کد خبر: 237097
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
ربات‌های کوچک

تعداد کارگران انسانی در «کارخانه هوشمند نیسان» انگشت‌شمارند و به‌جای نیروی انسانی، ربات‌ها در حال کار هستند؛ از جوشکاری گرفته تا مونتاژ قطعات. آن‌ها هم خودشان خودرو را رنگ می‌زنند و هم کیفیت آن را چک می‌کنند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،تعداد کارگران انسانی در «کارخانه هوشمند نیسان» انگشت‌شمارند و به‌جای نیروی انسانی، ربات‌ها در حال کار هستند؛ از جوشکاری گرفته تا مونتاژ قطعات. آن‌ها هم خودشان خودرو را رنگ می‌زنند و هم کیفیت آن را چک می‌کنند.
هیدی یوکی ساکاموتو، قائم‌مقام اجرایی نیسان در یک مراسم بازدید از کارخانه در خط تولید خودرو شاسی‌بلند آریا گفت: «تا به‌حال نیروی انسانی از طریق تجربه‌ای که به‌دست آورده بود تنظیمات را در خط تولید انجام می‌داد؛ اما حالا ربات‌ها با هوش مصنوعی داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و با تجزیه و تحلیل آن‌ها تنظیمات را برعهده دارند. فناوری‌ها تا این حد پیشرفت کرده‌اند.» کارخانه توچیگی Tochigi در حومه توکیو از اوایل آوریل همین امسال راه‌اندازی شده و خطوط تولید آن طوری تعبیه شده‌ که تولید سه‌نوع مختلف خودرو در آن امکان‌پذیر است: خودروهای بنزینی، برقی و هیبریدی. در نوع e-Power موتورهای دوگانه بنزینی-برقی به‌کار می‌روند و همگی از یک خط بیرون می‌آیند.
هر خودرو براساس شماره بدنه و سفارش مشتری یکی از سه‌حالت بنزینی، برقی یا بنزینی-برقی را دریافت می‌کند و از خط خارج می‌شود. حالا دیگر نیروی انسانی به‌جای کار یدی، به‌کارهایی می‌پردازد که به‌مهارت بیش‌تری نیاز دارد و در آن براساس تحلیل داده‌ها تصمیم‌های مناسب را اتخاذ می‌کند. هنوز کار نگهداری و تعمیرات ربات‌ها با نیروهای انسانی است و همه خودروسازان درحال تحقیق و توسعه و پیشرفت در زمینه فناوری‌های رباتیک هستند که می‌تواند وفق‌پذیری و رقابت‌پذیری را بالا ببرد و واکنش‌ها را سریع‌تر کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =