نسل هفتم SL کلاس

SL کلاس تا سال 2020 در شش نسل به بازار آمد تا این‌که اواخر سال میلادی گذشته بود که تصاویر جاسوسی و رندرهای دیجیتالی بسیاری از SL کلاس نسل هفتم منتشر شد. سرانجام طی شش روز گذشته کمپانی مرسدس‌بنز به‌صورت رسمی از نسل هفتم SL کلاس رونمایی کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،SL کلاس میراث با ارزش مرسدس‌بنز طی 67 سال است. نسل اول این کوپه اسطوره‌ای مرسدس‌بنز با طراحی منحصربه‌فرد و درهای خاص موسوم به‌گالوینگ توانست جزو محبوب‌ترین و خاص‌ترین کوپه‌های جهان شود. SL کلاس تا سال 2020 در شش نسل به بازار آمد تا این‌که اواخر سال میلادی گذشته بود که تصاویر جاسوسی و رندرهای دیجیتالی بسیاری از SL کلاس نسل هفتم منتشر شد. سرانجام طی شش روز گذشته کمپانی مرسدس‌بنز به‌صورت رسمی از نسل هفتم SL کلاس رونمایی کرد.

کوپه رودستر محبوب مرسدس‌بنز با ظاهری خاص معرفی شد

مرسدس‌ با طراحی جسورانه

SL جدید برپایه و اساس پلت‌فرم جدیدی شکل گرفته که سازه بدنه آن از کامپوزیت و آلومینیوم است. براساس آنچه کمپانی مرسدس‌بنز اعلام کرده، این متریال جدید سبب کاهش وزن و چابک شدن این کوپه رودستر می‌شود. استفاده از این پلت‌فرم جدید 270 کیلوگرم وزن خودرو را کاهش داده و این مساله سبب ایجاد مرکز ثقل بهتر برای این کوپه رودستر مرسدس‌بنز شده است. از نظر طراحی بدنه با نگاهی به‌پروفیل خودرو این حس به‌خوبی تداعی می‌شود که این مدل تنها برای سرعت ساخته شده است. این حس داینامیک و سیال بودن با خطوط نرم و بدنه سیال و تناسباتی به‌مراتب بهتر از نسل قبل به‌خوبی القا می‌شود. با نگاهی به‌پروفیل خودرو طراحی مشابه کوپه پرفورمنسی مرسدس‌بنز یعنی AMG GT به‌چشم می‌خورد که در نسخهSL63 AMG با رینگ‌های 20 و 21 اینچی موجب هیجان بسیار در مخاطب می‌شود. کمپانی مرسدس‌بنز SL کلاس جدید را تنها در دو مدل به‌بازار عرضه می‌کند؛ نسخه قدرتمند و پرفورمنسی آن SL63 AMG و نسخه دیگر که SL55 AMG نام دارد. هر دو خودرو از پوزه کشیده و تهاجمی برخوردارند و در هر دو نسخه پوزه کشیده با چراغ‌های باریک زاویه‌دار مشابه CLS، خطوط برجسته روی کاپوت، جلوپنجره عریض AMG با خطوط عمودی و ورودی هوای فعال درون سپر، کاملا خشن و تهاجمی است. اما درنسخه SL63 AMG رنگ آینه‌ها مشکی پیانویی بوده و ورودی‌هوا روی گلگیر و زیررکابی به‌رنگ مشکی در آمده تا حس اسپرت بودن را در این کوپه رودستر دوچندان کند. در نمای عقب نیز شاهد چراغ کشیده باریک با LED و گرافیک ستاره‌ای هستیم که سبک طراحی آشنای مرسدس‌بنز که پیش‌تر در سدان فول‌سایز لاکچری این کمپانی یعنی S کلاس W223 شاهد بودیم را به‌خوبی به‌تصویر می‌کشد. این ظرافت در طراحی و حجم‌پردازی صریح، نمای شیک و پرستیژ خاصی را به SL می‌بخشد که در اوج اسپرت و هیجان‌انگیز بودن، ظرافت و زیبایی خود را حفظ کرده است. در نسخهSL55 AMG خروجی دوبل مربع‌شکل در دو طرف سپر با روکش کروم لوکس‌تر به‌نظر می‌رسد. اما درنسخه SL63 AMG استفاده از دیفیوزر فیبرکربن و زیرسپر مشکی پیانویی هیجان بیش‌تری به‌خودرو می‌بخشد. استفاده از دستگیره‌های پنهان i شکل آیرودینامیکی که در S کلاس W223 وجود دارد و دیفیوزر فعال و ورودی‌هوای فعال در جلو ضریب درگ این خودرو را به 0.31 رسانده است. برخلاف نسل ششم SL در این نسل طراحان مرسدس‌بنز از سقف پارچه‌ای (جایگزین سقف فلزی) استفاده کرده‌اند. دراین‌باره گوردن واگنر، مدیر طراحی مرسدس‌بنز می‌گوید: «سقف پارچه‌ای با متریال جدید می‌تواند نسبت به‌سقف هاردتاپ (فلزی) عملکرد خودرو را بهبود بخشد و بدنه‌ سیال SL جدید با سقف پارچه‌ای حس داینامیک‌تر، مدرن‌تر و البته چابک‌تری را به‌این خودرو می‌دهد. SL جدید رگه‌های AMG را با خود یدک می‌کشد که هیجان بالایی را به‌مخاطب خود القا می‌کند.» همین مساله سبب شده است وزن این کوپه رودستر اسپرت دو کیلوگرم کاهش یابد. همچنین این سقف پارچه‌ای تا سرعت 60 کیلومتر برساعت ظرف 15 ثانیه باز و بسته می‌شود. رینگ 20 اینچی آلیاژی پنج‌پره دوبل Y شکل به‌صورت استاندارد و 21 اینچی 10 پره Y شکل فورج AMG نیز برای SL63 AMG قابل سفارش است. همچنین جالب است بدانید که پس از چند نسل، این نسل از SL کلاس به‌صورت 2+2 یا چهارسرنشین راهی ‌بازار خواهد شد.

کوپه رودستر محبوب مرسدس‌بنز با ظاهری خاص معرفی شد

کابین مدرن با طراحی هوشمندانه

کابین SL جدید را در یک عبارت باید خلاصه کرد: مدرن و فوق‌پیشرفته! در کنار مدرن بودن کابین سبک کلاسیک مرسدس‌بنز نیز در اوج خود به‌نمایش گذاشته شده است. طراحی توربین یا دریچه‌های کروی‌شکل برای سیستم تهویه‌مطبوع حس کلاسیکی را به‌سرنشینان القا می‌کند و نمایشگر 12.3 اینچی با طراحی منحصربه‌فرد برای کلاستر (مجموعه پشت پنل) در مقابل راننده تعبیه شده و با نمایشگر 11.9 اینچی لمسی عمودی کنسول میانی، فضای کاملا مدرن و هوشمندی را به‌ارمغان آورده است. برخلاف دو مدل الکتریکی جدید مرسدس‌بنز EQS و EQE در این خودرو خبری از هایپراسکرین بزرگ مرسدس‌بنز نیست. بلکه یک نمایشگر 11.9 اینچی لمسی عمودی با سیستم ارتباط کاربری مرسدس‌بنز MBUX تعبیه شده که تمام تنظیمات سیستم‌های الکترونیکی خودرو را دراختیار راننده و سرنشینان می‌گذارد. در نسخهSL55 AMG صندلی‌های راحت با روکش آلکانترا و دو ماساژور برای صندلی‌های جلو طراحی شده؛ اما در نسخه SL63 AMG دو صندلی اسپرت و ارگونومی طراحی شده که در هفت رنگ داخلی برای مشتریان قابل سفارش است. در نسخه SL55 AMG از دکوراتیو کروم استفاده شده؛ اما در نسخه SL63 AMG از کروم مشکی‌رنگ بهره گرفته شده تا فضای کاملا اسپرتی را به‌وجود آورد. غربیلک‌فرمان جدید مرسدس‌بنز با دو پدال شیفتر بزرگ درپشت آن طراحی شده تا رانندگی با این کوپه اسپرت پرفورمنسی جدید مرسدس‌بنز را هیجان‌انگیز کند. هداپ دیسپلی جدید با نمایشگر بزرگ در جلو طراحی شده تا تمام اطلاعات حرکتی و دینامیکی و علائم ترافیکی را در اختیار راننده بگذارد.

کوپه رودستر محبوب مرسدس‌بنز با ظاهری خاص معرفی شد

قلب تپنده‌ای که قوی می‌تپد!

خبر خوش برای اسپرت‌دوستان و طرفداران مرسدس‌بنز این‌که در هر دو نسخه SL جدید خبری از موتور شش سیلندر نیست و درنسخه SL55 AMG موتور هشت‌سیلندر با آرایش وی‌شکل بای-توربو موسوم به M177 نصب شده است. این موتور درنسخه SL55 AMG حداکثر می‌تواند 469 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتون‌متر گشتاور را تولید کند. اما درنسخه قوی‌تر این کوپه رودستر پرفورمنسی یعنی SL63 AMG همین موتور با اندک‌تغییراتی در پروگرامینگ ECU، تغییراتی در پاشش سوخت و زمان‌بندی متغیر هوشمند سوپاپ‌ها، می‌تواند حداکثر 577 اسب‌بخار قدرت و حداکثر 800 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. براساس آنچه کمپانی مرسدس‌بنز اعلام کرده، این پیشرانه با بلوکه سیلندر و سرسیلندر آلومینیومی و سوپاپ‌های تیتانیومی همراه است. این ساختار توانسته نسبت قدرت به‌چگالی را بالاتر برده و راندمان حجمی را افزایش دهد. همچنین جالب است بدانید که در این موتور از توربوشارژ الکتریکی استفاده شده که طراحی این سیستم پرخوران به‌شتاب بهتر و گشتاور بالاتر موتور منتهی می‌شود. هر دو پیشرانه به‌گیربکس 9 سرعته اسپیدشفت AMG مرسدس‌بنز تجهیز شده‌اند تا قدرت را با سامانه فورماتیک پلاس که دارای کنترلر الکترونیکی هوشمند است، به‌چهارچرخ منتقل کند. دردانه اسپرت مرسدس‌بنز در نسخه SL55 AMG شتاب صفر تا 100 کیلومتربرساعت 3.8 ثانیه‌ای دارد و درنسخه SL63 AMG شتاب اولیه را در 3.5 ثانیه به‌دست می‌آورد. حداکثر سرعت رسمی اعلام‌شده برای SL55 AMG 295 کیلومتربرساعت است. این سرعت برای نسخه قوی‌تر آن یعنی SL63 AMG حداکثر به 317 کیلومتربرساعت می‌رسد.

کوپه رودستر محبوب مرسدس‌بنز با ظاهری خاص معرفی شد

ویژگی منحصربه‌فرد

سیستم تعلیق از دامپرهای هیدروپنوماتیکی بهره می‌برد و در محور جلو از دابل ویشبون و درمحور عقب از فورلینک برخوردار است. این ساختار سیستم تعلیق با سیستم کنترل سواری AMG سواری نرم و باکیفیتی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و از سیستم کاهش‌دهنده ارتعاش فعال در این خودرو به‌منظور ایجاد سواری باکیفیت برای سرنشینان SL جدید استفاده شده است. شش حالت رانندگی اسلایپری (لغزنده)، کامفورت (راحت)، اسپرت، اسپرت‌پلاس، ایندیویچوال (منحصربه‌فرد) و ریس (مسابقه‌ای) برای این خودرو در نظر گرفته شده است. در زمان استفاده از حالت اسپرت و اسپرت‌پلاس میزان فنریت سخت‌تر می‌شود و به‌دلیل کشسانی کمتر، سواری خودرو خشک می‌شود. در این حالت پایداری با سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP هماهنگ شده و به‌دلیل مرکز ثقل پایین‌تر، با بهترین حالت پایداری مواجهیم. از سوی دیگر SL جدید مجهز به‌سیستم ارتباط خودرو با خودرو Car-to-X است تا با توجه به‌عملکرد این سیستم ایمنی خودرو را بالاتر نگه دارد. همچنین کروزکنترل هوشمند، سامانه پیشگیری از برخورد، سیستم کمکی رانندگی پیشرفته و سیستم ترمز اضطراری نیز جزو مهم‌ترین آپشن‌های ایمنی این کوپه رودستر اسپرت است.

قیمت و زمان عرضه

پیش‌فروش این رودستر کوپه مرسدس‌بنز از ماه جاری میلادی آغاز شده و درحال حاضر اطلاعات دقیقی از قیمت و زمان عرضه این خودرو منتشر نشده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بنز دوست IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    ای کاش درهای گالوینگ روی این مدل می موند تنها میراث با ارزش مرسدس
  • برخورداری IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    دیزاین اصلا خوب نیست حال نکردم باهاش چراغ هاش خوبه ولی جلوپنجرهش دیگه بنز نیس ولی ای کاش پراید ما هم یاد بگیره

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =