کد خبر: 238665
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۴
تویوتا باتری جامد

بسیاری از علاقه‌مندان به‌خودروهای برقی، مشتاقانه منتظر عرضه باتری‌های جامد هستند. فولکس‌واگن و تویوتا قرار است تا اواسط دهه جاری از باتری‌های حالت جامد در محصولات خود استفاده کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»، بسیاری از علاقه‌مندان به‌خودروهای برقی، مشتاقانه منتظر عرضه باتری‌های جامد هستند. فولکس‌واگن و تویوتا قرار است تا اواسط دهه جاری از باتری‌های حالت جامد در محصولات خود استفاده کنند. اما به‌گفته جیل پرت (مدیرعامل موسسه تحقیقاتی تویوتا) خودروساز ژاپنی از یک روند غیرمستقیم برای انجام این کار استفاده خواهد کرد.

چرا تویوتا باتری جامد را در یک خودرو هیبرید آزمایش می‌کند؟

به‌همین دلیل باتری جامد را ابتدا در یک خودرو هیبرید قرار می‌دهد. اول از همه، بسته باتری نسبتا کوچک آن‌ها حساسیت کمی به‌هزینه دارد و در عوض، زمان زیادی طول می‌کشد تا تولید انبوه باتری‌های حالت جامد از لحاظ هزینه مقرون‌به‌صرفه شود. البته آزمایش باتری‌های جامد در خودروهای هیبرید دلیل فنی‌تری دارد و پکیج باتری در خودروهای هیبرید با شرایط دشوارتری نسبت به‌خودروهای تمام‌برقی مواجه است.

چرا تویوتا باتری جامد را در یک خودرو هیبرید آزمایش می‌کند؟

با تعبیه باتری‌های حالت جامد در خودروهای هیبرید یا پلاگین-هیبرید، تویوتا وابستگی خود را به‌زیرساختار مناسب برای شروع افزایش مقیاس تولید باتری‌های جامد از بین می‌برد. شاید این روش محتاطانه کمی نامتعارف به‌نظر برسد، اما نمی‌توان منطق تصمیمات شرکت ژاپنی را نادیده گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =