برای پاسخ به‌این سوال ابتدا باید ساختمان هریک از آن‌ها را بررسی کنیم. در موتورهای دیزلی نداشتن سیستم جرقه‌زنی و محترق شدن به‌تدریج سوخت سبب می‌شود از استهلاک کم‌تری نسبت به‌خودروهای بنزینی برخوردار باشد .

به گزارش «اخبار خودرو»،برای پاسخ به‌این سوال ابتدا باید ساختمان هریک از آن‌ها را بررسی کنیم. در موتورهای دیزلی نداشتن سیستم جرقه‌زنی و محترق شدن به‌تدریج سوخت سبب می‌شود از استهلاک کم‌تری نسبت به‌خودروهای بنزینی برخوردار باشد و در این موتورها اشتعال سوخت در سیلندر به‌آرامی رخ می‌دهد و کمترین ضربه به‌قطعات داخلی وارد می‌شود. اما در خودروهای هیبرید به‌دلیل این‌که از موتور بنزینی بسیار کم استفاده می‌شود و هدف از آن تنها شارژ باتری است، استهلاک چندانی وجود ندارد. زیرا بیش‌تر توان خودرو روی حالت الکتریکی است و راننده اختیاری نسبت به‌خاموش و روشن کردن موتور بنزینی ندارد. به هرمیزان هم که سیستم‌های مکانیکی کم‌تر کار کنند، استهلاک خودرو به‌همان اندازه کاهش می‌یابد.
اما درنظر داشته باشید که در پیشرانه‌های هیبرید، استهلاک موتور به‌دلیل استفاده کم‌تر از پیشرانه احتراق‌داخلی بسیار پایین است. اما این نکته را نیز فراموش نکنید که خودروهای هیبرید در بلندمدت هزینه نگهداری بالاتری خواهند داشت؛ زیرا خودروهای هیبرید مجهز به‌باتری‌های گران‌قیمت هستند که پس از گذشت هشت تا 10 سال نیاز به‌تعویض باتری خواهند داشت و هزینه باتری‌ها نیز بسیار بالاست. همچنین درپیشرانه‌های دیزلی نیز هیبرید به‌منظور استفاده از موتور الکتریکی و هماهنگی با آن وجود دارد.
اما پیشرانه‌های دیزلی به‌دلیل استفاده از یک نوع پیشرانه، دربلندمدت نیز هزینه نگهداری پایین‌تری خواهند داشت. اما درحالت کلی، پیشرانه‌های هیبرید از استهلاک و خرابی بسیار پایین‌تری برخوردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =