی با این شرکت تولیدکننده باتری خودروهای برقی از کره‌جنوبی بلووال‌اس‌کی (BlueOvalSK) نامیده می‌شود. سلول‌های باتری و ماژول‌های پشتیبانی این دو شرکت تا اواسط دهه جاری میلادی تولید خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود به‌واسطه این قرارداد فروش خودروهای برقی در آمریکا افزایش یابد.

به گزارش «اخبار خودرو»،با سرعت گرفتن تولید خودروهای برقی در جهان، شرکت‌های مختلف به‌سرمایه‌گذاری و همکاری با سایر شرکت‌ها برای تولید بهترین و باکیفیت‌ترین باتری‌ها و همچنین تولید باتری‌هایی با عمر طولانی و دوام بالا می‌پردازند. در این شرایط طی سال‌های اخیر جوینت‌ونچرهای مختلفی بین خودروسازان و شرکت‌های تولیدکننده باتری ایجاد شده است و یکی از مهم‌ترین جوینت‌ونچرها در این خصوص طی سال جاری و بین دو شرکت فورد و SK Innovation شکل گرفت. سرمایه‌گذاری مشترک این دو شرکت برای تولید سلول‌های باتری خودروهای برقی در ایالات‌متحده آمریکا صورت می‌گیرد و
همکاری این خودروساز آمریکایی با این شرکت تولیدکننده باتری خودروهای برقی از کره‌جنوبی بلووال‌اس‌کی (BlueOvalSK) نامیده می‌شود. سلول‌های باتری و ماژول‌های پشتیبانی این دو شرکت تا اواسط دهه جاری میلادی تولید خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود به‌واسطه این قرارداد فروش خودروهای برقی در آمریکا افزایش یابد. همچنین براساس سیاست‌گذاری دولت بایدن قرار است تولید داخلی فناوری‌های حیاتی مورد نیاز برای خودروهای الکتریکی مانند سلول‌های باتری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. از این حیث این قرارداد ارزش و اعتبار ویژه‌ای خواهد داشت.
جیم فارلی، مدیرعامل فورد با بیان این‌که با تغییر صنعت ما باید منابع خود را تغییر دهیم، اظهار می‌کند: «تامین و تولید سلول‌های باتری برای خودروسازانی که روی خودروهای برقی متمرکز شده‌اند، بسیار مهم است. مانند اوایل دهه 1900 که خودروسازان موتور و قطعات محرکه را خودشان می‌ساختند این مورد از اهمیت بالایی برخوردار است.»
وی تاکید می‌کند: «این روند به‌جلوگیری از هرگونه کمبود احتمالی در آینده کمک می‌کند. همان‌طور که صنعت درحال حاضر برای تامین تراشه‌های نیمه‌هادی با مشکل مواجه است.»
فورد پیش‌بینی می‌کند تا سال 2030، تا 140 گیگاوات-ساعت انرژی برای سلول‌های باتری در سال برای آمریکای‌شمالی و همچنین 240 گیگاوات-ساعت درسطح جهانی تولید کند.
در ایالات‌متحده شرکت‌ها قصد دارند در ابتدا تا 60 گیگاوات-ساعت انرژی در سال تولید کنند و این میزان برای تولید 60 هزار دستگاه خودرو موستانگ برقی کافی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =