هک شدن

صف‌های طولانی در ایستگاه‌های سوخت‌رسانی درپی مشکل فنی بود که در شبکه این سیستم به وقوع پیوست و مانع استفاده از سهمیه سوخت در این ساعات شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،صف‌های طولانی در ایستگاه‌های سوخت‌رسانی درپی مشکل فنی بود که در شبکه این سیستم به وقوع پیوست و مانع استفاده از سهمیه سوخت در این ساعات شد. تصور کنید به پمپ‌بنزین مراجعه می‌کنید و از ظرفیت کارت سوخت اطمینان دارید، کارت را داخل دستگاه پمپ قرار می‌دهید؛ اما متاسفانه امکان استفاده از سهمیه کارت وجود ندارد. در لحظه اول هر فردی نسبت به مشکل کارت‌های RFID سهمیه‌بندی سوخت شک می‌کند، اگرچه این‌گونه مشکلات موقتی و گذراست اما نه تنها برای عدم تکرار آن باید چاره‌اندیشی کرد بلکه باید جلوی سوءاستفاده از بحران در چنین شرایطی را گرفت. هک شدن ایستگاه‌های سوخت‌رسانی؛ ابتدا ساعت ۱۲ و ۳۸ دقیقه روز گذشته روی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) قرار گرفت، اما در چند دقیقه این خبر از صفحات وب‌سایت این خبرگزاری حذف شد و حتی در اعلامیه‌ای ایسنا اعلام کرد وب‌سایت این خبرگزاری نیز مورد نفوذ هکرها قرار گرفته و خبر درج‌شده توسط یک هکر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفته است. البته درنهایت مرکز فضای مجازی درخصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور اطلاعیه‌ای صادر و حمله سایبری در ساعت ۱۱ صبح را تایید کرد. خوشبختانه در چند ساعت این مشکل برطرف شد اما در این مدت برای سوخت‌رسانی مجبور به پرداخت نقدی هزینه سوخت و عدم استفاده از سهمیه ۱۵۰۰ تومانی بودیم. برخی شایعات نیز دلایل این حمله را مرتبط با طرح پیشنهادی افزایش قیمت بنزین دانستند، اما فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اختلال پیش‌آمده در جایگاه‌های سوخت کشور گفت: «محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس پیگیر موضوع شد و به کمیسیون انرژی دستور دنبال کردن این اتفاق را داده است.»
وی ادامه داد: «شایعات مربوط به احتمال گران شدن سوخت در فضای مجازی کذب محض است.» احمد وحیدی، وزیر کشور نیز در آئین تکریم و معارفه استاندار گلستان در جمع خبرنگران اظهار کرد: «اختلالی در سیستم پمپ‌بنزین‌ها به وجود آمد که به ناچار مجبور به ارائه خدمات بنزین به شکل آفلاین شدیم.» البته در آن زمان او به این نکته اشاره کرد که مشکل فنی بوده و به سرعت برطرف خواهد شد. وزیر کشور تاکید کرد: «هیچ قصدی برای اضافه کردن قیمت بنزین نیست و همه سهمیه‌ها محفوظ است.» اما در کنار مشکلات ایجادشده گزارش‌هایی از افزایش قیمت کرایه تاکسی‌های اینترنتی در رسانه‌ها منتشر شد که در صورت صحت این ادعاها، می‌توان به سوءاستفاده آشکار از وضعیت بحرانی حوزه حمل‌ونقل اشاره کرد که به طور قطع از ذهن مخاطب به‌سادگی پاک نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =