لاماری

به گفته رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی شرکت خصوصی پارس آرین موتور به زودی سومین خط تولید خودروی مونتاژ چینی را در شهرستان خمین آغاز خواهد کرد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایسنا،علیرضا نظری در مورد راه‌اندازی خط تولید خودروی لاماری در شهر خمین اظهار کرد: با توجه به سفر مقام معظم رهبری در دهه ۸۰ به شهرستان خمین و با توجه به طرح توسعه این شهرستان در برنامه سوم و چهارم توسعه، ایجاد یک مجموعه تولید خودرو تحت پوشش سایپا و تولید سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه مصوب شده بود که به دلایل مختلفی اجرایی نشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی اضافه کرد: خط تولید خودروی لاماری به ۵۰ هزار دستگاه و در نهایت به ۵۰۰۰ دستگاه کاهش پیدا کرد و در نهایت به مجموعه‌های دیگری واگذار شد. پس از چندی به طور کلی تولید خودروی بومی در این شهرستان منتفی شد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در خصوص راه‌اندازی خط تولید خودروی لاماری در این شهرستان گفت: اخیرا شرکت خصوصی پارس آرین موتور تصمیم گرفته که مجموعه بالا را خریداری کند و بحث تولید خودرو از راه مونتاژ را جدی بگیرد. این شرکت در طی دو سال گذشته کار را شروع کرده و خودروهای ون ۱۶ صندلی و پس از آن خودروی کامیونت را تولید کردند. اخیرا پیگیر هستند تا خط سوم تولید را با خودروی لاماری آغاز کند. این خط تولید با یک شرکت چینی طرف قرارداد است. هم‌اکنون سوله‌های لازم تجهیز شده و آماده است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که این شرکت اخیرا با مشکلاتی مواجه بوده است، اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های اخیری که انجام شد و البته سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به این شهرستان گره کار باز شد و ان‌شاءالله به زودی خط سوم تولید این شرکت راه‌اندازی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =