تندر 90

برای بررسی کیفیت و استهلاک خودروهای مختلف، از برخی معیارها استفاده می‌شود و تعداد مراجعه به‌تعمیرگاه، میزان افت قیمت و تعویض قطعات از معیارهایی هستند که برای کم‌استهلاک بودن و کیفیت یک خودرو می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،هیچ‌کس دوست ندارد به‌خاطر خرابی‌های مکرر خودرو خود بیش‌تر وقتش را در تعمیرگاه بگذراند و خراب ‌شدن خودرو در مکان و زمان‌های مختلف، اتفاق ناخوشایندی است که بسیاری از ما با آن مواجه شده‌ایم. پس از تحریم‌ها و با گران شدن و کمبود قطعات این موضوع اهمیت بیش‌تری نیز پیدا کرده است. یک راهکار مناسب برای رفع این مشکلات، استفاده از خودروهایی است که از استهلاک کمی برخوردارند. «دنیای‌خودرو» با بررسی کم‌استهلاک‌ترین خودروها، به‌چند خودرو وارداتی و دو خودرو تولید داخل رسیده است. برای این‌که بتوان کم‌استهلاک‌ترین خودروهای بازار را مشخص کرد، در ابتدا باید تعریف مشترکی از استهلاک داشت و معیارهای بررسی خودرو کم‌استهلاک را بررسی کرد. از طرفی برای بررسی کیفیت و استهلاک خودروهای مختلف، از برخی معیارها استفاده می‌شود و تعداد مراجعه به‌تعمیرگاه، میزان افت قیمت و تعویض قطعات از معیارهایی هستند که برای کم‌استهلاک بودن و کیفیت یک خودرو می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

هوندا آکورد
هوندا آکورد برای نخستین‌بار در دهه 90 میلادی وارد بازار ایران شد. به‌طوری که اگر به‌فضای مجازی فروش خودرو سری بزنید، می‌توانید هنوز هم آگهی‌های فروش این خودرو را مشاهده کنید که نشان از کیفیت بالای آن دارد. پس از برجام و رفع تحریم‌ها، مجددا واردات این خودرو به‌کشور از سر گرفته شد و این درحالی است که شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا به‌تولید مدل‌های باکیفیت و بادوام مشهور است و هوندا آکورد نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از موارد بسیار مهمی که استهلاک خودروها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد، پایداری فنی بالای موتور خودرو است و هوندا آکورد از این لحاظ جزو بهترین مدل‌های بازار ایران و حتی جهان محسوب می‌شود. هزینه نگهداری این خودرو بسیار پایین بوده و تاکنون موتور آن دچار مشکل اساسی نشده است. به‌عنوان‌ مثال بررسی مدل 2015 آن نشان می‌دهد این خودرو پس از حدود شش‌سال بیش از 60 درصد ارزش خود را حفظ کرده و تقریبا به‌میزان هفت‌هزار و 700 دلار نیز افت قیمت داشته است.

تویوتا راوفور
یکی از دلایل اصلی انتخاب تویوتا راوفور از سوی مشتریان، استهلاک پایین آن درمقایسه با رقبای دیگر است و پیشرانه این خودرو به‌خوبی طراحی و بهینه‌سازی شده است و به‌همین دلیل با انواع بنزین‌ها با درجات کیفی گوناگون به‌خوبی کار می‌کند و دچار خرابی‌های مختلف نمی‌شود. قطعات مصرفی آن نیز به‌گونه‌ای طراحی و تولید شده‌ که دوام بالایی دارد و در درازمدت کیفیت خود را از دست نمی‌دهد. با توجه به‌موارد گفته‌شده، تویوتا راوفور در کلاس خود جزو کم‌استهلاک‌ترین خودروها شناخته می‌شود. به‌عنوان مثال بررسی مدل 2015 آن نشان می‌دهد که این خودرو پس از حدود شش سال بیش از 70 درصد ارزش خود را حفظ کرده و تقریبا به‌میزان هفت‌هزار و 700 دلار نیز افت قیمت داشته است.

هیوندای سوناتا
هیوندای سوناتا کیفیت ساخت بسیار خوب و مطلوبی دارد و یک رقیب قدرتمند برای محصولات دیگر شرکت‌های خودروسازی دنیا محسوب می‌شود. مواد باکیفیت به‌کاررفته در ساخت بدنه و همچنین طراحی بسیار خوب بخش داخلی کابین خودرو، میزان خرابی آن را بسیار پایین آورده و وجود یک ستون میانی مستحکم سبب شده است حتی پس از سال‌ها استفاده، زیبایی ظاهر آن حفظ شود. سیستم تعلیق این خودرو نیز نقش بسزایی در جلوگیری از وارد آمدن ضربه به‌کابین خودرو دارد و از به‌اصطلاح جدا شدن و از هم گسستگی ساختار آن جلوگیری کرده ‌است. استفاده طولانی‌مدت از خودرو درمسیرهای مختلف منجر به‌تغییر ساختار اولیه آن نمی‌شود و هیوندای سوناتا انتخاب کسانی است که قصد دارند برای مدت‌زمان طولانی خودرو خود را حفظ کنند. به‌عنوان‌ مثال بررسی مدل 2015 آن نشان می‌دهد که این خودرو پس از حدود شش سال بیش از 60 درصد ارزش خود را حفظ کرده و تقریبا به‌میزان هفت‌هزار و 500 دلار نیز افت قیمت داشته است.

هوندا سیویک
هوندا سیویک یکی دیگر از خودروهای باکیفیت شرکت هونداست که از استهلاک بسیار پایینی برخوردار است. این خودرو برای نخستین‌بار در سال 1972 طراحی و تولید شده و طی این سال‌های طولانی ایرادهای آن برطرف و بر کیفیت آن افزوده‌ شده است. درحال حاضر این خودرو یکی از کم‌استهلاک‌ترین و باکیفیت‌ترین خودروهای بازار است و قطعات موتور آن از مواد درجه‌یک تهیه ‌شده‌ و گروه طراحی شرکت هوندا برای طراحی آن‌ها زمان زیادی را صرف کرده است. موارد گفته‌شده سبب شده است یک خودرو بی‌نقص به‌بازار عرضه‎ شود. به‌عنوان ‌مثال بررسی مدل 2015 آن نشان می‌دهد که این خودرو پس از حدود شش سال بیش از 65 درصد ارزش خود را حفظ کرده و تقریبا به‌میزان شش‌هزار و 100 دلار نیز افت قیمت داشته است.

تویوتا کرولا
بدنه تویوتا کرولا دارای طراحی بسیار مناسبی است و از استحکام بالایی نیز برخوردار است. هنگام برخورد با موانع بسیار محکم و یا در تصادفات رانندگی، نیروی تولیدشده به‌طور مناسب بین بدنه و ستون‌های کابین این خودرو توزیع ‌شده و از وارد شدن صدمات جدی به‌آن جلوگیری می‌کند. اگر قصد خرید این خودرو را دارید به‌شما اطمینان می‌دهیم که موتور آن برای چندین سال بدون هیچ‌مشکلی کار خواهد کرد. به‌عنوان ‌مثال بررسی مدل 2015 آن نشان می‌دهد که این خودرو پس از حدود شش سال بیش از 70 درصد ارزش خود را حفظ کرده است. این خودرو تقریبا به‌میزان پنج‌هزار و 600 دلار نیز افت قیمت داشته و تویوتا کرولا بهترین امتیاز را هم از لحاظ حفظ ارزش و هم از بابت افت قیمت کسب کرده ‌است.

کم‌استهلاک‌ترین خودروهای تولید داخل
با بررسی کم‌استهلاک‌ترین خودروهای تولید داخل که از تعداد بالایی برخوردار بوده و بیش‌تر قطعات آن‌ها در داخل کشور طراحی و تولید می‌شوند تنها به‌دو مدل می‌رسیم. خودروهای داخلی را می‌توان به‌دو دسته تقسیم کرد. دسته اول خودروهایی که بیش‌تر قطعات آن‌ها در داخل کشور تولید می‌شود و دسته دوم مدل‌های مونتاژی که تقریبا همه قسمت‌های خودرو توسط شرکت سازنده تولید می‌شوند و شرکت داخلی تنها وظیفه مونتاژ آن‌ها را بر‎عهده دارد. خودروهای دسته اول به‌دلیل کیفیت پایین قطعات و طراحی نامناسب استهلاک بالایی دارند؛ اما دسته دوم به‎دلیل کیفیت بهتر قطعات و طراحی خوب آن‌ها دارای استهلاک کمتری هستند.

تندر 90 یا ال ۹۰
تندر 90 که در بازار ایران به ال 90 مشهور است یکی از کم‌استهلاک‌ترین خودروهای بازار است که در داخل کشور و در تیراژ بالا تولید شده است. شاید ظاهر ال ۹۰ برای بسیاری از افراد جذابیت زیادی نداشته باشد، اما کیفیت ساخت خوب آن سبب شده است از محبوبیت زیادی برخوردار باشد. به‌عقیده بسیاری از کارشناسان، ال ۹۰ کمترین استهلاک را در میان خودروهای داخلی دارد و برای اشخاصی که توانایی خرید خودروهای گران‌قیمت را ندارند و به‌دنبال یک خودرو باکیفیت هستند، ال ۹۰ یک گزینه مناسب است.

مزدا ۳ نیو
قبل از تحریم‌های اخیر، مزدا ۳ نیو توسط گروه بهمن با تیراژ نسبتا بالا مونتاژ می‌شد و از قیمت مناسب و کیفیت بسیار خوبی برخوردار بود. در این خودرو به‌جای تسمه‎تایم از زنجیر تایم استفاده‌ شده است و یکی از مشکلات رایج برای هر خودرویی، پاره شدن تسمه‌تایم و خسارت‌های ناشی از آن است. طول عمر زنجیر‎تایم بسیار بیش‌تر از تسمه‌تایم است و احتمال پاره شدن آن بسیار کمتر از تسمه‌تایم است. علاوه‌بر این کیفیت بسیار خوب قطعات و طراحی فوق‌العاده، آن را به‌یکی از کم‌استهلاک‌ترین خودروهای بازار تبدیل کرده است.

جمع‌بندی بررسی کم‌استهلاک‌ترین خودروهای بازار

بیش‌تر خودروهای ژاپنی از استهلاک پایینی برخوردارند و محصولات تویوتا، هوندا و مزدا به‌ترتیب کم‌استهلاک‌ترین مدل‌ها محسوب می‌شوند. البته بسیاری از خودروهای تولیدشده توسط شرکت‌های کره‌ای مانند هیوندای نیز استهلاک پایینی دارند و در این فهرست خبری از خودروهای به‌اصطلاح اسپرت نیست. این موضوع به‌این دلیل است که خودروهای اسپرت استهلاک بالایی دارند؛ بخصوص آلمانی‌ها که واقعا بالاترین استهلاک را دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =