صبا باتری

«صبا باتری» به عنوان قطب اصلی باتری‌سازی درایران با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، علاوه بر دستیابی به فرمول آلیاژ سرب باتری با بهبود کیفیت محصولات خود تحول بزرگی را در صنعت باتری ایران ایجاد کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،«صبا باتری» به عنوان قطب اصلی باتری‌سازی درایران با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، علاوه بر دستیابی به فرمول آلیاژ سرب باتری با بهبود کیفیت محصولات خود تحول بزرگی را در صنعت باتری ایران ایجاد کرد.
درواقع با پیشرفت تکنولوژی تولید باتری در دنیا، ایران نیز از این پیشرفت عقب نمانده و با تکیه بر توانمندی مهندسان و کارکنان خود و استفاده از دانش روز باتری و تغییر ذائقه مصرف‌کنندگان در استفاده از باتری‌های روز دنیا و نیاز به‌باتری‌های بدون نیاز به‌نگهداری یا mf که پا به‌عرصه تولید گذاشت، تولیدکنندگان داخلی باتری نیز با بهره‌مندی از دانش روز محققان داخلی موفق به‌تولید این نوع باتری در کشور شدند و درحال حاضر صنعت باتری کشور ۹۷ درصد مواداولیه و قطعات مربوطه را در داخل کشور تولید می‌کند و بیش از 10 میلیون عدد باتری در داخل کشور تولید می‌شود و علاوه‌بر تامین نیاز حوزه‌های حمل‌ونقل به‌بازارهای جهان نیز راه پیدا کرده و مازاد نیاز داخلی به‌صادرات اختصاص یافته است. این پیشرفت مرهون تلاش و سرمایه‌گذاری کلیه تولیدکنندگان داخلی درحوزه صنعت‌باتری است که به‌راحتی باتری خودرویی دو تا سه سال روی آن کار می‌کند و کلیه محصولات داخلی گارانتی حداقل ۱۲ ماهه دارد ‌و رشد و توسعه مراکز فروش و گارانتی نیز از جمله دلایل اطمینان مصرف‌کنندگان داخلی به‌محصول ایرانی است.
یکی از فعالان بازار باتری در این خصوص به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «طی سال‌های گذشته و با روی کار آمدن برخی مدیران، کیفیت محصولات شرکت صبا به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدی کشور به‌شدت افزایش یافت. به‌نوعی که مرجوعی‌های این شرکت طی 10سال گذشته از 10درصد به‌حدود 1.5 تا 2 درصد کاهش یافته است. البته ممکن است این رقم کم‌تر یا بیش‌تر باشد.»
رضا علی‌اکبری تاکید می‌کند: «این نشان می‌دهد مدیرانی مانند سید مجید هدایت (مدیرعامل سابق شرکت توسعه منابع انرژی توان«صباباتری») برای افزایش کیفیت محصولات صباباتری زحمت بسیاری کشیدند و می‌بینیم که طی سال‌های اخیر ارتقاء و به روزرسانی فناوری و پیاده‌سازی سیستم‌های کیفیت و تکنولوژی تولید محصولات صبا تغییر کرد و شاهد رشد کیفی محصولات بودیم.» این فعال بازار باتری همچنین می‌افزاید: «تکنولوژی محصولات ایرانی از جمله صباباتری با بهترین محصولات خارجی ترکیه و کره‌ای قابل مقایسه هستند. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیانی که صباباتری از آن‌ها حمایت کرد در رشد کیفی، توسعه ظرفیت‌های آزمایشگاهی و دفاتر طراحی محصولات تاثیرگذار بود و این سبب شد کیفیت باتری برخی دیگر از شرکت‌ها نیز به‌شدت رشد کند.»
علی‌اکبری تاکید می‌کند: «با رشد کیفی شرکت صبا شرکت‌های دیگر هم رشد کردند و خودشان را بالا کشیدند. موردی که سبب شد برگشتی شرکت‌های دیگر هم به‌شدت کاهش یابد.» این فعال حوزه باتری در خصوص این‌که چه‌اقداماتی برای افزایش کیفیت محصولات ایرانی طی سال‌های اخیر انجام شده، اظهار می‌کند: «عمده مشکل باتری‌های ایرانی به‌نقطه جوش بازمی‌گشت که صبا توانست آن‌ها را برطرف کند. همچنین صبا توانست به‌فرمول مهم آلیاژ سرب دسترسی پیدا کند که همین مساله باعث افزایش کیفیت صفحه‌های باتری شرکت صبا شد.» وی تصریح می‌کند: «درگذشته فرمول آلیاژ سرب در اختیارمان نبود و صفحه‌ها بعد از مدتی ریزش می‌کرد. همچنین بحث نقطه جوش سبب می‌شد در تکان‌های خودرو باتری برق نرساند و به‌طور کلی طی سال‌ها کیفیت محصولات بسیار افزایش پیدا کرد.»
رضا علی‌اکبری درادامه می‌گوید: «کیفیت به‌قدری افزایش یافته که حالا تولیدکنندگان ایرانی به‌صادرات فکر می‌کنند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =