API

موسسه میعانات نفتی آمریکا (API) از انتشار نسخه دوم استاندار API 1525A در زنجیره عرضه روغن موتورهای حجیم و مستندات کیفیت این روانکار خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو»،موسسه میعانات نفتی آمریکا (API) از انتشار نسخه دوم استاندار API 1525A در زنجیره عرضه روغن موتورهای حجیم و مستندات کیفیت این روانکار خبر داد. این مستندات روش‌هایی را برای مدیریت زنجیره عرضه روغن موتور حجیم برای اطمینان از کیفیت روغن از تولید تا استفاده در موتور مصرف‌کننده ارائه می‌کند. به‌روزرسانی‌ها به‌دلیل مدرن‌سازی فرآیندها در زنجیره تامین و هماهنگ‌سازی استاندارد با نسخه فعلی کتابچه راهنمای NIST 130 است زیرا قوانین و مقررات جدیدی در حوزه‌های مترولوژی قانونی و کیفیت سوخت وضع شده است. تمام فعالانی که در تامین روغن موتور فله نهایی برای مصرف‌کنندگان نقش دارند، در حفاظت از کیفیت روغن در سراسر زنجیره تامین باید به نقش خود واقف باشند. مسئولیت کیفیت از سازنده یا بازاریاب روغن آغاز و به مرحله تخلیه ختم می‌شود. بلندینگ، حمل‌کننده/توزیع‌کننده و تعویض‌کننده‌ای که ابتدا محصول را سفارش داده، نقش‌ اساسی در حصول اطمینان از مطابقت کیفیت روغن‌موتور دریافتی با کیفیت سفارش داده‌شده دارد. API 1525A بدون دریافت هزینه‌ای به این فعالان ارائه می‌شود و الزامات اجرایی هر یک از این نقش‌ها را برای حفظ کیفیت روغن موتور شرح می‌دهد.
شیوه‌های درنظرگرفته‌شده به طور خاص به چند موضوع اشاره دارند؛ از جمله آنها می‌توان به شیوه‌های مربوط به بازاریاب/بلندینگ اشاره کرد که شامل اجرای سیستم تست و ردیابی کیفیت برای امکان شناسایی و اطمینان از انطباق با انواع استانداردهای API ادعاشده برای هر گروه روغن‌موتور تحویل‌شده به توزیع‌کنندگان و تعویض‌کنندگان است. مورد بعدی به اهمیت سفارش و دریافت درست روغن‌موتورهای فله و مستندات سلسله‌وار متناسب اشاره دارد زیرا باعث خواهد شد روغن موتور فله در سراسر سیستم عرضه شناسایی شود. در نهایت باید به الزامات اطلاع‌رسانی به مصرف‌کننده درمورد انواع روغن‌موتور موجود در بازار برای مصرف به‌صورت کتبی/ الکترونیکی) روغن مصرف‌شده در موتورها اشاره کرد.
جفری هارمنینگ از مدیران ارشد API، گفت: «بازاریابان روغن، توزیع‌کنندگان و ارائه‌دهندگان روغن‌موتور که از استاندارد API 1525A استفاده می‌کنند و متعهد به عرضه روغن‌های موتور دارای مجوز API هستند، اطمینان حاصل خواهند کرد که مصرف‌کنندگان همیشه روغن باکیفیت دریافت می‌کنند. روغن‌هایی که دارای حداقل‌های کیفی API هستند، از موتورهای مدرن امروزی محافظت و آن‌ها را وادار می‌کنند تا بهینه و کارآمد عمل کنند که این موضوع به نوبه خود انتشار کربن را کاهش می‌دهد.» استاندارد API 1525A براساس اصول جدید API به‌نام «روغن موتور مهم است یا MOM (Motor Oil Matters)s وضع شده است. این برنامه مجوز مکان‌های تعویض‌روغن را ارائه می‌دهد و مزایایی را برای تعویض‌کنندگان و مشتریان آنها فراهم می‌کند. مکان‌ها و توزیع‌کنندگان روغن موتور دارای مجوز MOM گواهی می‌دهند الزامات مندرج در API 1525A را برآورده می‌کنند. مکان‌های دارای مجوز متعهد می‌شوند روغن‌های مطابق با استانداردهای عملکرد API را عرضه کنند، همچنین به API اجازه می‌دهند روغن‌های فله را به‌عنوان بخشی از برنامه ممیزی نمونه‌برداری و اطمینان حاصل کنند روغن را همان‌طور که برای مشتریان توضیح داده شده، استفاده می‌کنند. توزیع‌کنندگان دارای مجوز همچنین از مقررات مربوط به زنجیره نگهداری مندرج در کتابچه راهنمای NIST 130 مطابق با کنفرانس ملی وزن‌ها و اندازه‌گیری‌ها که در سال جاری میلادی به تصویب رسیده است، پیروی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =