پورشه ماکان

پورشه یکی از شرکت‌های هلدینگ خودروسازی آلمان است و این شرکت خودروسازی در سال 1931 توسط شخصی به‌نام فردیناند پورشه بنا نهاده شد و فعالیت‌های تولیدی خود را تا اندازه بسیار زیادی بر خودروهای باکیفیت اسپرت و لوکس متمرکز ساخته است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،پورشه یکی از شرکت‌های هلدینگ خودروسازی آلمان است و این شرکت خودروسازی در سال 1931 توسط شخصی به‌نام فردیناند پورشه بنا نهاده شد و فعالیت‌های تولیدی خود را تا اندازه بسیار زیادی بر خودروهای باکیفیت اسپرت و لوکس متمرکز ساخته است.
دفتر مرکزی شرکت پورشه در شهر اشتوتگارت آلمان قرار دارد و تحت‌مالکیت فولکس‌واگن است که البته بیش‌تر سهام فولکس‌واگن نیز به‌هلدینگ خودروسازی پورشه SE تعلق دارد. ناگفته نماند که این خودروساز درجریان جنگ‌های جهانی هم نقش سازنده تعدادی تانک را به‌عهده داشته است.
این خودروساز نامی آلمانی از همان سال‌های شروع فعالیت خود تاکنون خودروهای لوکس و باکیفیت زیادی را تولید و به‌بازارهای جهانی عرضه کرده است. شماری از این محصولات به‌کشور ما نیز وارد شده‌اند و درسطح خودروهای گران‌قیمت خارجی، مورد استقبال گسترده‌ای نیز قرار گرفته‌اند. درکل می‌توان گفت خودروسازی‌های آلمانی و از جمله پورشه درشمار بهترین خودروسازهای جهان قرار دارند.

پورشه 911 کاررا
دربررسی پورشه‌های موجود در ایران، اول از همه به‌سراغ پورشه 911 کاررا می‌رویم. این یک خودرو لوکس، زیبا و تهاجمی است که تلفیق جذابی از طراحی کلاسیک و مدرن در آن به‌کار گرفته شده است. چراغ‌های بیضی‌شکل جلو تاثیر به‌سزایی در ایجاد شخصیت کلاسیک این خودرو دارند. همچنین طراحی مشابه کمان که در کاپوت و سقف خودرو شخصیت تهاجمی آن را تکمیل می‌کنند. پورشه 911 کاررا به‌یک موتور قدرتمند شش‌سیلندر 24 سوپاپ مجهز شده است که توان تولید حداکثر قدرت 345 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 390 نیوتون‌متر را دارد.
این موتور با همکاری گیربکس هفت‌سرعته خودکار PDK می‌تواند تنها در عرض پنج ثانیه شتاب خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر برساعت برساند که رکوردی درخور به‌حساب می‌آید. همچنین می‌توان با پورشه 911 کاررا سرعتی حدود 285 کیلومتر برساعت را تجربه کرد؛ سرعتی که شاید بسیاری از رانندگان ایرانی در آرزوی آن هستند. درمجموع این خودرو لوکس می‌تواند تجربه رانندگی ایمن و بسیار متفاوتی را رقم بزند و برای خرید پورشه 911 کاررا دربازار امروز خودرو کشور به‌بودجه‌ای حدود هفت‌میلیارد و 500 میلیون‌تومان نیاز خواهید داشت.

پورشه ماکان
دومین خودرو که لازم است در بررسی پورشه‌های موجود در ایران به‌آن اشاره کرد، پورشه ماکان است. پورشه ماکان برای نخستین‌بار در سال 2014 تولید و به‌بازارهای جهانی عرضه شد.
این کامپکت اس‌یووی زیبای پورشه دارای طرحی ورزشی و لوکس است و به‌این ترتیب برای جلب نظر قشر وسیعی از خریداران قابلیت دارد. درواقع از جوانان گرفته تا پا به‌سن‌گذاشته‌ها و خانواده‌ها می‌توانند پورشه ماکان را در میان گزینه‌های اصلی خرید خود قرار دهند. پورشه ماکان از یک موتور چهار سیلندری 16 سوپاپه بهره می‌گیرد که توان تولید حداکثر قدرت 252 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 370 نیوتون‌متر را دارد. ماکان با تکیه بر این موتور و گیربکس هفت‌سرعته PDK خود می‌تواند تا 230 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و تنها در عرض 6.7 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد. هرچند که عملکرد خودرو پورشه ماکان نسبت به‌پورشه 911 کاررا تا اندازه‌ای ضعیف‌تر است، اما باید توجه داشت که طبق قوانین و شرایط جاده‌ها و بزرگراه‌های کشور، درهرصورت استفاده از کل توان موتورهای این خودروها امکان‌پذیر نیست. پورشه ماکان را می‌توان با بودجه‌ای حدود شش‌میلیارد و 400 میلیون‌تومان خریداری کرد.

پورشه باکستر
درادامه به‌بررسی پورشه باکستر می‌رسیم. یک رودستر سایز متوسط که قابلیت بسیار بالایی درجلب رضایت قشر جوان جامعه دارد و این خودرو ورزشی و جوان‌پسند از یک طراحی بسیار متفاوت، تهاجمی و هیجان‌انگیز بهره می‌برد. طراحی باکستر در ضمن این‌که شباهت‌های نسبی زیادی با 911 کاررا دارد، اما دیزاینی منحصر به‌فرد بوده و جذابیت‌های خاص خود را دارد. این خودرو نیز به‌یک موتور شش‌سیلندر 24 سوپاپه مجهز شده است که توان تولید حداکثر قدرت 256 اسب‌بخاری و حداکثر گشتاور 290 نیوتون‌متری را دارد. پورشه باکستر نیز رکورد مطلوبی را از نظر شتاب‌گیری و حداکثر سرعت ثبت کرده و قادر است ظرف شش‌ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد. به‌این ترتیب هم از نظر طراحی و هم از نظر عملکرد می‌تواند نظر هرخریدار جوانی را به‌خود جلب کند. برای خرید پورشه باکستر به‌بودجه‌ای شش‌میلیاردتومانی نیاز است.

پورشه کاین S
پورشه کاین S یک کراس‌اوور لوکس، جذاب و مدرن است که امکانات و قابلیت‌های لازم برای استفاده قشرهای گوناگون و سلایق مختلف جامعه در آن تعبیه شده است. بنابراین نباید این خودرو را دربررسی پورشه‌های موجود در ایران از قلم انداخت. چراکه امروزه که اکثر اعضای جامعه تمایل به‌خودروهای کراس‌اوور دارند، پورشه کاین S گزینه‌ فوق‌العاده‌ای به‌حساب می‌آید. این خودرو در سال 2011 تولید و به‌بازار عرضه شد و به‌یک موتور هشت‌سیلندر 32 سوپاپه مجهز شده است. موتور کاین S با حجم 5000 سیسی می‌تواند حداکثر قدرت 400 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 500 نیوتون‌متر را تولید کند و به‌این ترتیب، موتور پورشه کاین S در همکاری با گیربکس هشت‌سرعته خودکار تیپ ترونیک S خود می‌تواند تنها درعرض شش ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد. برای خرید پورشه کاین S در ایران به‌بودجه‌ای حدود چهارمیلیارد و 200 میلیون‌تومان نیاز خواهید داشت.
پورشه کاین V6
از دیگر محصولات این شرکت پورشه کاین V6 است و این خودرو یکی دیگر از محصولات خانواده کاین است که در سال 2006 طراحی و سپس به‌بازارهای جهانی عرضه شد. کاین V6 به‌عنوان یک کراس‌اوور لوکس و تهاجمی از اکثر قریب‌به‌اتفاق امکانات و آپشن‌هایی که هر خانواده یا خریدار دیگری می‌تواند از یک خودرو در این کلاس انتظار داشته باشد، برخوردار است. پورشه کاین V6 به‌یک موتور شش‌سیلندری 24 سوپاپه مجهز شده که درمجموع 3600 سی‌سی حجم دارد. به‌این ترتیب می‌تواند حداکثر 290 اسب‌بخار قدرت و حداکثر 385 نیوتون‌متر گشتاور را تولید کند که توان رضایت‌بخشی را برای آن رقم می‌زند. موتور پورشه کاین V6 با هماهنگی با گیربکس شش‌سرعته خودکارش می‌تواند ظرف هشت ثانیه خودرو را از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر برساعت برساند. برای خرید پورشه کاین V6 در بازار امروز خودرو ایران لازم است مبلغی حدود سه‌میلیارد و 800 میلیون‌تومان بپردازید.

پورشه پانامرا 4S
پورشه پانامرا 4S به‌عنوان یکی از محصولات چهار در خودروساز پورشه از همان اوایلی که به‌نمایش گذاشته شد توانست نظرات بسیاری را به‌جلب کند. طراحی مخصوص شرکت پورشه که از ویژگی‌هایی از قبیل تلفیق طراحی کلاسیک و مدرن، تهاجمی بودن، لوکس درعین اسپرت بودن و خشن بودن برخوردار است، در این خودرو نیز مشاهده می‌شود و به‌همین دلیل پورشه پانامرا 4S در میان رقبای خود توانسته است از شخصیت متمایز و جالب توجهی برخوردار شود. این خودرو با بهره‌گیری از یک موتور هشت‌سیلندری 32 سوپاپه، توان تولید حداکثر قدرت 400 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 502 نیوتون‌متر را دارد. موتور پورشه پانامرا 4S با همکاری گیربکس هفت‌سرعته خود می‌تواند تنها در عرض پنج ثانیه سرعت خودرو را از حالت سکون به 100 کیلومتر برساعت برساند. این خودرو می‌تواند مورد استفاده اقشار مختلف جامعه قرار گیرد و برای تهیه پورشه پانامرا 4S لازم است بودجه‌ای حدود سه‌میلیارد و 500 میلیون‌تومان در نظر بگیرید.

پورشه کیمن S
پورشه کیمن S یکی دیگر از محصولات این شرکت آلمانی است که نباید در بررسی پورشه‌های موجود در ایران آن را از قلم انداخت. این خودرو زیبا نیز در ضمن خصوصیات منحصر به‌فرد مربوط به‌طراحی که ویژه محصولات گوناگون خودروساز پورشه است، قابلیت‌های فنی خاص خود را نیز داراست. موتور شش‌سیلندری 24 سوپاپه پورشه کیمن S قابلیت تولید حداکثر قدرت 325 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 370 نیوتون‌متر را دارد. همچنین این خودرو به‌گیربکس هفت‌سرعته خودکار PDK مجهز شده است تا بتواند تنها ظرف پنج‌ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد و همچنین حداکثر سرعت 275 کیلومتر برساعت را برای سرنشینانش به‌ارمغان آورد. برای خرید این خودرو در بازار کنونی کشور به‌بودجه‌ای حدود دومیلیارد و 300 میلیون‌تومان نیاز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =