پالایشگاه‌ های روغن‌ پایه درخاورمیانه

سخنگوی شل تایید کرد این شرکت از ژوئیه 2022 فعالیت خود را در پالایشگاه تولید روغن پایه گروه یک در سایت تولیدی پائولو بوکوم «Pulau Bukom» در سنگاپور متوقف می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،سخنگوی شل تایید کرد این شرکت از ژوئیه 2022 فعالیت خود را در پالایشگاه تولید روغن پایه گروه یک در سایت تولیدی پائولو بوکوم «Pulau Bukom» در سنگاپور متوقف می‌کند. وی گفت: «این تصمیم به‌منظور افزایش توان رقابت‌پذیری در زمینه روانکارها، تعادل در تامین تقاضای عرضه روغن‌های پایه و کاهش جهانی تقاضای روغن پایه گروه یک تطابقت دارد. سنگاپور یک بازار مهم برای شل و یک مرکز استراتژیک برای عملیات تولید روانکارهای ماست و کاملا متعهد به تولید روغن‌های پایه، فرآوری روغن‌ها و واکس‌ها هستیم، البته از طریق محصولات گروه یک و دو به همراه خط گاز به مایع (GTL) و همچنین منابع شخص‌ثالث و جریان‌های واکس‌سازی جایگزین، به حمایت از مشتریان ادامه می‌دهیم». پالایشگاه نفت پایه گروه یک پائولو بوکوم ظرفیت 360 هزار تنی در سال دارد. شل به عنوان بخشی از تغییر تولیدات به سمت سوخت‌های کم‌کربن، پس از تعطیلی این سایت در ژوئیه 2022 قصد دارد ظرفیت پالایش سوخت پائولو بوکوم را به نصف کاهش دهد و به 250 هزار بشکه در روز برساند. ماه گذشته، شل سنگاپور برنامه‌ای 10ساله را برای چگونگی سرمایه‌گذاری چشمگیر شرکت‌ها در دارایی و تجهیزات خود به‌منظور استفاده مجدد از فعالیت‌های اصلی اعلام کرد و هدف این استراتژی را کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن خود تا حدود یک‌سوم یک‌دهه گذشته اعلام کرد. این اعلامیه شاهدی بر بلندپروازی گسترده شل است که طبق آن اعلام کرد تا سال 2050 یا حتی زودتر، همگام با جامعه و مشتریان برای توسعه انرژی بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهد بود. وی ادامه داد: «ما از هدف سنگاپور برای حذف انتشار گازهای گلخانه‌ای تا میزان صفر استقبال می‌کنیم. شل سنگاپور به عنوان شرکتی که مدت‌ها در این کشور حضور داشته، نقش مهمی در حمایت از جاه‌طلبی‌های دولت ایفا می‌کند؛ اگرچه امروزه حضور گسترده ما در بخش انرژی سنگاپور رد پای کربن را به همراه دارد». آو کاپنگ، رئیس شرکت‌های شل در سنگاپور گفت: «کسب‌وکارهای ما در سنگاپور باید تکامل یابند و متحول شوند. بنابراین اگر می‌خواهیم به بلندپروازی خود برای پیشرفت از طریق انتقال انرژی برسیم، باید همین حالا اقدام کنیم.» به‌گفته رئیس شل سنگاپور این شرکت از سه محور به این انتقال سرعت می‌بخشد: ابتدا تقویت نقاط قوت تجارت یکپارچه؛ دوم ارائه راهکارهای کاهش تولید کربن برای مشتریان در بخش‌هایی که همچنین از ارکان مهم اقتصاد سنگاپور هستند و درنهایت همکاری با ذینفعان اصلی برای ایجاد تغییرات پایدار.
پنگ در ادامه گفت: «در حال تغییر تجارت تولیدی خود هستیم و آن را برای آینده جدید مناسب‌سازی می‌کنیم بنابراین سایت تولید پائولو بوکوم یکی از شش پارک انرژی و مواد شیمیایی شل خواهد بود. ما ظرفیت پردازش روغن پایه خود را به نصف کاهش می‌دهیم و هدف ما کاهش قابل توجه انتشار دی‌اکسیدکربن است. استفاده مجدد از سایت بوکوم نه تنها شامل تغییرات قابل توجهی در تنظیمات پالایشگاه ما می‌شود، بلکه سبب افزایش سرمایه‌گذاری در دارایی‌ها و به‌شکل قابل‌توجهی در نیروی انسانی می‌شود. برنامه دیجیتالی‌سازی در سراسر سایت که هدف آن تغییر شیوه کار خواهد بود، در حال اجرا است.
همچنین کار برای مطالعه تولید محصولات مقاوم در برابر انتقال انرژی ازجمله سوخت‌های پاک‌زیستی و تخصص‌های دیگر مانند فناوری نوین تولید قیر آغاز شده است. همچنین در حال بررسی احتمال استفاده از مواد اولیه مختلف در آینده هستیم که براساس مواد اولیه تجدیدپذیر مانند مواد شیمیایی بازیافت شده خواهد بود». سایر تلاش‌های مربوط به کربن‌زدایی مربوط به روغن‌هایی است که توسط رئیس شل سنگاپور برشمرده شده‌اند و شامل گسترش استفاده از انرژی خورشیدی در سایت‌ها ازجمله بررسی تولید انرژی خورشیدی در مقیاس مطلوب است. شل سنگاپور قبلا ظرفیت استفاده از انرژی خورشیدی را در کارخانه تائوس، پایانه توزیع پاندان «Pandan» و سایت هوانوردی سلتار «Seletar» با ظرفیت بیش‌از 3 مگاوات در پیک (MWp) اجرا کرده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    جه ربطی به پالایشگاههای ایران داشت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =