مرسدس‌بنز EQE53 AMG

تا همین دو سال قبل، معرفی یک مدل جدید AMG توسط مرسدس‌بنز به‌معنی روبه‌رو شدن با خودرویی مجهز به‌یک پیشرانه وی ‌8 بی‌نظیر با صدایی همانند یک موسیقی مهیج، زیبا و دلنشین بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،تا همین دو سال قبل، معرفی یک مدل جدید AMG توسط مرسدس‌بنز به‌معنی روبه‌رو شدن با خودرویی مجهز به‌یک پیشرانه وی ‌8 بی‌نظیر با صدایی همانند یک موسیقی مهیج، زیبا و دلنشین بود. اما رفته‌رفته و با جایگزینی قوای محرکه الکتریکی به‌جای موتورهای درون‌سوز، مرسدس AMG نیز تغییر رویه داده و استراتژی خود را در توسعه پیشرانه‌های الکتریکی تغییر داد و امروز شاهد رونمایی از دومین خودرو برقی در خط‌تولید مرسدس AMG پس از مدل EQS AMG هستیم. مرسدس‌بنز EQE53 AMG به‌عنوان دومین محصول پرفورمنس AMG از همان طراحی آشنای نسخه معمولی EQE بهره می‌برد که به‌مانند برادر بزرگ‌تر خود، یعنی EQS53 AMG تنها در برخی جزئیات با نسخه‌ معمولی خود تفاوت دارد که از آن جمله می‌توان به‌جلوپنجره پانامریکانای مدل‌های AMG با ریتمی از نوارهای عمودی اشاره کرد که البته این جلوپنجره‌ها درخودروهای الکتریکی برخلاف خودروهای بنزینی که علاوه‌بر زیبایی وظیفه عبور جریان هوا و خنک‌کنندگی موتور را برعهده دارند، صرفا جنبه‌ تزئینی دارد و به‌نوعی تنها بیانگر هویت و امضای طراحی آن برند است.

مرسدس‌بنز EQE53 AMG معرفی شد

این‌که چهره و استایل کلی محصولات برقی جدید مرسدس‌‎بنز زشت یا زیباست، موضوعی است که جای بحث فراوان دارد؛ اما به‌نظر می‌رسد مخالفان یا منتقدین این سبک طراحی کمی بیشتر از طرفداران آن است و در نمای جانبی، نوارهای کرومی محیط شیشه‌ها، جای خود را به‌نوارهای مشکی‌رنگ داده‌اند تا درکنار رینگ‌های جدید، ویژگی‌های بصری و زیبایی شناختی این مدل اسپرت را تکمیل کنند. همچنین درنمای عقب نیز اضافه شدن یک اسپویلر کوچک با لبه‌های مشکی، کنتراست (تضاد) جذابی را با سایر اِلِمان‌ها و جزئیات اسپرت این مدل ایجاد کرده است. در داخل کابین نیز ارتقا و بهبودهای صورت‌گرفته توسط AMG را می‌توان درفرم صندلی‌های اسپرت، غربیلک‌فرمان جدید و سطوح تیره به‌همراه تزئیناتی به‌رنگ قرمز متضاد مشاهده کرد. از سوی دیگر سیستم هایپراسکرین «Hyperscreen» همچنان به‌عنوان یک گزینه‌ سفارشی در دسترس خواهد بود و AMG برای افزایش لذت و هیجان رانندگی، صداهای مصنوعی را تحت‌عنوان «AMG Sound Experience» و بسته به‌حالت رانندگی انتخاب‌شده، از طریق سیستم MBUX (ارتباط کاربری مرسدس‌بنز) پخش می‌کند. اما مهم‌ترین تغییر صورت‌گرفته روی EQE AMG را می‌توان در پیشرانه آن جست‌وجو کرد. جایی که طبق ادعای AMG EQE53 در نسخه استاندارد به‌همراه دو پیشرانه الکتریکی و سیستم چهارچرخ‌محرک فورماتیک پلاس قدرتی معادل 617 اسب‌بخار و گشتاوری 950 نیوتون‌متری را تولید می‌کند. با این حال با انتخاب بسته «Dynamic Plus» سفارشی، می‌توان قدرت پیشرانه را به 687 اسب‌بخار و به‌صورت موقتی و در برخی شرایط خاص گشتاور را به 1001 نیوتون‌متر افزایش داد. ناگفته نماند که واحد AMG با ایجاد تغییراتی در موتورهای الکتریکی و پروگرامینگ جدید EDU و تغییراتی در میزان گشتاور نسبت به‌توان خروجی و بهینه‌سازی در بخش انتقال قدرت، پرفورمنس این سدان کوپه تمام‌برقی را بهبود بخشیده‌ است. همچنین سیستم مدیریت انرژی و بهینه‌سازی انرژی وظیفه دارد حداکثر توان و گشتاور را در لحظه‌ شتاب‌گیری و پیمایش بلند، مدیریت کرده و براساس نیاز راننده، میزان توان و گشتاور لازم را اعمال کند. از طرفی منبع تغذیه این سدان کوپه پرفورمنسی مرسدس‌بنز نسل جدید باتری لیتیوم-یونی 90.6 کیلووات-ساعتی 328 ولتاژی است. همچنین برای شارژ این پک باتری تنها 15 دقیقه با شارژر سریع 170 کیلوات-ساعتی فست شارژ زمان نیاز است تا انرژی الکتریکی 180 کیلومتری را تامین کند.

مرسدس‌بنز EQE53 AMG معرفی شد

اما شارژر استاندارد EQE53 AMG 11 کیلوواتی است که می‌توان شارژر 22 کیلوواتی را نیز سفارش داد. کمپانی مرسدس‌بنز اعلام کرده عمر مفید باتری‌های لیتیوم-یونی 90.6 کیلووات-ساعتی 10 سال یا بیش از 250 هزار کیلومتر است. EQE53 AMG با استفاده از حالت «Race Start» می‌تواند ظرف 3.2 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتربرساعت دست یابد. این درحالی است که در حالت استاندارد این مدت به 3.4 ثانیه افزایش خواهد یافت. از دیگر ویژگی‌های فنی این سدان الکتریکی مرسدس‌بنز می‌توان به‌سیستم تعلیق بهینه‌شده به‌همراه حالت «AMG Ride Contorl» و حالت‌های رانندگی «AMG Dynamic Select» که برای هندلینگ و آیرودینامیک بهتر، ارتفاع خودرو را به‌اندازه نیم‌اینچ کاهش می‌دهد، اشاره کرد. کمپانی مرسدس‌بنز می‌گوید EQE53 AMG براساس استاندارد چرخه اروپا «WLTP» از برد مسافتی بین 434 تا 518 کیلومتری برخوردار است. البته این میزان پیمایش، بسیار کمتر از برد 660 کیلومتری نسخه استاندارد است و باتوجه به‌این قدرت و گشتاور و تامین انرژی الکتریکی، EQE53 AMG تا 240 کیلومتربرساعت سرعت می‌گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =