مدیرعامل جدید اوپل

به‌رغم کاهش فروش جهانی خودرو و شرایط دشوار اقتصادی به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، اوپل-واکسهال توانست در سال 2020 رکورد جدیدی را برای فروش سالانه‌اش به‌ثبت برساند.

به گزارش «اخبار خودرو»،به‌رغم کاهش فروش جهانی خودرو و شرایط دشوار اقتصادی به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، اوپل-واکسهال توانست در سال 2020 رکورد جدیدی را برای فروش سالانه‌اش به‌ثبت برساند. این سومین‌سال متوالی بود که پس از واگذاری این برند آلمانی-بریتانیایی از جنرال‌موتورز به‌گروه PSA این اتفاق مبارک افتاد. اوپل-واکسهال که حالا به‌گروه استلانتیس تعلق دارد، با فاصله گرفتن از میراث جنرال‌موتورز در تولید خودروهایی با آلایندگی بالا و حرکت به‌سمت الکتریکی‌سازی با دو مدل جدید کورسا و موکا مسیر جدیدی را در پیش گرفته است. آن‌طور که گفته شده قرار است اوپل-واکسهال تا سال 2028 به‌برندی تمام‌الکتریکی در اروپا بدل شود و تا سال 2024 هم تنها عرضه‌کننده خودروهای برقی باشد. اووه هوگه‌شرتس، مدیر سابق رنو که از ماه سپتامبر به‌عنوان مدیرعامل اوپل فعالیت خود را آغاز کرده، الکتریکی‌سازی را به‌عنوان فرصتی بزرگ برای این شرکت می‌داند. در روزهای اخیر اوگه‌شرتس گفت‌وگویی با نشریه آلمانی «اتوموبیل‌ووچه» داشته که شرح آن را در اینجا ملاحظه می‌کنید.

با مدل جدید آسترا، اوپل این فرصت را پیدا کرده تا آگاهی‌ها را درباره این برند افزایش دهد. آیا شما همین ماموریت را دنبال می‌کنید؟
من این‌طور می‌بینم که وظیفه من ارتقای آگاهی‌ درباره محصولات این برند درسطح بین‌المللی و بخشیدن یک بار عاطفی به‌آن است. مدل‌های جدید و فوق‌العاده ما مانند موکا و کورسا به‌طور خاص برای این منظور اهمیت بسیار زیادی دارند. آسترا نیز یک قدم جدید و بزرگ دیگر به‌سوی آینده است. حالا بهتر از قبل می‌توانیم در محاورات خود از کیفیت «ساخت آلمان» حرف بزنیم. همچنین بر این نکته نیز تاکید داریم که ما به‌الکتریکی‌سازی شتابان و گسترده خط‌تولید خود متعهدیم. از سال 2024 به‌بعد نسخه الکتریکی تمام مدل‌های ما نیز قابل عرضه خواهد بود و چنان‌که می‌دانید رقبای چندانی نیستند که با این سرعت توانسته باشند به‌این هدف دست پیدا کنند.

اوپل خارج از آلمان، مثلا در روسیه، ترکیه یا بریتانیا (با واکسهال) تصویر بهتری دارد تا در خود این کشور. این‌طور نیست؟
این درست نیست که بگوییم تصویر برند ما تنها در خارج از کشور خوب است. البته باید روی بهتر کردن تصویر برند خود کار کنید و همواره کار بیش‌تری می‌توان کرد. اما این درست است که اوپل از شهرت و اعتبار بالایی در بسیاری از کشورها برخوردار است و ما قطعا از این مساله برای گسترش حضور بین‌المللی خود استفاده خواهیم کرد.

هنوز هم اوپل مشتریانی دارد که دارای ذهنیتی سنتی هستند. به‌نظرتان آن‌ها هم از الکتریکی‌سازی حمایت خواهند کرد؟
الکتریکی‌سازی برند اوپل را مدرن‌تر و جوان‌تر خواهد کرد. درنتیجه مشتریان ما نیز مدرن‌تر و جوان‌تر خواهند شد؛ البته نه از نظر سن بیولوژیکی، بلکه از حیث دیدگاه و نگرش آن‌ها به‌مساله حمل‌ونقل. اوپل می‌تواند به‌این مشتریان کمک کند تا ذهنیت خود را در قبال حمل و نقل تغییر دهند و آن را جوان‌تر کنند. زیرا مدل‌های الکتریکی‌شده اوپل مانند کورسا-ای و موکا-ای بسیار محبوب و دوست‌داشتنی هستند. ما همیشه می‌گوییم که پسوند «ای» مخفف واژه الکتریکی نیست؛ بلکه مخفف عبارت ایموشنال (به‌معنی عاطفی) است.

در رابطه با خدمات جابه‌جایی اوپل چه‌برنامه‌هایی را برای آینده مد نظر دارد؟ این درحالی است که استلانتیس در این حوزه چندان قوی ظاهر نشده است.
اوپل در این زمینه هم برنامه‌هایی دارد. در گروه خودروسازی استلانتیس ما برند قدرتمند فری‌توموو (Free2move) را داریم که درحال حاضر از گذشته‌اش هم قوی‌تر شده است. مدل جدید راکس‌-ای (که رقیب اوپل برای خودرو مینی دو سرنشین ایمی سیتروئن به‌شمار می‌رود) می‌تواند نقشی اساسی در خدمات جدید جابه‌جایی ایفا کند.

درحال حاضر اولویت‌های شما کدامند و آیا مشغول بررسی ارقام مالی هستید؟ به‌آینده خط‌تولید توجه دارید یا به‌تست ماشین‌ها در پیست‌های آزمایشی مشغول هستید؟
مهم‌ترین چیز این است که ما وارد دیالوگ شویم. من به‌دنبال گفت‌وکو با کارکنان و شرکای فروشمان هستم و به‌عنوان مثال در نخستین روز کاری‌ام من یک پیام ویدئویی به‌تمام کارکنان و نمایندگی‌های فروشمان فرستادم.

تا چه‌اندازه کارلوس تاوارس، مدیرعامل گروه استلانتیس را می‌شناسید؟
من به‌خوبی با کارلوس آشنایی دارم و سال‌ها با او همکاری داشته‌ام. اگر شخصا با او صحبت نکرده بودم، امروز اینجا نبودم. ضمنا او همیشه می‌گوید که خودش با اوپل مانتا بزرگ شده است. او این برند را به‌خوبی می‌شناسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =