باتری‌ های لیتیوم-یون کـریـسـل الـکـتـریـک (Kreisel Electric) اتریش و شِل

آژانس بین‌المللی انرژی تخمین زده است رشد خودروهای الکتریکی می‌تواند منجر به‌افزایش تقاضا برای لیتیوم شود. این سازمان اعلام کرده است با ادامه این روند احتمالا تا سال 2030 تقاضا برای لیتیوم افزایش 40 برابری خواهد داشت.

به گزارش «اخبار خودرو»،آژانس بین‌المللی انرژی تخمین زده است رشد خودروهای الکتریکی می‌تواند منجر به‌افزایش تقاضا برای لیتیوم شود. این سازمان اعلام کرده است با ادامه این روند احتمالا تا سال 2030 تقاضا برای لیتیوم افزایش 40 برابری خواهد داشت. درنتیجه انجمنی برای ارائه تولیدکنندگان لیتیوم درجهان تشکیل شده است تا بتوانند زنجیره‌ای پایدار و مسئولانه در زمینه تولید لیتیوم دراختیار داشته باشند.
از میان کاربردهای فراوان باتری‌های لیتیومی، وسایل نقلیه الکتریکی و راه‌حل‌های ذخیره‌سازی انرژی به‌عنوان بزرگ‌ترین و سریع‌ترین بخش‌های درحال رشد شناخته می‌شوند. رشد سریع این دو بخش را می‌توان به‌دلیل گرایش تولیدکنندگان خودرو درسراسر جهان به‌تولید مدل‌های الکتریکی و خداحافظی آن‌ها با سوخت‌های فسیلی به‌منظور دستیابی به‌حمل‌ونقل پاک دانست.
پنج عضو موسس این انجمن شامل AMG Brazil، کمپانی لیتیوم گنفنــگ SQM، Orocobre و Pilbara Minerals هستند که بیش از نیمی از تولید جهانی لیتیوم را تشکیل می‌دهند. اهداف اصلی این انجمن، تبدیل شدن به‌منبع قابل اعتماد اطلاعات درمورد لیتیوم، ارتقای آگاهی و رسیدگی موثر به‌چالش‌های کلیدی پیش روی این صنعت است. سازمان جدید مرکزی و دبیرخانه این انجمن در انگلســـتان خواهد بود و رئیس این انجمن اعلام کرده است: «ما یک انجمن حرفه‌ای جــــــــهانی لیتیوم را به‌دو دلیل بزرگ ایجاد کرده‌ایم؛ نخست آن‌که قبلا چنین انجــــــــمنی وجود نداشت و لیتیوم کلید انقلاب جهانی انرژی فعلی است؛ زیر جهان به‌ســـــمت کربن صفر خالص درحال گذار است و رشد بی‌سابقه‌ای را دربازار لیتیوم رقم خواهد زد که می تواند توجه شدید رسانه‌ها، تنظیم‌کننده‌های دولتی و کاربران نهایی و سایر ذینفعان را به‌همراه داشته باشد.»
دبیر کل این انجمن نیز توضیح داد: «لندن به‌عنوان میزبان این انجمن، پلی بین دو تولیدکننده کلیدی این بازار یعنی استرالیا و آمریکای جنوبی و همچنین میزبان خدمات حرفه‌ای در سطح جهانی خواهد بود.»
عنصر لیتیوم سبک‌ترین عنصر از تمام اتم‌های فلزی است و سی‌وسومین عنصر رایج روی زمین است. مواد معدنی لیتیوم طبیعی نسبتا فراوان هستند و در بسیاری از کشورها یافت می‌شوند و درحال حاضر حدود هشت اپراتور صنعتی بزرگ در استرالیا، شیلی، آرژانتین، چین، برزیل، زیمبابوه و پرتغال وجود دارد که مواد خام لیتیوم را درمقیاس قابل توجهی تولید می‌کنند. به‌طور قطع با افزایش تقاضا برای لیتیوم بر تعداد تولیدکنندگان آن نیز افزوده خواهد شد.
طی سال‌های اخیر میزان استفاده از این ماده برای تولید باتری خودروهای برقی به‌شدت افزایش یافته است. هرچند شرکت‌های فناور به‌دنبال جایگزینی برای این ماده هستند، اما پیش‌بینی می‌شود میزان استفاده از لیتیوم طی دهه جاری به‌شدت رشد داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =