کد خبر: 237665
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
امانی

رییس سازمان راهداری از تامین موتور قرارداد تولید کامیون در داخل توسط شرکت‌های چینی خبر داد و گفت:سازمان راهداری ۱۳ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از تسنیم، داریوش امانی در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص روند نوسازی کامیون های فرسوده با ظرفیت تولید کنندگان داخلی و اینکه آیا در موضوع امضای قرارداد با دو شرکت داخلی بررسی های لازم صورت گرفته بود، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در صنعت خودرو روی داده و تلاش شده از ظرفیت داخلی برای نوسازی ناوگان کامیون استفاده شود.

وی افزود: در این راستا قرارداد 1000 دستگاه با شرکت ماموت و 5000 دستگاه با ایران خودرو امضا شده است. به دنبال تامین منابع مالی این قراردادها هستیم.

وی تصریح کرد: سازمان راهداری همواره به دنبال حمایت از تولیدکنندگان داخلی بوده است. در این زمینه نیز طی قراردادی با شرکت هپکو برای این شرکت منابع مالی را تأمین کردیم و خط تولید این کارخانه مجددا فعال شده است.

وی با بیان اینکه قبل از تحریم ماموت در کشور کامیون اسکانیا تولید می کرد و ایران خودرو بنز، گفت: با توجه به اینکه تحریم هستیم عمدتا شرکت های چینی تامین کننده موتور کامیون‌های تولید داخل هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی و معضلات و ابزارهای اساسی برای ما قیر است، اضافه کرد: اگر این موضوع حل شود خیلی از پروژه ها انجام می شود. از مجلس برای عملیاتی شدن قیر رایگان را خیلی پیگیری کردیم.

امانی بیان کرد: متاسفانه در شش ماه دوم سال در تعداد کمی از استان ها می توانیم عملیات راهداری را انجام دهیم.

وی با یادآوری اینکه تهاتر قیر هم از امسال ممنوع است، اظهار کرد: سهم وزارت راه 7200 میلیارد تومان بوده است. به دلیل افزایش قیمت قیر در بورس، قرار شد قیر تحویلی به دستگاه های دولتی با قیمت 9.5 میلیون تومان به ازای هر تن محاسبه شود.

به گفته وی، سالانه حدود 2 میلیون تن قیر نیاز داریم که حدود 10 درصد قیر به سازمان راهداری تحویل می شود.

وی همچنین از بدهی حدود 13 هزار میلیارد تومان ی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به پیمانکاران خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =