لنت ترمز

عدم‌نظارت یکی از شرکت‌های معروف و معتبر تولید لنت ترمز  بر قیمت فروش محصولاتش در بازار،‌ فروشندگان این کالا را با چالش فروش چندنرخی مواجه کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،عدم‌نظارت یکی از شرکت‌های معروف و معتبر تولید لنت ترمز بر قیمت فروش محصولاتش در بازار،‌ فروشندگان این کالا را با چالش فروش چندنرخی مواجه کرده است.
درشرایطی‌ که به‌تازگی وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده وتولیدکننده درجدیدترین دستورالعمل خود تولیدکنندگان لنت‌ترمز را ملزم به‌درج قیمت تولید روی محصولاتشان کرده است، ‌این روزها می‌توان لنت‌ترمزهای برخی برندهای معروف را در بازار با قیمت‌های متفاوت تهیه کرد. اتفاقی که سبب برهم خوردن نظم بازار شده است و دربرخی موارد این شائبه را در ذهن مشتری ایجاد می‌کند که کالای ارزان‌تر شاید تقلبی باشد.
درچنین شرایطی که شبکه فروش قطعات یدکی با درنظر گرفتن سود متعارف خود اقدام به‌فروش کالا می‌کند، چنین وضعیتی سبب برهم خوردن نظم بازار شده است. این اتفاق را اگرچه می‌توان تا حدی مربوط به‌تخفیف‌های متفاوتی دانست که عمده‌فروشان به‌شبکه خرده‌فروشی ارائه می‌دهند، اما غفلت و عدم‌نظارت کافی از سوی شرکت‌ تولیدکننده روی عملکرد عوامل فروش آن سبب شده است بحث ورود لنت‌های تقلبی با آرم این برند به‌بازار بیش از پیش قوت بگیرد.
درشرایط فعلی بازار، قیمت لنت‌ترمز اصلی پراید برای فروش توسط ‌فروشندگان 151 هزار و 600 تومان اعلام شده است؛ اما دراقدامی عجیب برخی فروشندگان اقدام به‌فروش این کالا زیر قیمت کارخانه کرده‌ و لنت‌ترمز پراید را حتی تا 130 هزارتومان نیز عرضه کرده‌اند. اتفاقی که اگرچه برای خرده‌فروش سود بیشتری به‌همراه دارد، اما زمینه را برای سوءاستفاده تولیدکنندگان تقلبی نیز فراهم می‌کند.
درچنین شرایطی که وزارت صمت به‌دنبال رصد بازار و کوتاه کردن دست دلال‌هاست، ‌شرکت‌های تولیدکننده نیز می‌توانند با نظارت بیشتر بر بازار محصولات خود نسبت به‌یکسان‌سازی قیمت‌ها اقدام کنند. این درحالی است که متاسفانه محصولات برخی برندهای مطرح تولید قطعات یدکی به‌ویژه لنت‌ترمز با قیمت‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شود و همان‌طور که گفته شد، این تفاوت قیمت عمده‌فروشی روی فعالیت خرده‌فروش نیز تاثیر می‌گذارد و گاه تا 20 درصد هم می‌رسد. این تفاوت قیمت به‌یکی از عوامل دردسرساز برای عوامل پخش و نمایندگان فروش بدل شده است و همچنین درمواردی شائبه فروش جنس تقلبی به‌جای اصلی را برای خریدار ایجاد می‌کند.به‌نظر می‌رسد این دسته از شرکت‌ها که سهم بازار مناسب و خوبی را برای خود دست‌وپا کرده‌اند، بر قیمت‌ فروش قطعات خود در بازار نظارتی ندارند و همچنین درمواردی شاهد برخورد صریح و قاطعی با برندهای تقلبی مشابه از سوی برند اصلی نیستیم که این امر نارضایتی نمایندگان فروش و التهاباتی دربازار را به‌همراه داشته و دارد.
درنهایت باید به‌این مساله نیز بپردازیم که بی‌توجهی عوامل تولید در برخی شرکت‌های اصلی تولیدکننده لنت‌ترمز به‌خودی خود سبب شده است شرکت دیگری با سوءاستفاده از این موضوع با چاپ نشان برندهای معروف روی بسته‌بندی محصولاتش سبب وارد آمدن لطمه و آسیب به‌اعتماد فعالان بازار و ‌نام و اعتبار این دسته از برندهای خوشنام شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =