دراین راستا توصیه به‌استفاده از روغن‌موتور elf درمحصولات رنو به‌دلیل قراردادی است که این روغن‌ساز با کمپانی رنو دارد و این روغن در قیاس با موارد موجود در بازار داخل از کیفیت مناسبی برخوردار است.

در بیشتر خودروها مانند محصولات رنو در پشت شیشه عقب آن‌ها روغن‌موتور خاصی تبلغ یا به‌استفاده از آن توصیه شده است. با توجه به‌این‌که روی اغلب آن‌ها مسافت 10 هزار کیلومتر درج شده، آیا می‌توان به‌این عدد برای راندن خودرو اطمینان کرد؟

به گزارش «اخبار خودرو»،دراین راستا توصیه به‌استفاده از روغن‌موتور elf درمحصولات رنو به‌دلیل قراردادی است که این روغن‌ساز با کمپانی رنو دارد و این روغن در قیاس با موارد موجود در بازار داخل از کیفیت مناسبی برخوردار است. البته دراستفاده از این روغن تاکید خاصی نشده و توصیه کمپانی تنها به‌استفاده از روغنی با گرید (درجه) ذکرشده است. یعنی اگر سفارش کمپانی ‌استفاده از روغن‌موتور 10 W 40 است باید از روغنی با این ویسکوزیته در موتور استفاده شود. بارها در این صفحه به‌این موضوع اشاره شده است که نباید به‌اعداد و ارقام درج‌شده روی قوطی‌های روغن‌موتور اعتماد کرد. این امر دو دلیل دارد:
کیفیت بنزین مصرفی در کشور چندان مطلوب نیست و هنگام محترق شدن در داخل سیلندر به‌صورت کامل نمی‌سوزد و هیدروکربن‌های نسوخته فراوانی را در سیلندر تولید می‌کند. روغن‌موتور نیز وظیفه دارد آن‌ها را به‌خود جذب کند و این مساله سبب کاهش طول عمر روغن می‌شود.
90 درصد روغن‌های موجود در بازار کیفیت مناسبی ندارند و حتی بعضی از آنها تصفیه شده‌اند. به‌همین دلیل همواره توصیه می‌شود روغن‌موتور در کارکردی کمتر از عدد درج‌شده روی قوطی آن تعویض شود. گاهی نیز تعلل درتعویض روغن سبب می‌شود پمپ‌روغن از کار بیفتد و خسارت‌های هنگفتی به‌مالک خودرو تحمیل شود. لازم به‌ذکر است سیاه شدن روغن به‌تنهایی نشانه به‌پایان رسیدن عمر مفید آن نیست؛ بلکه کارکرد خودرو تعیین‌کننده زمان تعویض آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =