ترافیک در تهران

پلیس مسئول ایجاد این بسترها نیست و دستگاه‌هایی مثل شهرداری و بخش‌های دیگر باید این بسترها را فراهم کنند و پلیس باید ترافیک را مدیریت کند و بسترها برایش فراهم باشد. ما این موضوع را دنبال می‌کنیم و جلساتی هم در این زمینه داشتیم.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایسنا،فرمانده انتظامی تهران بزرگ بر ضرورت تغییر ساعات طرح ترافیک در پایتخت تاکید کرد.

سردار حسین رحیمی درباره ترافیک در معابر پایتخت که از نیمه دوم سال و به خصوص در ساعات آغازین روز و عصرها افزایش چشمگیری پیدا کرده است، گفت:‌ حجم ترافیک در معابر شهر تهران و به خصوص ترافیک عصرگاهی بالا رفته و ما از نگرانی مردم در این زمینه باخبریم. علت اصلی افزایش ترافیک به خصوص در عصر و هنگام شب نیز حجم خودروهاست و از طرفی دیگر نیز طول روز کوتاه شده و ساعت طرح ترافیک هم کوتاه است، همین موضوع سبب شده تا به یک باره یک حجم سنگینی از ترافیک را به خصوص در هنگام عصر و شب مشاهده کنیم.

رحیمی با تاکید بر اینکه حتما باید تغییری جدی در ساعات اجرای طرح ترافیک در تهران انجام شود، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا هم پیگیر این است که محدودیت‌ها کمتر شود، به همین دلیل نیز حتما ما باید یک تغییری را در ساعات اجرای طرح ترافیک در شهر تهران بدهیم.

رییس پلیس پایتخت اضافه کرد:‌ با توجه به این موارد ما درخواستمان را در این خصوص مطرح کردیم و جزو افرادی هستیم که معتقدیم باید برای آن فکری شود و وضعیت را سر و سامان بدهیم.

وی به موضوع حمل و نقل عمومی نیز اشاره کرد و گفت: در بحث مترو و اتوبوس مراجعات در زمان کرونا تقریبا نصف شد و حالا کم کم داره این روند در حال افزایش است. بخشی از ترافیک هم ناشی از افزایش استفاده از خودروی شخصی در زمان شیوع کروناست. باید در این خصوص هم چاره‌ای اندیشیده شود.

رحیمی درباره وظایف دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی در این حوزه نیز گفت:‌ تمام دست اندرکاران باید بسترها و زمینه‌ها را فراهم کنند. پلیس مسئول ایجاد این بسترها نیست و دستگاه‌هایی مثل شهرداری و بخش‌های دیگر باید این بسترها را فراهم کنند و پلیس باید ترافیک را مدیریت کند و بسترها برایش فراهم باشد. ما این موضوع را دنبال می‌کنیم و جلساتی هم در این زمینه داشتیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: ترافیک تهران به خصوص در عصرها و ساعات ابتدایی شهر کلافه کننده شده و ما باید به عنوان مسئولان دور هم جمع شویم و یک فکری برای حل این مشکل کنیم. به ویژه آنکه با توجه لغو دورکاری و در روزهای آینده بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس این روند افزایش نیز خواهد داشت.

وی در پایان تاکید کرد که باید با مشارکت تمام دستگاه‌ها یک بسته جدید برای ترافیک در تهران پیش‌بینی شود که شامل موارد متعددی از جمله تقویت حمل و نقل عمومی، تامین سرویس ادارات، تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک و... باشد و با اجرای آن بتوان ترافیک را سرو و سامان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =