سیستم کانتی‌کانکت

سیستم کانتی‌کانکت کانتیننتال به‌طور خودکار فشار تایر کامیون را نشان می‌دهد و بازرسی‌های دستی را برطرف می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو» ‌،کانتی‌کانکت از سنسورهای بی‌سیم داخل تایر کامیون برای ارسال داده‌های فشار که به طور خودکار در دستگاه‌های تلفن‌همراه و لپ‌تاپ‌ها نمایش داده می‌شود، استفاده می‌کند.

سیستم کانتی‌کانکت به طور خودکار اطلاعات فشار و دما در تایر را هر بار که کامیون‌ها وادر ترمینال ناوگان می‌شوند، اندازه‌گیری می‌کند. سنسورهایی که در لاستیک قرار دارند، داده‌های فشار تایر را از طریق فناوری اینترنت سیم‌کارت وودافون ارسال می‌کنند، نتایج در پورتال‌وب نمایش داده می‌شوند که می‌توان از طریق تلفن همراه، تبلت یا لپ‌تاپ آنها را مشاهده کرد.

این شرکت می‌گوید این سیستم به‌منظور صرفه‌جویی در وقت و هزینه ناوگان تجاری است و نیازها را با بررسی دستی فشار در هر تایر برطرف می‌کند.

پل ویلیامز، معاون اجرایی کانتیننتال در آمریکا گفت: «ناوگان‌ها دیگر نباید برای انجام تست بر فشار تایر در ده‌ها، صدها یا حتی هزاران تن از وسایل نقلیه خود تکیه کنند. با کانتی‌کانکت، بلافاصله پس از بازگشت به ترمینال ناوگان می‌داند آیا لاستیک کم‌فشار است یا خیر.»

همراه با نمایش داده‌ها از راه دور، اگر یک فشار تایر خاموش باشد، پورت وب؛ هشدارهای متن و ایمیل را ارسال می‌کند. داده‌ها برای همه اعضای ناوگان در دسترس هستند.

سنسورها درون پوشش داخلی تایر قرار می‌گیرند که آنها را از آسیب و سرقت محافظت می‌کند.

این شرکت می‌گوید جانمایی آنها درون پوشش داخلی امکان بررسی اطلاعات دقیق‌تر دما و فشار را فراهم می‌کند.

با این وجود حضور چنین سیستمی در وسایل نقلیه تجاری نشان از رشد اهمیت این تایرها در بازار و البته افزایش توجه به مشتریان تجاری است. با این وجود به نظر نمی‌رسد چنین دیدگاهی در تمام تایرسازان وجود داشته باشد، به‌خصوص آنکه در صنعت تایر برخی کمپانی‌ها صرفا اقدام به تولید تایرهای تجاری و البته از قدیمی‌ترین روش‌های تولید استفاده می‌کنند.

گویی مشتریان نیز به فناوری سطح پایین راضی هستند و تصور می‌کنند ارزش اقتصادی پایین در کنار امنیت کافی است؛ درحالی که در ازای پرداخت هزینه بالاتر برای هر حلقه تایر می‌توانند امنیت و چرخه اقتصادی بهتری را در اختیار داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =