پورشه

این روزها پورشه ساکت‌تر از گذشته فعالیت می‌کند؛ مگر این‌که رونمایی جدیدی از محصولاتش در پیش باشد. این خودروساز آلمانی این هفته در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس پنج مدل جدید را برای نخستین‌بار معرفی کرد .

به گزارش «اخبار خودرو»،این روزها پورشه ساکت‌تر از گذشته فعالیت می‌کند؛ مگر این‌که رونمایی جدیدی از محصولاتش در پیش باشد. این خودروساز آلمانی این هفته در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس پنج مدل جدید را برای نخستین‌بار معرفی کرد که شامل 718 کیمن GT4 RS، 718 کیمن GT4 RS کلاب اسپرت، تایکان GTS، تایکان GTS اسپرت توریسمو و پانامرا پلاتینیوم ادیشن می‌شود. اولیور بلوم، رئیس‌هیات اجرایی پورشه در بیانیه‌ای گفت: «طیف محصولات نوآورانه و جوان ما با استقبال خوبی در ایالات‌متحده مواجه شده است و از ژانویه تا سپتامبر سال جاری، ما توانستیم تحویل محصول در دومین بازار بزرگ خود را 30 درصد افزایش دهیم.» این شرکت انتظار دارد با رسیدن این مدل‌های جدید به‌نمایندگی‌ها روزهای خوبشان ادامه یابد یا حداقل این چیزی است که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند. درادامه هرمحصول را بیش‌تر ‌معرفی خواهیم کرد.

کیمن‌های لس‌آنجلسی
نام 718 کیمن GT4 RS را به‌خاطر بسپارید. این مدل پرچمدار جدید سری محصولات 718 کیمن است و اما دلیل ادعای شهرت آن؟ این خودرو در پیست نوربرگ رینگ Nordschleife با ثبت زمان 7:04.511 دقیقه بیش از 23 ثانیه از برادر خود یعنی 718 کیمن GT4 پیشی گرفت و موتور باکسر شش‌سیلندر چهارلیتری تنفس‌طبیعی آن از 911 GT3 با قدرت 500 اسب‌بخار و گشتاور 343 پوندفوت از طریق گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه عاریه گرفته شده است. این پیشرانه به‌اندازه‌ای خوب است که از صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت را ظرف 3.4 ثانیه می‌پیماید و در مسیر خود به‌حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتربرساعت می‌رسد. تحویل این خودرو در ماه دسامبر همراه با یک مدل مسابقه‌ای به‌نام 718 کیمن GT4 RS Clubsport آغاز خواهد شد. همان‌طور که ممکن است از کلاب‌اسپرت به‌عنوان محصولی پیست‌محور انتظار داشته باشید، کمک‌فنرها، میله‌های ضدرول، ارتفاع سواری، زوایای کامبر، کستر، تو این و بال عقب آن نیز قابل تنظیم هستند. درعین حال روتورهای بزرگ 15 اینچی را دراختیار گرفته و درداخل کابین هم برای حفظ ایمنی از کیج کامل رولی جوش‌داده‌شده و یک برنامه کنترل پایداری مخصوص مسیر استفاده شده است. برای پورشه 718 کیمن GT4 RS قیمت 143هزار و 50 دلار و برای نسخه کلاب‌اسپرت 229هزار دلار می‌توان درنظر گرفت. خریداران این خودرو جدید می‌توانند یک ساعت پورشه‌دیزاین 718 کیمن GT4 RS انحصاری را نیز خریداری کنند؛ اگرچه قیمت آن اعلام نشده است.
تایکان GTS و تایکان GTS اسپرت توریسمو
چه‌کسی گفته که تنها راننده خودرو درون‌سوز از رانندگی لذت می‌برد؟ قطعا این فرد پورشه نیست؛ برای تایکان GTS جدید و برادر استیشن‌واگن آن،GTS Sport Turismo، پورشه وات خروجی پیشرانه را افزایش می‌دهد تا قدرت خالص 590 اسب‌بخار را با کنترل کشش از حالت سکون از دو موتور الکتریکی با آهنربای دائمی اخذ کند. این توان از قدرت 462 اسب‌بخاری تایکان فور اس و 670 اسب‌بخاری تایکان توربو بیش‌تر است.
باتری 93.4 کیلووات-ساعتی آن 313 مایل برد دارد و در 22.5 دقیقه از پنج تا 80 درصد شارژ می‌شود. GTS دارای سیستم تعلیق بادی تطبیقی استاندارد است و موتورهای‌ جلویی 15.3 اینچی به‌همراه چرخ‌های 20 اینچی در اختیار دارد. آپشن فرمان‌پذیری چرخ عقب به‌چپ و راست به‌صورت اختیاری عرضه شده است؛ اما سقف شیشه‌ای به‌صورت استاندارد نصب است و سقف الکتروکرومیک نیز اختیاری است. هر دو مدل دربهار 2022 به‌نمایندگی‌ها می‌رسند و گزینه‌های دیگری برای پیشرانه Sport Turismo درنظر گرفته می‌شود.
قیمت تایکان GTS از 132 هزار و 750 دلار با احتساب هزینه‌های نهایی شروع می‌شود. قیمت GTS Sport Turismo کمی بیشتر است و از 134 هزار و 650 دلار شروع می‌شود.

عرضه پانامرا در نسخه پلاتینیوم
هر خودروسازی عاشق پکیج تریم متنوع است و پورشه نیز از این قاعده مستثنی نیست. نسخه جدید پانامرا پلاتینیوم با جلوه‌های بیرونی ساتن براق پلاتینیوم و رینگ‌های انحصاری 21 اینچی با طراحی اسپرت شروع کرده است. لبه‌های کناری پنجره و لوله اگزوز به‌رنگ مشکی براق درآمده است و جزئیات تزئینات داخلی نیز شامل صندلی‌های برقی 14 جهته، روکش آلومینیومی مشکی برس‌خورده و رکاب درهاست که ‌نشان پلاتینیوم‌ادیشن روی آن حک شده است. پورشه می‌گوید نسخه پلاتینیوم به‌«فهرست گسترده‌ای از تجهیزات استاندارد» از جمله چراغ‌های جلو LED، سیستم تعلیق بادی تطبیقی و سیستم صدای فراگیر Bose مجهز است. نخستین‌نمونه‌ها قرار است در ژانویه 2022 وارد بازار شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =